Gå till innehåll

B2B och användarvänlighet


scott parsley

Recommended Posts

Tänkte skrapa ihop pf-bonusen, en Nano och kunna spela lite PF.nu-turneringar men nu lyckades jag på något sätt ta hem 40€ turneringen igår så jag köper nog en egen spelare istället. Billigare. Spelar i vanliga fall på Poker Network och Prima.

 

Webklienten är en enda stor bugg. Den är seg, fungerar öhvt inte i Safari och får Firefox att krascha gång på gång. Första handen, kliver in på 1/2 PLO, korten delas ut, uppochner dock. Svårspelat. Omstart. Sidan är seg, ful, instabil och strukturen på turneringarna är ju ett skämt. Var igår chipleader på finalbordet med knappa 10BB i stacken. Gång på gång försvinner all information om CG-borden förutom vilka stakes som det gäller. Omstart. Irriterande att vara tvungen att starta ett nytt fönster för att kunna se hur mycket pengar man har. Systemet med HH:s är krångligt och jobbigt. Turneringssidan får jag starta om lite då och då för att den ska uppdateras. Tänkte testa den vanliga versionen på en PC igår, den fungerade öhvt inte, laddas och laddas och laddas och ingenting. Så jag fick gå tillbaks till webklienten trots att jag satt på PC, zzz. Brydde mig inte ens om att testa vanliga versionen i VPC. VIP-poängen är ett långsamt skämt.

 

Lite synd att B2B är det sämsta nätverket jag spelat på, var sugen på 200BB PLO.

Har iofs inte testat Tain.

 

Edit: Att scrolla med scrollhjulet är inte att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Webklienten är en enda stor bugg. Den är seg, fungerar öhvt inte i Safari och får Firefox att krascha gång på gång.

 

Installera klienten på en windows-burk, kopiera över den till macen, kör nåt i stil med "java -classpath pokerclient.jar:resources.jar:updater.jar ui.PokerClientApp" i terminalen. Låter definitivt som att det fungerar bättre än webklienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med om att b2b-klienten inte är något mästeverk direkt. (Jag har redan klagat på den en gång i 24h-forumet, så jag ska inte upprepa mig här.)

 

Men den funkar i alla fall för mig. (Java-versionen alltså.) Kör den utan problem i Safari på mac os x, och i en gammal mozilal-version på linux.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stora problemet för mig med klienten var att jag tyckte den var jävligt seg.

 

Igår slog jag av animations och helt plötsligt gick det mycket smidigare. En rekomendation till de som tycker att klienten är långsam, alltså.

 

Sen finns det mycket annat som b2b klienterna har att hämta från de andra nätverkens klienter.

 

Det enda positiva är att b2b klinterna är snygga designmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...