Gå till innehåll

PLO - Stort drag på turn ställs inför beslut i storpott


Recommended Posts

PLO200 med ganska djupa stackar. Inga speciella reads på grabbarna. Lejon1 höjer flitigt preflop och följer nästan alltid upp med pottbett postflop. Skyyvodka är duktig.

 

Game # 154129343 - Omaha High Pot Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Omaha"

Game ended 2005-10-29 15:17:15 GMT+01:00

 

Players:

sweet16 (EUR 471,54 in seat 1)

lejon1 (EUR 271,15 in seat 2)

pstaalu (EUR 232,45 in seat 3)

skyyvodka (EUR 635,15 in seat 4)

-gretko- (EUR 358,45 in seat 5)

lursch (EUR 248,55 in seat 6)

 

Dealer: pstaalu

Small Blind: skyyvodka (1,00)

Big Blind: -gretko- (2,00)

 

-gretko- was dealt: Qs - Ac - 4s - Tc

 

lursch Call (2,00)

sweet16 Fold

lejon1 Raise (9,00)

pstaalu Fold

skyyvodka Call (8,00)

-gretko- Call (7,00)

lursch Call (7,00)

 

Flop 4c - 6c - Js Plockar upp nötfärgdraget samt lite bakdörrsdrag. Check-synar, hade antagligen spelat denna mer aggresivt om inte skyyvodka synat också, då preflop-betaren alltid följde upp med flopbet när han höjt pre.

skyyvodka Check

-gretko- Check

lursch Check

lejon1 Bet (36,00)

skyyvodka Call (36,00)

-gretko- Call (36,00)

lursch Fold

 

Turn 4c - 6c - Js - 9s Turnen är ju jäkligt fin för mig, den ger mig minst 8 outs till med det öppna stegdraget, samt ett till eventuellt levande färgdrag. Men vad gör jag efter den action som kommer här? Jag är ju uppe mot minst ett set, skyyvodka känns jäkligt stark. Lägger man sin draghand på turn eller smetar man in degen?

 

skyyvodka Check

-gretko- Check

lejon1 Bet (144,00)

skyyvodka Raise (288,00)

-gretko-

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den ger mig minst 8 outs till med det öppna stegdraget

 

4 outs till, du kan inte räkna de svarta stegkorten både för färgen och stegen.

 

Du har (snabbt räknat) 7 outs för klöverfärg, 7 outs för spaderfärg (förutsätter att vi vinner på vår backdoorsförg) och 4 outs i röda kungar och åttor) Vi förutsätter att vi inte har 9 outs utan 7 outs i färgchanserma, efterssom en spelare har trissen (säkert) och därför får kåk med de färgkort som samtidigt parar bordet.

 

18 outs är 45% chans att fylla.

 

In med alla pengar som bara går att stoppa in! FÅr du syn av båda motståndarna har du massivt övervärde, får du syn av en motståndare har du övervärde. Får du sy av noll motståndare (om dom skulle tajma ut för det är väl enda chansen) så vinner du potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är en av dom stora anledningarna att jag plussar på PLO.

 

folk vågar inte köra sina drag aggresivt och foldar för stora bets ofta. weaktajt motstånd är det bästa man kan ha.

 

tyvärr är du ett exempel på det gretko även om du givetvis plussar en del. du maximerar aldrig dina vinster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för synpunkterna. Känner mig inte helt hemma på omahan ännu, speciellt i dessa lägen med monsterdragen på fjärdegatan har jag lite dålig pejl på hur man ska agera.

 

Hittade folden men inser hur fel det måste vara nu. liggat kammade hem potten med topsettet mot lejon1s lägre öppna stegdrag samt ett lågt spaderdrag har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen ett minbet från liggat skriker ju inte direkt styrka, snarare så att han sätter första killen på steal och återstealar eller vill isolera steal-killen.

Hade han haft någorlunda nöthand tror jag det hade varit pott som hade gällt där. (Motargument är väl möjligen att han agerar ur pos o vill gärna bli återhöjd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen ett minbet från liggat skriker ju inte direkt styrka, snarare så att han sätter första killen på steal och återstealar eller vill isolera steal-killen.

Hade han haft någorlunda nöthand tror jag det hade varit pott som hade gällt där. (Motargument är väl möjligen att han agerar ur pos o vill gärna bli återhöjd)

 

Men med hans minihöjning sätts ju både jag och lejon1 i pirncip allin så det hade inte spelat nån roll om han höjt mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...