Gå till innehåll

PLO - Värdebeta river?


Recommended Posts

Spelar PLO $100 och följande hand dyker upp:

 

Hand #9174122-5110 (Pot Limit Omaha)

 

HAVE_U_BEAT8 is at seat 0 with $21.60.

malmster is at seat 1 with $102.80.

tonylee is at seat 2 with $34.80.

spyguynl is at seat 3 with $152.

lovebirds is at seat 4 with $64.

BuddyNEP is at seat 5 with $18.

Luca Brasi is at seat 6 with $159.40.

Patrickp1978 is at seat 7 with $31.

SparkyWangCPS is at seat 8 with $100.40.

j-lo is at seat 9 with $29.

 

The button is at seat 1.

 

tonylee posts the small blind of $.50.

spyguynl posts the big blind of $1.

 

 

dealt to malmster: 9c Ah Ac Jh

 

 

Pre-flop:

 

lovebirds calls. BuddyNEP folds. Luca Brasi calls.

Patrickp1978 folds. SparkyWangCPS folds. j-lo

calls. HAVE_U_BEAT8 calls. malmster raises to

$7.50. tonylee folds. spyguynl folds. lovebirds

folds. Luca Brasi calls. j-lo calls. HAVE_U_BEAT8

folds.

 

Spelar naturligtvis upp pot från knappen med den här handen.

 

 

Flop (board: 7c 2d Kc): [Pot: $26]

 

Luca Brasi checks. j-lo checks. malmster bets $20.

Luca Brasi calls. j-lo folds.

 

Luca Brasi synar, verkar vara en kille som spelar agressivt men vet vad han håller på med. Sätter honom i det här läget på drag eller möjligtvis tre sjuor/tvåor. Har han drag måste det nästan vara ett sämre klöverdrag än jag.

 

Turn (board: 7c 2d Kc 7s): [Pot: $66]

 

Luca Brasi checks. malmster checks.

 

Bordet parar, och om han hade set drar jag nu väldigt tunt i bästa fall. Han checkar och jag tar check bakom.

 

River (board: 7c 2d Kc 7s 6c):

 

Luca Brasi checks.

 

Jag sätter nötflushen och han checkar igen. Slowspelar han ett monster, check-synar han med 22 (han synade ju uppspelet före flop...) eller har han också fått in klövern?

 

Tips mottas med vänlighet. Värdebetar ni den här rivern med risk för omslag, och vad gör ni i så fall då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle värdebetta den på river. Har svårt att se nån på den nivån checka nötbåten på två gator. Eventuellt vill han se en showdown utan att vara allin med en underfull båt.

 

Sen är ju smaken som baken angående det där med att alltid betta pott i PLO men jag skulle potta floppen. Detta förutsätter iofs att du pottar preflop med andra händer än AAxx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ades_va: Det är ju det som är problemet. Värdebetar man den här på rivern är risken att man får ett omslag i ansiktet just för att han misstänker att man inte har huset själv. Jag vet att det är ett vanligt spel i min arsenal i just sådana lägen. Vad man gör sedan beror ju på motståndaren, men klart är att man får jobbigt om man värdebetar och sedan ställs inför ett svårt beslut själv.

 

smokey: Jo, att han inte har nötbåten känns rimligt. Jag tror inte att han check-synar med toppset på en sådan flop. Problemet är att han mycket väl kan check-syna med en underfull på rivern och den lägger han förmodligen inte mot ett värdebet. Jag vet att jag själv spelar underfull så emellanåt, han vet ju att jag inte synar ett bet på rivern utan bättre hus, men kan mycket väl tänkas beta en sämre hand.

Det är klart att jag kan potta floppen, men jag gillar att beta 75% här för att pot-pot skriker: titta hur mycket jag övervärderar AAxx... Jag säljer möjligheterna för KKxx på floppen bättre med den lite mindre beten känns det som.

 

Tankar, idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade checkat rivern av flera orsaker:

 

1 - Jag är nästan säker på att du vinner

2 - Ett bet lär nog inte åstadkomma något annat än att han i 85% av fallen lägger sig eller slår om.

3 - Om han synar har han troligen en hand som slår din. De enda händer han kan syna med som du slår (om han inte är komplett galen) är Q-hög flush och wraphand av typen 789T där han rivrat en babyflush och även fångade trips på turnen.

4 - Jag är nyfiken på vad han har, det här är en hand som är kan vara värd en note. Om han inte har något och ändå synade på floppen innebär det att han är överdrivet kär i fina starthänder...

 

(vild gissning: han har QQxx med Q-hög flush)

 

EDIT: Rättade stavfel ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade checkat rivern av flera orsaker:

 

3 - Om han synar han han troligen en hand som slår din. De enda händer han kan syna med som du slår (om han inte är komplett galen) är Q-hög flush och wraphand av typen 789T där han rivrat en babyflush och även fångade trips på turnen.

Stort antagande här. :-) Dessutom är jag inte alls säker på att det är rätt att slänga allt mindre än färg för ett litet bet på rivern här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är jag inte alls säker på att det är rätt att slänga allt mindre än färg för ett litet bet på rivern här.

 

Så vad du säger är att om du är fi i den här handen så synar du ett värdebet på $22 på den brädan med trips och tvåpar? Damn, det är rätt hårigt. :)

 

Det går ju i princip bara att ha färg, kåk eller trips på den brädan. Om han har tvåpar måste han ha AAxx eller KAxx för att syna och hoppas på vinst, och det är väl inte så troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog ändå erkänna att vi tänker ganska lika Othello. Jag var också helt övertygad (som man så ofta är) att jag skulle vinna, men var inte säker på att bet i den här situationen var +EV i alla fall. Sen finns ju alltid möjligheten att han hittar ett omslag i boxen, och vad gör jag då? Gråter en skvätt och synar antagligen.

 

För övrigt: Påminn mig om att inte spela PLO mot dig på ett tag.

 

(vild gissning: han har QQxx med Q-hög flush)

 

 

River (board: 7c 2d Kc 7s 6c):

 

Luca Brasi checks. malmster checks.

 

 

Showdown:

 

Luca Brasi shows Qc Qh 2c 9h.

Luca Brasi has Qc 2c 7c Kc 6c: flush, king high.

malmster shows 9c Ah Ac Jh.

malmster has 9c Ac 7c Kc 6c: flush, ace high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad du säger är att om du är fi i den här handen så synar du ett värdebet på $22 på den brädan med trips och tvåpar? Damn, det är rätt hårigt. :)

Det beror ju på spelstämningen, men om du spelar mot duktiga aggrospelare så kommer du bli hyffsat exploaterad om du viker så lätt. Och dessutom tror jag nog att det finns gott om folk som är mer synbenägna än mig.

 

Om jag är uppe mot någon som jag tror kan lägga en färg har och har något skräp så kommer jag ju bluffa rätt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...