Gå till innehåll

Problem med en filmfil på datorn!


Stig_Wallby

Recommended Posts

Tänkte höra här om det finns några semi-hackers här man kan fråga ut! Det är nämligen så att jag laddade ner en film för inte så länge sedan (ej copywright om nån undrar :P). Filen fungerade dock inte så jag bestämde mig för att kasta bort den dårå. Problemet är bara det, att jag kan inte ta bort den! Så fort jag klickar på filen (alltså bara markerar) så börjar datorn gå riktigt riktigt segt och det tar runt en 15 sekunder för den att reagera på något alls igen. Om jag försöker ta bort filen får jag upp en error grej efter 15 sekunder eller så, där det står att det inte går att ta bort filen för att den används av ett annat program.

 

Så jag startade upp datorn i felsäkert läge och försökta ta bort den, men tydligen är det fortfarande ett program som vill använda filmen...?

 

Så jag kör en Windows återställning, men filmen bestämmer sig för att haka på. Formattering, är det enda hoppet tro? Känns ju löjligt för en jäkla film liksom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft det problemet några ggr, löste det genom att flytta allt i den mappen den låg i, förutom strulfilen då, till annat ställe (tar tid, man får ha tålamod), sedan raderade jag hela mappen med avifilen i.

 

Aah härligt, det där fungerade kanon! :)

 

Man får tacka! Har inte provat de andra råden, men uppskatar verkligen hjälpen! Det var en .avi fil förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...