Gå till innehåll

sön4/12, kl 1530 omröstningsturnering


Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo, det ska jag förklara: :D

 

Därför att om ALLA vill spela holdem men man tvingas välja något utanför det man vill välja, så blir frågan felställd.

 

Kan ju dra parallellen med: Vill du ha sex med din syster eller mor? (bra parallell där, jag vet!!!)

 

Hade man fått svara fritt så hade jag fått sammanställa skiten o kommit fram till att 28-korts-stöt med vilda ruter leder med två röster över One-card-draw med 4 rebuy och då skulle vi spela 28-korts-stöt...vilket suger, med eller utan skydd. Personligen föredrar jag utan, mer highstakes då...

 

(det är sent, har labbat i plugget hela dagen och behöver syre...)

 

Over and out!

Sökes: drygare människa än heltenkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man lite påhittig kan man ju annars säga i omröstningsanvisningen att om ingen röstar på nåt inom en viss tid så blir det en omröstning om vilken HE variant man ska lira. (eller nån annan klurig modell)

 

Jag förstår att ups vill maximera sin rake men detta datum är ju trots allt för folk som fått nog av att få HE stoppat i alla kroppsöppningar dygnet runt. (om jag inte helt har missuppfattat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så väntar vi tills omröstningen är över och ser utgången.

Det är ju bara att räkna på hur många som röstar på texas-spel vs icke texas-spel o se hur den omröstningen hade gått: just nu: 28 av 49 röster till texas. Bra jobbat! :roll:

 

BTW: Hade ni ens funderat på det hela om tråden inte fanns? :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

kör ni också med de här reglerna med ett byte o en joker???

 

Lowball (Kansas City Lowball)

aka Duece-to-Seven Lowball

 

Kansas City Lowball is played with a standard 52-card deck and one Joker. The Joker is considered to be the lowest card not present in a hand. Straights and flushes do not count against the player.

 

Players are dealt five cards face down, in turn, in rotation. A round of betting occurs. Players are required to bet or fold. The players who remain in the pot have the option to improve their hand by replacing cards in their hands with new ones. A player may draw up to five consecutive cards. After all players have drawn players a round of betting occurs. The best possible low hand is 2-3-4-5-7, not of the same suit. The lowest five card poker hand wins the pot. In the event of a tie the pot is split equally among winning hands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om 5cd och lowball i största allmänhet så är det här en riktigt härlig historia:

 

Gardena, California, sometime in the Dark Ages of poker (aka the ’70s): This story was told to me by David Sklansky, and it took place in a high draw game called “jacks-back.” In this game, there was an ante but no blinds, and the player to the left of the dealer acted first. Each player could either “open” or “pass.” To open, you had to hold at least a pair of jacks in your hand, although it was legal to pass a strong hand if you opted not to open with it. If action went all the way around the table and nobody opened, the game became ace-to-five single-draw lowball, with the same cards.

 

These games featured a bad-beat jackpot, with a payout that often grew quite large. In order to qualify for the jackpot, you had to get aces full beat in the high hands, or you had to lose with a 6-4-3-2-A in lowball. In this particular situation, the stakes were $2-$4, and the jackpot had grown to several thousand dollars. The player who took the bad beat would get approximately 70 percent of the jackpot, while the player who won the hand would win the remaining 30 percent.

 

On the pivotal hand, the action was passed to the player next to the dealer. He looked down at the dream hand: 6-4-3-2-A. This was a no-lose situation. Nearly every time, he would win the pot, and if he was really lucky, somebody would make a wheel and he would win the jackpot.

 

This was contingent upon the button not having a hand with which he could open, of course. Much to the pat 6-4’s chagrin, the button opened. Everyone folded around, and he showed his 6-4 in disgust. The button was now obliged to show his “openers,” as players were not allowed to open on a bluff in this game. He stated, “I had a straight!” as he proudly turned over his A-2-3-4-5

 

Från Cardplayer, länk till cardplayer.com

 

* LP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen menar du triple draw.

 

Nope. Jag vet att folk spelar lowball med ett byte och i limitform. Det verkar marginellt roligare än att titta på färg torka. Och i så fall kallas det, tror jag, inte kansas city lowball. Utan... Oh well. (Troligen två olika saker beroende på om det är A5 eller 27.)

 

Triple draw är faktiskt kul, fast det är limit. :)

 

Min poäng var att jag iskallt antog att det var no limit. Vilket nu verifierats. Så det här är bara ett totalt stickspår. Jag är blond, vad ska jag säga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Holdem, 6-handed,1 rebuy, 200+30 27% [ 21 ]

Omaha Hi, 1 rebuy, 200+30 6% [ 5 ]

7-cardstud, 1 rebuy, 200+30 0% [ 0 ]

Kansas City Lowball, 3 rebuy, 100+30 31% [ 24 ]

Texas Holdem,6-handed,

KillerPoker-Freeze, 300+30 14% [ 11 ]

Texas Holdem, unlimited rebuy, 100+30 1% [ 1 ]

Texas Holdem, 3-handed, 3 liv, 300+30 5% [ 4 ]

5-card-draw, 3 rebuy, 100+30 1% [ 1 ]

5-card-draw, freezeout, 300+30 3% [ 3 ]

TH-bitch, unlimited rebuy, 100+30 7% [ 6 ]

 

TOTALT: 76 röstande.

 

Nu stänger jag omröstningen. Med risk för att den försvinner så skriver jag resultatet, så på söndag spelar vi Kansas City Lowball.

 

Jag rekommenderar varmt att folk ska testa detta spel, då denna spelform var huvudalternativet mot TexasHoldemNL för vilken spelform som skulle avgöra WSOP.

 

MVH!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det du säger är att du skulle ha en "ess-hög"-hand i form av

A-5-4-3-2 och inte stege, men nej. Du ska sätta ihop den bästa handen du kan ha med dina kort och sen ha sämst hand för att plocka hem potten.

 

Händerna skiljer sig inte ett dugg från vanlig mörkpoker och det är inga specialregler förutom att du ska ha sämst hand.

 

Men intressant fråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...