Gå till innehåll

Hur funkar delning i MTT online?


al_bandy

Recommended Posts

Låt säga att ni är 2 kvar HU i en MTT. Kan man komma överens om att dela vinsten, precis som ofta förekommer live?

 

Och om ja, hur går man tillväga? Man vill ju gärna inte chipdumpa efteråt för att båda skall komma lika, plus att den ena då riskerar att blåsas på sin del av de extra pengarna förstaplatsen ger.

 

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte säkert hur man gör på siter där det inte är helt enkelt att få tag på någon person från hemsidan.

Ett sätt skulle kanske kunna vara att ta screenshot på chatboxen där överenskommelsen sker om detta kan vara bindande vet jag ej.

Troligen inte enligt svensk lag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man är överens kan man väl bestäma Att båda ska gå all- in typ nästa pot då ingen ändå vet vad de ska få för kort, så att det slumpas vem som vinner- och vem som ska föra över pengar till vem. Och om den andra då har ngt kvar så ger han det efter en flop som visar få outs. om någon inte är allvarlig i överenskommelsen så märks det av att denne inte går all-in med skitkort. OCkså får man komma överens om hur pengarna ska överföras såklart.

 

Jag vet inte om jag skulle gå med på att göra överenskommelse. Utan Skulle försöka vinna, men om den andra kommer med förslaget så skulle jag försöka styra upp så att vinsten går till mig då jag inte litar på den andre, eller köra som exemplet ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att ni ska dela 50/50. Lura honom på något knip-slugt sätt, säg att ni går all-in båda två för att få slut på skiten. Dock, säg inte det på en gång, utan när du sitter med AA. När du drar hem rubbet så säger du att du glömde överenskommelsen men att ni kan spela lite heads-up och att du då kommer att dumpa över hans andel vid några stora potter. Lura honom en 4-5 gånger och sno alla hans stålar.

Voila', få en standing ovation av alla saxrunkande, bajsporr-diggare på p-fum.nu

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPoker har infört en funktion som gör att man från finalbordet automagiskt kan utföra en deal.

Deal-fönstret där man kommer överrens om dealen kommer upp när alla som är kvar tackat ja till att utföra deal. Är det t.ex. 7 personer som vill ha deal, och 3 som inte vill ha deal, så spelar man vidare till antingen dem 3 har åkt ut, eller att dem tackat ja till att göra deal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...