Gå till innehåll

Hur spela mot en LSDA-spelare i homegame?


elvis77

Recommended Posts

Jag hade stora problem med en LSDA spelare i senaste homegamet.

 

LSDA=Loose Sleeping Drunk Aggressive

 

Han låg med huvet över pokerbordet och sov med en redig stapel med marker. Oftast kastade han (eller någon bredvid) in han kort osedda i mucken, ibland orkade han titta på korten och muckade eller gick all in, direkt därefter somnade han igen så det var svårt att hitta tells :?

 

Tillslut sov han konstant och foldade sig till HU, när vi väckte honom deklarerade han sig all in i alla resterande händer och somnade om.

 

Vem vann då?...ja gissa :cry::cry:

 

* Lite mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att INTE spela på fredagar, de flesta är väldigt trötta och blir lätt påverkade efter några öl. Prova lördagar alternativt veckodagar.

 

Alternativet är att ni alla är så pass seriösa med pokern och kanske kan skippa alkoholen helt eller hitta ett mellanting? Ett annat tips är att käka mat tillsammans innan, det gör iaf att alla har något i magen och inte kommer tomma. Ta en pause och gå ut och käka alla t.ex.?

 

Om ingen säger något, påpekar att det inte är skoj, lär ni ständigt få stå ut med sådana "LSDA" spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillslut sov han konstant och foldade sig till HU, när vi väckte honom deklarerade han sig all in i alla resterande händer och somnade om.

Väck han inte nästa gång, sedan tror jag att en person måste säga vad den skall göra inför varje hand. Han kan alltså inte säga att han skall gå all in till han åker ut eller liknande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...