Gå till innehåll

Funderingar kring Kathy Liebert?


Lianinho

Recommended Posts

Har nu sett henne spela i mååånga turneringar, och hon har kommit en rätt bra bit på vägen, dock inte hela vägen fram. Däremot är en sak jag lagt märke till att hennes förmåga att SPELA är mer eller mindre obefintlig.. Vid "spel" om potterna är hon nästan konstant utmanövrerad såvida hon inte håller absoluta nuts.

 

Spelar ner sin stack, dubblar upp, spelar ner sin stack, dubblar upp med all-in osv.. HELA tiden.. Sjukt att det kan lyckas så bra (visserligen är det ett beprövat koncept men.. vet inte om hon är värd all cred. hon fått på sistone)

 

* RP och flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ector spelade en hel del vid samma bord som henne under WSOP. Vad jag kommer ihåg att han berättade är hon ungefär lika sopig som det ser ut i TV.

 

Lyckas man få in hela smeten preflop med AKo (eller om det var AQo) mot den enda större stacken vid bordet, första handen på finalbordet i en WPT-tävling där det finns fler småstackar som snart slås ut, så har man i mina ögon en hel del kvar att lära.

 

Men hon är ju söt iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg henne i London - såg lite trevligare ut i verkligheten (men absolut inte läcker). Enligt de som spelade med henne gafflade hon som aldrig förr vid bordet, på ett ganska jobbigt sätt. Det har jag aldrig sett på tv att hon gör.

 

Har för mig att hon har haft ett förhållande ON and OFF med Tom McEvoy men att det inte är något mellan dem längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hon är ju söt iaf ;)

 

Bryter inte denna "lilla" kommentar mot forumreglerna. Förminskning av kvinnor till ett utseende, är inte det sexism? Kvinnor, ja spela kan de ju inte, men de är ju granna att titta på vi bordet, höhöhö!

 

För det första var jag ironisk när jag skrev att hon är söt. Hon är ful som stryk, precis som jag. Det har jag all rätt i världen att tycka.

 

Sen är det ju kanske liiite långsökt att tolka in att jag tycker att kvinnor i allmänhet inte kan spela poker, bara för att EN tant antagligen inte är jättebra i NLT i turneringsform...

 

Men visst, blir du gladare av att jag ger mig själv en varning för sexistiska inlägg så kan jag väl göra det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg henne i London - såg lite trevligare ut i verkligheten (men absolut inte läcker). Enligt de som spelade med henne gafflade hon som aldrig förr vid bordet, på ett ganska jobbigt sätt. Det har jag aldrig sett på tv att hon gör.

 

Hon gafflar mycket men på ett mera smart sätt och inte så direkt som Mike the Mouth eller Tony G.

 

Se på Poker superstars II eller battle of the sexes för hennes avväpnande kommentarer och hennes skådespelaregenskaper som får motspelarna att göra fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hon är ju söt iaf ;)

 

Bryter inte denna "lilla" kommentar mot forumreglerna. Förminskning av kvinnor till ett utseende, är inte det sexism? Kvinnor, ja spela kan de ju inte, men de är ju granna att titta på vi bordet, höhöhö!

 

För det första var jag ironisk när jag skrev att hon är söt. Hon är ful som stryk, precis som jag. Det har jag all rätt i världen att tycka.

 

Sen är det ju kanske liiite långsökt att tolka in att jag tycker att kvinnor i allmänhet inte kan spela poker, bara för att EN tant antagligen inte är jättebra i NLT i turneringsform...

 

Okej, byter ut "kvinnor" mot "Kathy" och du tyckte tydligen inte hon var söt. Då blir det: "Kathy, ja spela kan hon ju inte, och inte är hon söt heller!" Tycker du det låter bättre?

 

Poängen jag vill nå fram med är att en pokerspelares utseende är totalt orelevant men när det ska diskuteras kvinnliga pokerspelare så kommer det ALLTID upp kommentarer om hur de ser ut och sen handlar helt plötsligt tråden om det istället. Kan appliceras på alla områden och de flesta forum, musikforum, filmforum, mönstret att kvinnor ständigt ska få sitt utseende bedömt finns över allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg henne i London - såg lite trevligare ut i verkligheten (men absolut inte läcker). Enligt de som spelade med henne gafflade hon som aldrig förr vid bordet, på ett ganska jobbigt sätt. Det har jag aldrig sett på tv att hon gör.

 

Har för mig att hon har haft ett förhållande ON and OFF med Tom McEvoy men att det inte är något mellan dem längre.

 

Jag kan räkna dom gångerna hon inte snear och är tjurig till max tre gånger. Hon verkar konstant sur (en helt vanlig kvinna alltså, höhöhö!).

 

Varje gång jag ser henne i en turnering sitter jag och längtar tills hon åker ut. Kan verkligen inte med Kathy Liebert. Har ett par andra turneringsspelare som jag verkligen ogillar också, så om någon som läst Aftonbladet har tagit dom åsikterna som sina egna och anser mej hålla sej utanför politisk korrekthet så tycker jag det vimlar av fula pokerspelare både män och kvinnor, och jag bedömer allihopa... även om det inte är därför jag kollar på poker. Samma sak händer faktiskt när jag går omkring i folksamlingar också, måste vara något fel på mej.

 

Kathy Liebert ogillar jag inte heller för att hon ser ut som en påse skridskor utan att hennes personlighet vid pokerborden är helt vidrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon spelade vid mitt första bord i WSOP mainevent under ett par timmar tills hon åkte ut. Spelade riktigt usel poker under den tiden, men det är givetvis meningslöst at dra några slutsatser av det. Hon kanske hade en dålig dag på jobbet.

 

Tror det finns någon hand hon spelade beskriven i min vegasdagbok för den som är intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...