Gå till innehåll

Är det jag eller sökfunktionen som suger häst?


Recommended Posts

Tjena damer,

 

Eftersom en övervägande majoritet på detta annars eminenta forum blir fullständigt rosenrasande om man startar en tråd utan att ha sökt efter liknande inlägg först så drar man ju sig för att göra det. Man vill ju liksom inte ha spö, bad beats får man nog av annars. Så det jag undrar är om det är mig eller sökfunktionen det är fel på. Det är nämligen så att jag skulle vilja hitta en tråd med en massa grym Heads up-taktik mot dåliga/ej bra spelare, men när man söker så finns det ingen funktion som gör att den söker efter trådrubriker. Eller? Jag har då i alla fall inte hittat någon, men jag är även en man/pojke med väldigt god självinsikt, så jag vet att jag inte är den brightaste människan i världen (tror dock jag hamnar på topp 100) så det kanske bara inte är jag som hittat den? Nå, finns det en sådan eller? Om inte så föreslår jag att ni fixar en sådan snarast, då det skulle gagna de flesta, inte minst alla gnällrövar som klagar på att man aldrig söker. Om inte så skulle kanske någon vänlig moderator (finns sådana?) leta upp en sådan tråd som jag letar efter (och för att förtydliga det ännu en gång: jag vill ha en tråd med Heads up-taktik i SnG mot dåliga/ej bra spelare!).

 

Ödmjukast,

 

Teichie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla håller med om att sökfunktionen är helt värdelös. Det bästa man kan göra är att alla skriver så bra rubriker som möjligt och att man söker på rubrik + inlägg.

 

Problemet är väl inte sökfunktionen, utan att väldigt många av trådarna med matnyttig information är för långa.

 

Om vi som exempel säger att jag vill veta om Pokertracker funkar tillsammans med "Pokernätverk X" hittar får jag ju ändå bara fram tråden "Allt om Pokertracker #2215" och måste leta igenom den likförbannat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är lite klurig! :)

 

Om man får svaret att det finns i en lång tråd kan man pröva med att presenterar resultatet som "inlägg" istället för "trådar" så slipper man kolla genom hela långa tråden.

 

Men som sagt, det vore verkligen nice om phpBB bättrar på sökfunktionen en del. :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det var ju iaf trevligt att vissa höll med mig. Räknade med ett antal utskällningar, så jag måste säga att jag blev lite överraskad. However, jag skulle fortfarande önska att någon annan kunde hjälpa mig i min sökning efter tråden med HU-taktik (jag vet att den finns, det måste den ju göra!). Ni behöver inte leta upp tråden (om ni inte vill) men säg lite mer exakt vad jag ska söka på?

 

Jag visste för övrigt inte att allt berodde på phpBB. Jag trodde att ni kunde ändra det själv. Jag är själv admin för ett sportforum som verkar vara av lite nyare modell (det är inte phpBB) än detta, och där krossar sökfunktionen denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

sheena: Visst finns det trådar, men uppenbarligen hittar inte sökverktyget dem.

Om man bläddrar du lite under Texas Hold´em-forumet hittar man bland annat:

NL - Alltid följa upp AK utan träff?

NL - Vad göra med AK mot re-raise preflop?

FL - Hur spela AK och AQ efter höjning preflop?

Varför ska man hellre ha AKs än AA?

NL - AK/AQ i SB/BB mot raise

NL - Reraisad med AK, vad göra?

 

Ska det behöva vara såhär? Självklart inte, det leder ju bara till en massa irritation bland besökarna då dom tror att det inte finns någon tråd med samma ämne, skriver en tråd och likförbannat får den låst av någon moderator.

 

EDIT: Kom på att anledningen till att du inte hittar någon när du söker på AK är att man måste söka på minst tre bokstäver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökte i detta nu allt som rör AK händer, men tydligen så finns det absolut ingenting om AK för sökvertyget hittade iaf inget.....så törs man posta ett inlägg om AK eller finns det trots allt frågor sedan tidigare om sådana händer?

 

Jag tror inte det finns nån allmän diskussionstråd om någon pokerhand. Varje situation är unik och därför är det helt ok att posta hur många trådar som helst om olika situationer där du spelat AK. Att posta fem trådar om hur man tar ut pengar med NETeller är däremot inte ok.

 

Vad du däremot bör tänka på om du vill sidkutera en specifik hand är att forumgruppen Handanalys har ganska hårda krav på hur en post ska se ut. Saknas massor av information, en intressant frågeställning eller om resultatet av handen finns med kommer tråden låsas och/eller folk gnälla. Såna inläg skriver du istället under resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sheena: Visst finns det trådar, men uppenbarligen hittar inte sökverktyget dem.

Om man bläddrar du lite under Texas Hold´em-forumet hittar man bland annat:

NL - Alltid följa upp AK utan träff?

NL - Vad göra med AK mot re-raise preflop?

FL - Hur spela AK och AQ efter höjning preflop?

Varför ska man hellre ha AKs än AA?

NL - AK/AQ i SB/BB mot raise

NL - Reraisad med AK, vad göra?

 

Ska det behöva vara såhär? Självklart inte, det leder ju bara till en massa irritation bland besökarna då dom tror att det inte finns någon tråd med samma ämne, skriver en tråd och likförbannat får den låst av någon moderator.

 

EDIT: Kom på att anledningen till att du inte hittar någon när du söker på AK är att man måste söka på minst tre bokstäver.

 

ahh okej, tack för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...