Gå till innehåll

Hur mycket bluffar ni?


Feedback

Recommended Posts

Nu anser jag inte som dom flesta gör att poker handlar mycket om att bluffa, men som sagt många gör det. Själv brukar jag inte bluffa, beror förvisso helt på vad jag spelar.

 

Hur ofta gör ni det och vad kör ni då? Nu syftar jag inte på vilken pokervariant, utan mer om det är låg/hög/PL/NL spel osv.

 

Jag har dock aldrig försökt bluffa i ett fixed limit spel med blinds under 1 dollar. Helt värdelöst :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ganska ny pokerspelare men bluffar mycket, spelar med fixed limits och då brukar det funka bra, är man först och ligger på och det är dåliga kort ute vinner man nästan alltid... Sedan vid tex tre i samma färg kan man lura folk, och roligt är det... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror vi behöver definiera en bluff här...

En bluff är när du bettar en hand som:

 

1. Inte har någon rimlig chans att förbättra till en vinnande hand

 

2. Får en _bättre_ hand att lägga sig

 

Om du "bluffar med outs", typ en hålstege så är det en semibluff och bettar du med t ex 66 på en 2JK flopp och får nån med A5 att folda så är det ingen bluff utan ett misslyckat value bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror nog på vart jag spelar, partys no fold'em hold'em bord bluffar jag ytterst sällan på, paradise däremot kanske jag bluffar litte för mycket (med spelare som ofta slänger sin hand om de inte har högsta par + bra kicker). alltså om jag tror de finns en chans att motspelaren lägger sig, varför inte slänga in en bet (om det bara är ett fåtal motspelare).

 

Jag spelar micro limit 1/2 fixt eller minsta NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Sällan. Spelar nästan uteslutande i vårt gamla kompisgäng, så jag varken är någon bra spelare eller möter bra spelare. ;) Har dock försökt förbättra mitt spel på senare tid, och det första jag insåg var att bluffar är mycket svåra att lyckas med när man spelar mot människor som har en tendens att satsa på allting. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fördelen du får isf med att bluffa är att du inte blir känd som han-som-aldrig-satsar-om-han-inte-har-bästa-handen killen, även i ett gäng som gillar att syna kan det vara bra att inte ha en allt för solid image. Man vill ju ha lite pengar när man prickar sina nötter. Bra att variera sitt spel lite.

iofs bluffar jag allt för sällan själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...