Gå till innehåll

Gubbigaste bilmärket?


juttis

Vilket bilmärke är gubbigast?  

159 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket bilmärke är gubbigast?



Recommended Posts

Har en kompis som nyligen har köpt en ny bil. I samband med köpet diskuterades vilket märke som var gubbigast. Vi delade inte varandras åsikter så jag tänkte kolla vad ni tycker. För enkelhetens skull tar inkluderar jag bara en handfull av de vanligaste bilmärkena.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh, hur resonerar ni egentligen!? Efter typ 25 röster så leder Mercerdes stort. Hur kan ett bilmärke som producerar några av de coolaste och sportigaste modellerna i världen vara gubbigt? Behöver jag påminna er om att de har ett grymt framgångsrikt Formel1-stall också!? Skärp er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar alla satans jävla Nissan Micror, förarna är alltid pensionärer som blockar motorvägen i 80 km/h.

 

Har kört en sån här japs en gång och det var ingen vidare upplevelse kan jag säga, gasen är som en svamp, det brummar bara lite mer när man trycker och för att nå 100-strecket, ja då krävdes en nedförsbacke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar alla satans jävla Nissan Micror, förarna är alltid pensionärer som blockar motorvägen i 80 km/h.

 

Har kört en sån här japs en gång och det var ingen vidare upplevelse kan jag säga, gasen är som en svamp, det brummar bara lite mer när man trycker och för att nå 100-strecket, ja då krävdes en nedförsbacke.

 

vafan kör du på för motorväg? Det är ju bara att lägga sig i vänsterfilen och blåsa om dem. På vanlig väg är det dock irriterande med s.k. roadblockers.

 

 

angående topic så är ju lite äldre saabar sjukt gubbiga men om man bara tittar på de senaste årsmodellerna så vet jag faktiskt inte om det finns nått givet "gubbmärke" längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mercedes leder stort som gubbigaste märket dessutom i konkurrens med Saab och Volvo.

 

Finns bara ett ord TILT!

 

Kan nån visa mig några sportiga modeller ur deras modellutbud, jag verkar ha missat något här och kom inte med några bilar med fjuttiga 250 hästar, det hade mercedes i sin kanske bästa bil 300 SL redan på 50-talet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh, hur resonerar ni egentligen!? Efter typ 25 röster så leder Mercerdes stort. Hur kan ett bilmärke som producerar några av de coolaste och sportigaste modellerna i världen vara gubbigt? Behöver jag påminna er om att de har ett grymt framgångsrikt Formel1-stall också!? Skärp er!

 

Sportbilar är jävligt gubbigt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

juttis, hur gick diskussionen med din polare som föranledde dig att posta den här pollen?

 

Skönt att du inte hade med mitt bilmärke i pollen...

 

/TF - nuftig ;)

 

Man kan säga att jag ifrågasatte varför en mycket välbärgad 25-årig kille utan barn, som bor och jobbar i innerstan, ska köpa en av världens tråkigaste bilar för 250 000 kr. Bilen kommer, för att uttrycka det milt, därtill att användas sparsamt. Jag argumenterade för en mindre praktisk bil som dessutom inte helt saknar körglädje.

 

Gubbig är ett ganska vagt begrepp. Kanske skulle ha definierat det först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKODA!!! :roll:

 

"Hej jag ska köpa en NY bil för sista gången i mitt liv och varför inte en skoda? De är ju så billiga!"

Ska tänka på det och skratta högt nästa gång jag flyger över E6an med mina 175HK/400 NM ;)

 

/TF

 

Lol där satt den alltså...

 

Sen är det ju så att du har en av de 5% av skodor som inte har tillverkats helt standard. Standarddialog hos en skodahandlare;

"Vill du ha nykel till bilen?"

"Hur mycket kostar det?"

"20kr"

"Nej tack det blir för dyrt!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är det ju så att du har en av de 5% av skodor som inte har tillverkats helt standard. Standarddialog hos en skodahandlare;

"Vill du ha nykel till bilen?"

"Hur mycket kostar det?"

"20kr"

"Nej tack det blir för dyrt!"

Hahahaaaaa! Aj! Den gjorde ont... Men jösses vad rätt du har... RS-modellen är väldigt trevlig och dessutom förstärkt med trim från civinco ;)

 

Nåväl... OT igen... Röstade själv på mercedes, beroende på att farfar alltid kört runt i stora mercedshäckar... Gubb-bil!!!

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh, hur resonerar ni egentligen!? Efter typ 25 röster så leder Mercerdes stort. Hur kan ett bilmärke som producerar några av de coolaste och sportigaste modellerna i världen vara gubbigt? Behöver jag påminna er om att de har ett grymt framgångsrikt Formel1-stall också!? Skärp er!

 

Mercedes: Stora feta vulgofartyg för autobahn. Gubbigt.

 

Och att de har några sportiga varianter och eller F1 stall gör ingenting för att ta bort den stämpeln. F1 stall har även Renault, Toyota och Honda. Mer gubbigt än så blir det ju liksom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...