Gå till innehåll

Connection problem med BBB?


hexecutor

Recommended Posts

Har samma problem som ni andra med bbb adsl, framförallt på multi.

Men även på Stars, Paradise till och från.

Jag skaffade mitt adsl från Bostream, som sedan blev uppköpt av bbb,

som efter ett tag skickade sitt eget adsl modem.

Då började problemen för mig, från att ha fungerat klockrent.

En kompis till mig som också är frekvent spelare har inte fått någpt nytt modem från bbb. Dvs han kör på det gamla från Bs, fungerar klockrent!

 

Tänkte att denna info kanske är intresant för er som förstår sig på datorer. Själv har jag ingen koll alls på allt plingande och plångande ni disskuterar.

Hoppas någon med lite kunskap i ämnet tar kontakt med bbb och försöker reda ut soppan.

Annars får man väl byta till Com hems bredband via kabelTV:n?

Är det någon här som har erfarenhet av comhem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har också disconnect problem med BBBs ADSL tjänst. Trådlösa nätverket går ner också. När jag får disconnect så är det bara o starta om WLAN och ADSL modemet så funkar allt igen (efter 1 minut). Dock så blir det mycket mindre förekommande problem då jag stänger ner bittorrent programmet. konstigt... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också disconnect problem med BBBs ADSL tjänst. Trådlösa nätverket går ner också. När jag får disconnect så är det bara o starta om WLAN och ADSL modemet så funkar allt igen (efter 1 minut). Dock så blir det mycket mindre förekommande problem då jag stänger ner bittorrent programmet. konstigt... :roll:

 

Har telia, men har också märkt att om jag stänger ner azureus så händer det nästan aldrig att jag "timar ut" (jag kan fortfarande se de andras action, men jag kan ej agera) på prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Städade lite i Party tråden då detta inte riktigt hörde till den tråden. Det verkar snarare som om det är ett BBB problem än Multipoker clienten. Återkommer på måndag med närmare svar från Multipoker, men i veckan som gick har de inte fått in några rapporter om något liknande fenomen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

Jag har BBB's "riktiga" bredband dvs ethernet uttag i lägenheten om 10mb.

Jag har också stora "lagg"problem,främst mot PS. Detta har startat sedan ungefär 3-4veckor tillbaks.

 

Enligt BBB så har jag inga problem mot dem. Min gissning är att det kan vara problem hos mellan liggande nät som BBB inte har kontroll över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också disconnect problem med BBBs ADSL tjänst. Trådlösa nätverket går ner också. När jag får disconnect så är det bara o starta om WLAN och ADSL modemet så funkar allt igen (efter 1 minut). Dock så blir det mycket mindre förekommande problem då jag stänger ner bittorrent programmet. konstigt... :roll:

 

Har telia, men har också märkt att om jag stänger ner azureus så händer det nästan aldrig att jag "timar ut" (jag kan fortfarande se de andras action, men jag kan ej agera) på prima.

 

Om bittorrent programet använder all bandbred så borde väl detta fenomen uppkomma? enkelt sätt att komma från det i så fall är att sätta upp- nerladdnings begränsningar i bittorent klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

Jag har BBB's "riktiga" bredband dvs ethernet uttag i lägenheten om 10mb.

Jag har också stora "lagg"problem,främst mot PS. Detta har startat sedan ungefär 3-4veckor tillbaks.

 

Enligt BBB så har jag inga problem mot dem. Min gissning är att det kan vara problem hos mellan liggande nät som BBB inte har kontroll över.

 

Har själv fasta uppkopplingen från BBB, det funkar fint för mig. Däremot för min kompis med samma uppkoppling som bor i ett annat område men i samma stad så laggar det något kopiöst, gäller främst mot expekt/prima men även ett par andra klienter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bredbandsbolagets "riktiga bredband", o har problem jag med. Expekts kundtjänst påpekade att många med BBB hade klagat, o att felet troligtvis ligger i att uppkopplingen inte är konstant, trots att den ska vara det. Dessa mikrosekunders glapp i uppkopplingen kan vara tillräckligt för att störa spelprogrammet, som kräver konstant uppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att BitTorrent endast påverkar marginellt. Det blir varken mer eller mindre disconnects när det är igång för mig.

 

Det som gör att jag är övertygad om att det är BBB:s fel är att jag hade min dator hemma hos familjen i somras och då var det inga problem överhuvudtaget, skiten satte igång när jag packade hem sakerna i augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det här hänt mig oxå för tusende gången och givetvis när jag floppat set. Connection kommer tillbaka när handen är över och min hand var så klart bäst, men vad gör det när jag inte kunde spela den. Är förbannat trött på det här nu. Om lagget är pga BBB (jag har fast 10 mb) så är jag beredd att byta ISP. Dessvärre behöver jag bandbredd eftersom jag ofta jobbar hemifrån. Problemet är störande även då eftersom vpn-uppkopplingen går ner.

 

Kan vi inte ha en namninsamling och skicka in till BBB, där vi kräver att de utreder och åtgärdar problemet om de vill ha oss kvar som kunder?

(Det finns ju rätt många nätpokerspelare...)

 

Namninsamlingen kan väl enklast gå till så att man skapar en tråd där alla berörda postar sitt kundnummer. Jag kan skapa tråden om ni tycker det är en bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också disconnect problem med BBBs ADSL tjänst. Trådlösa nätverket går ner också. När jag får disconnect så är det bara o starta om WLAN och ADSL modemet så funkar allt igen (efter 1 minut). Dock så blir det mycket mindre förekommande problem då jag stänger ner bittorrent programmet. konstigt... :roll:

 

Har telia, men har också märkt att om jag stänger ner azureus så händer det nästan aldrig att jag "timar ut" (jag kan fortfarande se de andras action, men jag kan ej agera) på prima.

 

Om bittorrent programet använder all bandbred så borde väl detta fenomen uppkomma? enkelt sätt att komma från det i så fall är att sätta upp- nerladdnings begränsningar i bittorent klienten.

 

Behöver inte ladda ner något, och har capp på upload. Så det är ej något problem med att den snor all bredband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namninsamling låter bra. Att någon från BBB läser tråden, ännu bättre. Jag gjorde en sammanställning av inläggen för nån dag sen, men hittade ingen mailadress till BBB.

 

Everest är typ enda siten som funkar smärtfritt. Har jobbat upp mina $10 gratisdollar man fick via PF-länken till $133 nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bittorrent programet använder all bandbred så borde väl detta fenomen uppkomma? enkelt sätt att komma från det i så fall är att sätta upp- nerladdnings begränsningar i bittorent klienten.

 

Har begränsningar både upp och ner. Blir mycket mindre förekommande problem då jag stänger ner det, dock så finns det kvar då och då. Hos mig förekommer det på nästan alla pokerklienter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma problem som ni beskriver i tråden. Spelar på Primanätverket och har skycom 100Mbit. Det är aldrig nåt fel på uppkopplingen men ibland så väljer nåt av bordet jag spelar på att tima ut. Ofta händer det just när jag lägger en bet eller raise av nån anledning. Började för 2 veckor sen innan dess hade jag aldrig problem. Skulle inte vara 100% säker på att de är BBB:s fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan det var nåt med modemet?

 

har haft bostream i 2-3 år 2.5 / 1 och funkat perfekt.. sällan nerkopplingar och pokern funkat bra..

 

problemen började när BBB köpte Bostream och man gratis fick uppgraderat hastighet + nytt modem..

 

nån som har BBBs Adsl tjänst där pokern fungerar felfritt???

vad för typ av modem i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...