Gå till innehåll

Allt om Civilization 4!


Trolldeg

Recommended Posts

  • 4 months later...

heh, jo. EV- helt klart....

 

första civ spelade jag sönder. mitt rekord blev 300% när på det svåraste med 7spelare lyckades varva 200år före kristus!!! taktiken var enkel, jag var mongoliet på earth, fick 2 settlers, en flyttar sig åt 1(numpad) och in i en village och får cavalry som sedan tar över babylon, egypten,grekland,tyskland,rom+diverse länder som återuppstår helt själv medan resten fort som fan arrar sail med chariots över till amerika och döda dem.

 

civ3 lyckades jag dock aldrig spöa på det svåraste. någon av er som lyckades med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades. Forcerade allting på att bygga the great library (hårda förhandlingar för att få tillgång till rätt teknologi och sen tokfokusering på en stad att bygga den). Genom den kom jag ikapp i tech racet som man oundvikligen ligger efter i (fick säkert 25 teknologier på en gång när biblioteket var byggt). Sedan rullade det på. Man är mest underlägsen i början tycker jag. Datorn fuskat nåt otroligt i början. Eller så är det i början som det märks mest...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg när jag bodde hemma, brorsan ville alltid spela Civilization och jag ville alltid spela Championship Manager. Slutade alltid med att någon fick ont någonstans, för det mesta vad det jag som fick mest ont.

 

Kanske lite OT men WTF. :roll:

 

Haha, LITE?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Kommer ihåg när jag bodde hemma, brorsan ville alltid spela Civilization och jag ville alltid spela Championship Manager. Slutade alltid med att någon fick ont någonstans, för det mesta vad det jag som fick mest ont.

 

Kanske lite OT men WTF. :roll:

 

På tal om Champ Man. FM2006 vart installerat till helgen vilket troligen gör att bankrullen på party kommer vara oförändrad för ett tag framöver. Redan lyckats guida Eskilstuna till division 1. WOOOT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det mest verkar vara massa detaljer de förändrat som "The Incas build "Quechuas" instead of warriors" och "Building Stonehenge Great Wonder will Center the Mini-Map". Verkar mer som en patchad version av trean men jag kanske kollade på fel sida.

 

Edit: Såg sen att de visst gjort en del större förändringar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag suger på civ4. har spelat några gånger nu och torskar jämt. har svårt att erövra städer. känns som att motståndarens defense spöar min offense rätt kraftigt varje gång. några tips?

 

Vilken svårighetsgrad spelar du på?

 

Har själv inte hunnit spela så mycket så jag har nog inga bra tips tyvärr. Kanske se till att promota dina enheter innan och välja rätt uppgradering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag suger på civ4. har spelat några gånger nu och torskar jämt. har svårt att erövra städer. känns som att motståndarens defense spöar min offense rätt kraftigt varje gång. några tips?

 

Vilken svårighetsgrad spelar du på?

 

Har själv inte hunnit spela så mycket så jag har nog inga bra tips tyvärr. Kanske se till att promota dina enheter innan och välja rätt uppgradering?

 

jag har för mig att jag valde auto-promote bland options, så jag har inte brytt mig om detta. kanske därför det går så dåligt :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej: en minirecension:

 

+snyggt, bra musik och allmänt innehållrikt.

-värdelöst stöd för 2skärmar, lite småslött att ladda och mycket omstarter.

+-: hysfat bra gameplay. jag har inte förstått hur man spelar än riktigt med religion, befordringar ekonomisk styrning. så spelet växer nog ju mer man spelar.

 

värt att köpa?

gillar man civ3 så lär man gilla civ4. bäst är väl att spela lite hos en god vän alternativt vara olaglig en stund medan man provar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra spel, fast det är lite långsamt om man har dålig hårdvara.

Laggar ofta mycket mellan turnsen (för mig), och hårddisken blir lätt en flaskhals då många filmer/bilder laddas från den under spelet.

 

Jag har enbart spelat Civ2 innan, och jag fastnade för Civ4 direkt.

 

En fin funktion som finns numera är alarmklocka :P

Vet inte om det fanns i trean, men det kan verkligen vara välbehövligt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...