Gå till innehåll

NLT - Kåk, men är det stål?


juan1904

Recommended Posts

Sitter på ett SH-bord på Prima, inte så löst spel som på Party, jag har inga speciella reads på några av spelarna för jag multitablar.

 

- rockytide sitting in seat 1 with $71.25

- RubLotion sitting in seat 2 with $168.70 [sitting out]

- juan1904 sitting in seat 3 with $109.35 [Dealer]

- sebulbaaa sitting in seat 4 with $52.90

- Jesthebest sitting in seat 6 with $81.55

 

sebulbaaa posted the small blind - $0.50

Jesthebest posted the big blind - $1.00

** Dealing card to juan1904: 5 :heart: 5 :spade:

rockytide called - $1.00

juan1904 called - $1.00 - Jag vill se en flop och ta en stor pott om jag träffar set. Ingen idé att höja bli synad och sedan kommer det massa överkort och man vet inte vart man står.

sebulbaaa called - $1.00

Jesthebest checked

 

** Dealing the flop: 6 :spade: 8 :spade: 8 :diamond:

sebulbaaa checked

Jesthebest checked

rockytide checked

juan1904 checked

 

** Dealing the turn: 5 :club:

sebulbaaa checked

Jesthebest bet - $3.00

rockytide called - $3.00

juan1904 raised - $9.00 - Given höjning, vill inte bli utdragen av bättre kåk. Men är höjningen för liten?

sebulbaaa folded

Jesthebest called - $9.00

rockytide called - $9.00

 

** Dealing the river: 9 :heart:

Jesthebest checked

rockytide checked

juan1904 bet - $10.00 - Jag hoppas på att få syn av ett överpar, tvåpar eller trissen, bettar jag mer tror jag att iallafall tvåparet och överparet lär folda.

Jesthebest raised - $20.00

rockytide raised - $60.00

juan1904 folded - Här lägger jag en kåk! En miniraisar och en reraisar all in. Är det inte dags att inse att någon sitter på 89 eller 86 nu? Är detta en på tok för tight fold eller är det en fold som gör att jag sparar en hel del pengar?

Jesthebest called - $60.00

 

Som sagt.. Genialisk fold där jag sparar en hel del cash, eller en idiotisk tight fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ena spelaren kan väl ha haft ett par i sjuor och rivrat stegen o den andre kanske slowade trissen med A8 eller nått. Fast $60 beten indikerar väl en kåk, 89s kanske. Men som du skrev, hyffsat tight bord och inga reads så lutar det väl ändå åt en fold kanske.

 

edit. jag hade synat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksam läggning tycker jag. Men av insatserna att döma så lär det väl inte vara så mycket tomtar. någon av dem kan ju ha träffat stegen på turnen och tror att den är bästa hand. Den andra kanske sitter på 8x men frågan är vad andra kortet är. Det kostade ju inget att gå med och se floppen, så det behöver inte nödvändigtvis vara 7,8 eller 9 som andra kort. Jag skulle ha synat i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är +EV att lägga med lite större stackar, man ska ta det försiktigt med syn när man inte kan stänga en bettingrunda. Nu är nästan all deg inne om du synar, så det kanske skulle motivera en syn men jag tycker det känns som marginellt spel hur du än gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar rockytide vara en tänkande spelare gör du en bra fold.

 

Han ser framför sig en bet på $10 som kan betyda vad som helst men luktar stege och en miniraise till $20 som definitivt skriker stege. Ändå höjer han till $60. Skulle han ha en 7a är en syn att föredra framför en raise för att få syn av betaren och sedan dela potten.

 

Enda möjliga handen förutom kåk han kan göra så med är således T7 om han resonerat som ovan. Således har han förmodligen kåk och då du har minsta kåken så tycker jag din fold är korrekt.

 

EDIT: Ojsan hoppsan, var du som betade först, men tror ändå mitt resonemang håller till viss del ändå ;)

EDIT2: Ovan har ingen betydelse för resonemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite surt, tror jag hade tittat bort innan de visade upp sina kort :P

Nej, skämt åsido så tycker jag att du gör ett rätt stark fold ändå, fast den visade sig bara fel...

I längden så vinner du med det där spelet...

 

Säkerligen mot bra spelare, mot genomsnittliga amerika tomten tror jag att det är -EV att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite surt, tror jag hade tittat bort innan de visade upp sina kort :P

Nej, skämt åsido så tycker jag att du gör ett rätt stark fold ändå, fast den visade sig bara fel...

I längden så vinner du med det där spelet...

 

NEJ! Man vinner inte på det spelet på NL200 och nedåt. Det finns tillräckligt mycket dårskap på dessa nivåer för att jag aldrig, under några omständigheter, skulle lägga en kåk. Och det är EV+.

 

Ni måste sluta anta att pokerspelare är rationella. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uttryckte mig lite oklart kanske. " I längden så vinner du på det spelet" så syftade jag på "pokermässigt korrekt" eller hur man nu ska säga.

Förstår er som tycker att man tjänar mer på att syna med tanke på alla tomtar och troll som finns därute, men jag själv tycker att det är bra spelat om man lägger den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uttryckte mig lite oklart kanske. " I längden så vinner du på det spelet" så syftade jag på "pokermässigt korrekt" eller hur man nu ska säga.

Förstår er som tycker att man tjänar mer på att syna med tanke på alla tomtar och troll som finns därute, men jag själv tycker att det är bra spelat om man lägger den.

 

Kanske är tomtarna inga tomtar om de får starka händer att lägga sig. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...