Gå till innehåll

Betsson som söker tjej som pokerproffs?


Torsus

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första pokerforum live var det väl 130 deltagare nånting o en tjej, hon kom 4a. Andra upplagan var det än fler deltagare o dubbelt så många tjejer dvs 2 st som kom 3a och (tror jag) 12a. Det speglar nog ganska bra hur det ligger till...

 

Det kan iofs också bero på variansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag hur kvinnor skall ha tid att spela poker mellan barnpassning och matlagning? :twisted:

 

Nu är du väldigt nära banning. Läs forumreglerna (igen) och skärp dig!

 

Vad är det för jävla moderatorer på denna forum? Det verkar som man inte vågar säga någontin alls utan att bli tillrättavisad. Vad var det för fel på Maliiks inlägg???

 

Jag är en kvinna och vågar påstå att Maliik har rätt när han undrar om kvinnor har tid att spela poker. Svaret är nej i allafall under perioden då barnen är små. Man har varken tid eller ork för poker när man utöver hemmet och barnen har också ett jobb att sköta. (finns undantag då det finns en man i bilden som deltar lika mycket i hushållsarbetet som kvinnan)

Så kom inte och påstå att kvinnor kan spela på samma villkor som männen.

 

Och om någon duktig moderator nu vill banna mig från forumet så varsågod! Det finns andra forum med mindre tjafs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag hur kvinnor skall ha tid att spela poker mellan barnpassning och matlagning? :twisted:

 

Nu är du väldigt nära banning. Läs forumreglerna (igen) och skärp dig!

 

Vad är det för jävla moderatorer på denna forum? Det verkar som man inte vågar säga någontin alls utan att bli tillrättavisad. Vad var det för fel på Maliiks inlägg???

 

Jag är en kvinna och vågar påstå att Maliik har rätt när han undrar om kvinnor har tid att spela poker. Svaret är nej i allafall under perioden då barnen är små. Man har varken tid eller ork för poker när man utöver hemmet och barnen har också ett jobb att sköta. (finns undantag då det finns en man i bilden som deltar lika mycket i hushållsarbetet som kvinnan)

Så kom inte och påstå att kvinnor kan spela på samma villkor som männen.

 

Alla kvinnor är väl inte småbarnsförälder ? Och dom som har pokern som yrke har ju inget annat jobb som tar tid ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag hur kvinnor skall ha tid att spela poker mellan barnpassning och matlagning? :twisted:

 

Nu är du väldigt nära banning. Läs forumreglerna (igen) och skärp dig!

 

Vad är det för jävla moderatorer på denna forum? Det verkar som man inte vågar säga någontin alls utan att bli tillrättavisad. Vad var det för fel på Maliiks inlägg???

 

Jag är en kvinna och vågar påstå att Maliik har rätt när han undrar om kvinnor har tid att spela poker. Svaret är nej i allafall under perioden då barnen är små. Man har varken tid eller ork för poker när man utöver hemmet och barnen har också ett jobb att sköta. (finns undantag då det finns en man i bilden som deltar lika mycket i hushållsarbetet som kvinnan)

Så kom inte och påstå att kvinnor kan spela på samma villkor som männen.

 

Och om någon duktig moderator nu vill banna mig från forumet så varsågod! Det finns andra forum med mindre tjafs.

 

Men kom in i matchen, Maliiks "undran" var knappast en undran utan snarare ett uråldrigt, urtråkigt, sexistiskt skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag hur kvinnor skall ha tid att spela poker mellan barnpassning och matlagning? :twisted:

 

Nu är du väldigt nära banning. Läs forumreglerna (igen) och skärp dig!

 

Vad är det för jävla moderatorer på denna forum? Det verkar som man inte vågar säga någontin alls utan att bli tillrättavisad. Vad var det för fel på Maliiks inlägg???

 

Maliik har postat ett gäng inlägg under lång tid som legat väldigt nära gränsen för vad som är acceptabelt enligt de forumregler som finns här. Han har en varning sedan tidigare och får därför se till att skärpa sig. Som engångsföreteelse är det väl det där inlägget nåt man kan se mellan fingrarna med men Maliik trampar som sagt nära gränsen i väldigt många inlägg. Nån gång rinner bägaren över. Nu vet han återigen att det är dags att ta det lite lugnt.

 

Jag är en kvinna och vågar påstå att Maliik har rätt när han undrar om kvinnor har tid att spela poker. Svaret är nej i allafall under perioden då barnen är små. Man har varken tid eller ork för poker när man utöver hemmet och barnen har också ett jobb att sköta. (finns undantag då det finns en man i bilden som deltar lika mycket i hushållsarbetet som kvinnan)

Så kom inte och påstå att kvinnor kan spela på samma villkor som männen.

 

Jag har inte påstått att Maliik har fel, jag har bara påstått att hans inlägg ligger på gränsen för vad som kan kallas hets mot folkgrupp, vilket inte är tillåtet enligt reglerna. Det finns snyggare sätt att påpeka att kvinnor eventuellt har för lite tid över för fritidsintressen. Ditt sätt till exempel.

 

Och om någon duktig moderator nu vill banna mig från forumet så varsågod! Det finns andra forum med mindre tjafs.

 

Jag vill inte banna någon från forumet men ibland är det nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte påstått att Maliik har fel, jag har bara påstått att hans inlägg ligger på gränsen för vad som kan kallas hets mot folkgrupp, vilket inte är tillåtet enligt reglerna.

 

Kvinnor skyddas inte av den lagen.

 

Enligt 16 kap. 8 § brottsbalken kan man dömas för hets mot folkgrupp om man uttalar eller sprider hot eller missaktning för en grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.

 

Jag vet att detta inte är ett forum som omfattas av tryckfrihetsförordningen på det sättet, det är ju ägaren av forumet som bestämmer reglerna

 

Men hets mot folkgrupp i JURIDISK MENING är det inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hets mot folkgrupp i JURIDISK MENING är det inte

 

Nej, det vet jag.

 

Reglerna är skrivna för att försöka få till ett så trevligt och välfungerande forum som möjligt och då tycker åtminstone jag man kan använda lite mer nyanserat språk när man diskuterar dylika ämnen.

 

Att kvinnor ska stå vid spisen och/eller passa barn dygnet runt, utan uppbackning från sin partner är en åsikt som känns lite 1923...

 

Kan vi försöka återgå till ämnet nu? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, efter diverse stickspår är det kanske dags att gå tillbaka till ämnet....

 

Det har diskuterats styrkan hos kvinnor vs. männens men jag tycker inte att det verkar så intressant!

 

Det sägs att Cecilia inte är tillräckligt bra. Nähä, men vad vill de ha då?

En tjej som ska vässas upp till Jennifer Harman eller Annie Dukes styrka?

 

Och snabbt ska det tydligen gå! Redan nu i Oktober ska hon ut och turnera!

 

Men hallå! Det tar ÅRATAL att bli superproffs i poker - för såväl män som kvinnor!

 

Dags för dom att komma tillbaka till verkligheten, tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tråkigt att ni blev arga på mig, men det lägger vi bakom oss nu och blir vänner igen! ;)

 

Ett väldigt tråkigt faktum är att det är bra spelare som vinner turneringar och placerar sig högt i dem, oavsett kön. I ett spel som poker där du kommer att få en väldigt stör fördel bara genom att vara marginellt bättre borde bra spelare vara mer motiverade att spela. Nu spelar inte många kvinnor poker på hög nivå och vad det beror på kan man fråga sig, kanske de inte har möjlighet att spela till sig den rulle som krävs för att kunna spela på en hög nivå, kanske är de sämre än män generellt? En intressant sak med Cecilia är att hon inte har spelat sig till den position hon är på utan har fått pengar av Alex om man får tro de artiklar som skrivs. Jag tror att de flesta skulle kunna förbättra sina vinster om de kunde komma bort från de lägre nivåerna där raken för större betydelse. Nu har ändå Cecilia lyckats placera sig högt i ett par turneringar i Las Vegas som man inte skall förneka så hon är nog en bra spelare, frågan är bara om hon är så bra att hon kan spela i Superligan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en kvinna och vågar påstå att Maliik har rätt när han undrar om kvinnor har tid att spela poker. Svaret är nej i allafall under perioden då barnen är små. Man har varken tid eller ork för poker när man utöver hemmet och barnen har också ett jobb att sköta. (finns undantag då det finns en man i bilden som deltar lika mycket i hushållsarbetet som kvinnan)

Så kom inte och påstå att kvinnor kan spela på samma villkor som männen.

 

Om inte kvinnor har samma vilkor som män att spela poker så tycker jag att de ska tänka över vilka män de skaffar barn med. Delar man inte på hemmets sysslor och barnen så blir jag iaf mörkrädd eftersom det är en själklarhet för mig och min fru. Iofs har vi inga barn men vi diskutera redan innan vi gifte oss hur vi skulle lägga upp det och det är självklart att vi kommer att dela på bördan som hem och barn kommer att innebära.

 

Visst de första 6 månaderna är det oftast lämpligast att kvinnan stannar hemma men därefter så är det och bör det inte vara någon skillnad mellan könen.

 

Så jag kommer att fortsätta att påstå att män och kvinnor kan spela poker på lika vilkor. Sen kan det finnas ekonomiska själv att den ena stannar hemma men då får man dela på det som den som är hemma inte hinner med under tiden den andra jobbar och då har båda lika vilkor för att spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tråkigt att ni blev arga på mig, men det lägger vi bakom oss nu och blir vänner igen! ;)

 

Ett väldigt tråkigt faktum är att det är bra spelare som vinner turneringar och placerar sig högt i dem, oavsett kön. I ett spel som poker där du kommer att få en väldigt stör fördel bara genom att vara marginellt bättre borde bra spelare vara mer motiverade att spela. Nu spelar inte många kvinnor poker på hög nivå och vad det beror på kan man fråga sig, kanske de inte har möjlighet att spela till sig den rulle som krävs för att kunna spela på en hög nivå, kanske är de sämre än män generellt? En intressant sak med Cecilia är att hon inte har spelat sig till den position hon är på utan har fått pengar av Alex om man får tro de artiklar som skrivs. Jag tror att de flesta skulle kunna förbättra sina vinster om de kunde komma bort från de lägre nivåerna där raken för större betydelse. Nu har ändå Cecilia lyckats placera sig högt i ett par turneringar i Las Vegas som man inte skall förneka så hon är nog en bra spelare, frågan är bara om hon är så bra att hon kan spela i Superligan.

 

Jag skulle kunna tro att det är pga att de flesta män är uppväxta med en kultur att gambla tex spela på tips V65 m.m. Mao så är man uppväxt med att det är naturligt att spela om pengar. De flesta kvinnor är inte uppväxta med detta men det tror jag kommer att ändras med tiden. När min pappa växte upp fanns det mer eller mindre inga kvinnor som spela om pengar.

 

Men det tror jag sakta men säkert kommer att ändras eftersom det nu finns fler och fler kvinnor som spelar om pengar och framför allt poker. Så jag tror att vi kommer att få se fler och fler kvinnor som spelar high stake poker.

 

Men det är bara vad jag tror

 

Edit: Stavfel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det tror jag sakta men säkert kommer att ändras eftersom det nu finns fler och fler kvinnor som spelar om pengar och framför allt poker. Så jag tror att vi kommer att få se fler och fler kvinnor som eprlar high stake poker.

 

Men det är bara vad jag tror

Den som lever får se 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag hur kvinnor skall ha tid att spela poker mellan barnpassning och matlagning? :twisted:

 

Nu är du väldigt nära banning. Läs forumreglerna (igen) och skärp dig!

 

Vad är det för jävla moderatorer på denna forum? Det verkar som man inte vågar säga någontin alls utan att bli tillrättavisad. Vad var det för fel på Maliiks inlägg???

 

Maliik har postat ett gäng inlägg under lång tid som legat väldigt nära gränsen för vad som är acceptabelt enligt de forumregler som finns här. Han har en varning sedan tidigare och får därför se till att skärpa sig. Som engångsföreteelse är det väl det där inlägget nåt man kan se mellan fingrarna med men Maliik trampar som sagt nära gränsen i väldigt många inlägg. Nån gång rinner bägaren över. Nu vet han återigen att det är dags att ta det lite lugnt.

 

Jag är en kvinna och vågar påstå att Maliik har rätt när han undrar om kvinnor har tid att spela poker. Svaret är nej i allafall under perioden då barnen är små. Man har varken tid eller ork för poker när man utöver hemmet och barnen har också ett jobb att sköta. (finns undantag då det finns en man i bilden som deltar lika mycket i hushållsarbetet som kvinnan)

Så kom inte och påstå att kvinnor kan spela på samma villkor som männen.

 

Jag har inte påstått att Maliik har fel, jag har bara påstått att hans inlägg ligger på gränsen för vad som kan kallas hets mot folkgrupp, vilket inte är tillåtet enligt reglerna. Det finns snyggare sätt att påpeka att kvinnor eventuellt har för lite tid över för fritidsintressen. Ditt sätt till exempel.

 

Och om någon duktig moderator nu vill banna mig från forumet så varsågod! Det finns andra forum med mindre tjafs.

 

Jag vill inte banna någon från forumet men ibland är det nödvändigt.

 

Alltså din brorsa kör ju betydligt grövre skämt...

Jag tycker det känns som en stor portion ironi i hans inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att Bettsons annons är sexistisk.

 

Varför kan inte deras poker-ambassadör vara en man ?

 

 

Deras ambassadör är Team Betsson. Vi är hittills bara män...

 

 

Jag har aldrig hört talas om Team Betsson - men så var det bara min första pokersite som

jag började spela på - och fortfarande spelar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...