Gå till innehåll

Vad är en rimlig återbäring vid stake?


obby

Recommended Posts

  • 3 months later...
Tjenare..behöver lite hjälp här. Är några som vill stakea mig med 1k sek(till att börja med) och jag ska börja lira FL 0.5/1 med 44% rakeback i ryggen. Nu försöker vi komma överens om hur mycket jag/dom ska få av den potentiella vinsten och rakebacken. någon som kan föreslå en bra "deal"? (som gynnar mig helst. dom har förelslått 60/40 på vinst och rakeback)

 

Sorry råkade fippla bort GiLLo's inlägg...

 

Mitt förslag: 1k Sek är inte särskilt mycke pengar, jobba ihop dom pengarna (genom att spara, dela ut reklam, städa) själv och stå för hela insatsen själv, så får du hela vinsten själv. Och eller bonushora ihop pengarna själv....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare..behöver lite hjälp här. Är några som vill stakea mig med 1k sek(till att börja med) och jag ska börja lira FL 0.5/1 med 44% rakeback i ryggen. Nu försöker vi komma överens om hur mycket jag/dom ska få av den potentiella vinsten och rakebacken. någon som kan föreslå en bra "deal"? (som gynnar mig helst. dom har förelslått 60/40 på vinst och rakeback)

 

Sorry råkade fippla bort GiLLo's inlägg...

 

Mitt förslag: 1k Sek är inte särskilt mycke pengar, jobba ihop dom pengarna (genom att spara, dela ut reklam, städa) själv och stå för hela insatsen själv, så får du hela vinsten själv. Och eller bonushora ihop pengarna själv....

Haha, tänkte liksom vart faun det tog vägen ;)

 

Men, jag är trött på att satsa mina egna pengar och är student så jag har inte mycket pengar öevr till att sätta in. Men jag tar givetsvis mina vinstpengar och börjar bonushora så snabbt som möjligt och får därefter en större vinst, utan att behöva dela mina vinster med de som ska investera lite..

Men är 50/50 med vinst och rakeback en bra deal för mig?

 

EDIT: personerna i fråga kan och tänker satsa ännu mer pengar om det går bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logik och allmänt vett borde räcka långt? Håller man sig på ett pokerforum så kan man anta att "stake" betyder "stejk" och inte "ge/få stake i röven". Accosierar du till penis, kuk eller dylikt så är det väll ditt eget problem? ;) Säger du också stora mörken, lilla mörken. TKnDKA ist för TJQKA? Säger du "gå antegul" säger du rake, flush, straight, royal?

 

It goes on and on baby!

 

 

Snälla, kan folk börja skriva "stejk" istället för stake när ni pratar om sponsring i pokersammanhang?

 

Det är samma sak som att skriva "mejl" istället för "mail", något som (så vitt jag vet) är accepterat nuförtiden. Jag vill inte behöva läsa trådar i stil med "Hur ska jag göra, kompis vill ha stake", "Kan någon ge mig stake?" och "Stake - vad för regler gäller?".

 

(Very off topic:)

 

Svar på ovanstående frågor?

 

1) Om din kompis nu vill ha stake och du är en schysst polare får du väl ställa upp, men fråga fan inte forumet om råd!

2) Någon kan säkert ge dig stake, hitta närmaste bögklubb, bögchatt eller kontaktannons så ska du få se hur någon sjuttioårig gubbe med vilja lemlästar din ovana pojkstjärt.

3) Om du är kille och inte ens vet vad för regler som gäller kring din egna stake så bör du överväga könsbyte.

 

(On topic)

 

Så. Engelskans "stake" blir alltså försvenskat "stejk"... Snälla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips vid stejkning är att börja på en site som ger en ordentlig bonus.

 

Jag stejkar 2 spelare, båda med $600. När de fått sin bonus (100%) tar jag $850 vare sig de vinner eller inte. Rakebacken är också min.

 

Om jag stejkar spelare i andra sammanhang tar jag 50% av vinsten. Självklart står jag för förlusterna i alla sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logik och allmänt vett borde räcka långt? Håller man sig på ett pokerforum så kan man anta att "stake" betyder "stejk" och inte "ge/få stake i röven". Accosierar du till penis, kuk eller dylikt så är det väll ditt eget problem? Säger du också stora mörken, lilla mörken. TKnDKA ist för TJQKA? Säger du "gå antegul" säger du rake, flush, straight, royal?

 

Jag associerar "stake" till ljusstake.

 

Med orden du nämner så råder inga problem om missförstånd. Om jag skriver ett inlägg "Någon som vill ge mig stake?" eller "Jag behöver stake!" så kan det missförstås. Plus att det enligt mig ser löjligt ut. Ord som rake, flush och liknande missförstås inte - flush betyder inte "rövhål" eller något sådant på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...