Gå till innehåll

FL - Antal händer innan avancera till nästa nivå?


lurman

Recommended Posts

Säg att du istället börjar med att sätta in $600. Vilken nivå kan du då spela på givet att du är en vinnande spelare*? Rätt svar är 1/2. Om du sätter in $1200? Svar: 2/4.

Njae, rätt svar är 50-100 och nedåt eftersom $500 är miniinköpet där. Mer än så går egentligen inte att generellt säga. Som Gyre påpekar kan det vara lite onödigt att grinda superlänge på smånivåerna. Vad som är rätt beror ju helt på vilka mål och förutsättningar man har, men man ska ju ha klart för sig att det svänger som sjutton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du ser där är 20.000 händer inte mycket att kolla på.

Men det är så mycket bättre än 4.000 och jag skulle tro att du kan se klara trender gällande dina vinster/förluster!

LOL, vilket resonemang.. 4000 är så mycket bättre än 500 händer... 500 händer är så mycket bättre än 20 händer osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att du istället börjar med att sätta in $600. Vilken nivå kan du då spela på givet att du är en vinnande spelare*? Rätt svar är 1/2. Om du sätter in $1200? Svar: 2/4.

Om jag är vinnande på $.50/$1.0 är jag inte per automatik vinnande på $2/$4!

Nä visst, man kan hänga omkring på .5/1 hela livet och riskera att gå miste om de potentiella vinster som man skulle kunna roffa åt sig på en högre nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL, vilket resonemang.. 4000 är så mycket bättre än 500 händer... 500 händer är så mycket bättre än 20 händer osv...

 

Jag skulle säga att 500 händer inte säger någonting, har du läst någon statistik utöver den som ges på gymnasiet?

Jag har inte hävdat att 500 händer skulle vara "någoting". Det jag tyckte var konstigt var att du tycker att 20 000 är en bra gräns för att det är mer än 4 000.

Som du ser där är 20.000 händer inte mycket att kolla på.

Men det är så mycket bättre än 4.000 och jag skulle tro att du kan se klara trender gällande dina vinster/förluster!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tycker det där resonemanget med 300xBB är lite väl hårt draget. Om man nu inte ska leva på pokern förstås.

 

Har man ett jobb och har råd att skjuta till om man går ner för mycket så kan man väl gå in på 0,5/1 eller 1/2 ganska omgående.

 

Jag läste några böcker och började på jättelåga nivåer, det var ganska svårt, om man har en 6-7 stycken som alltid följer med hela vägen. Väldigt många bad-beats råkade iallafall jag ut för. Det minskade så fort jag gick till 0,5/1. Nu spelar jag 1/2 och jag brukar hålla mig runt 150 dollar på kontot. Vinner jag mycket så plockar jag ut dom pengarna. När jag ska gå upp till 2/4 så ska jag nog antingen sätta in eller spela upp mig till 350-400 dollar.

 

Jag vet att det är annorlunda om man lever på sin poker men jag fick inte intrycket av att trådskaparen gör det. Märker man att man kan ta ut mer än man sätter in så kan man väl prova att gå upp. Märker man att man hela tiden sätter in nya pengar så kanske man ska vänta några månader.

 

Detta är min åsikt iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag 1/2 och jag brukar hålla mig runt 150 dollar på kontot. Vinner jag mycket så plockar jag ut dom pengarna. När jag ska gå upp till 2/4 så ska jag nog antingen sätta in eller spela upp mig till 350-400 dollar.

 

jag spelade 2/4 från maj->augusti. plussade under denna tiden runt $6000(behövde pengarna till en resa så jag gick inte upp i nivå dum som jag var). jag hade kanske 4st swings på över $1000 under denna tiden... så att tro att en rulle på $350 räcker funkar inte!

 

på 2/4 är +-$400 är ren slump, -$1000 är en vanlig loosingstreak och -$2000 är en rejäl loosingstreak. sådana får alla vettiga pokerspelare räkna med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Och då får jag väl trycka in lite mer pengar, eftersom jag inte lever på pokern utan har det som hobby.

 

Det verkar som alla tycker att man inte får sätta in mer pengar någon gång.

 

Om man sätter in 450, spelar och får en down-strike så kan man ju sätta in 450 till.

 

känns EV- med massa växlingsavgifter om man tar ut och sätter in igen. en insättning och stora uttag i klumpform då man har behov av pengarna känns EV+. jag brukar ta ut $2000 i taget då jag har 500BB på den nivån jag spelar om jag inte känner mig redo för att gå upp i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...