Gå till innehåll

ARTIKEL: Så blir du blåst på nätpokern


SubZero

Recommended Posts

Kul!

Tecken på att man spelar mot en bot:

* svarar inte i chatten

* spelar mekaniskt och med samma responstid.

 

Ungefär som mig då jag multitablar * 4. Blev faktiskt kallad för bot en gång tills jag bemödade mig om att svara på förolämpningarna.

 

Var ditt svar något i stil med:

 

[Auto-reply] No, I am not Pokerbot 1.2

 

? :lol:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul!

Tecken på att man spelar mot en bot:

* svarar inte i chatten

* spelar mekaniskt och med samma responstid.

 

Ungefär som mig då jag multitablar * 4. Blev faktiskt kallad för bot en gång tills jag bemödade mig om att svara på förolämpningarna.

 

Wow bottarna har blivit så avancerade att de loggar in och skriver här också ;)

 

Bottar är något väntat och frågan är hur bra de kommer att bli och hur bra pokerbolagen blir på att upptäcka dem. Tror vi kommer att få stå ut med att pokerprogrammen kommer att söka igenom våra datorer och övervaka vår kommunikation för att upptäcka bottar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Detta har ju diskuterats förut och jag tror att detta riskerar att bli en "oändlig diskussion" såväl på detta forum som på andra ställen.

 

Jag känner igen situationen från schacksammanhang där det diskuterades i flera år i olika schacktidningar, där huvuddiskussionen var huruvida korrespondensschack skulle dö ut eller inte.

 

Nu har det inte riktigt blivit så och jag tror inte heller att pokerrobotar riskerar att förstöra onlinepokern heller.

 

Det kan ju ett tag blir så att det blir en slags "katt och råtta lek" där smarta programmerare programmerar in variation i sitt spel så att pokerroboten inte alltid spelar statistiskt till 100%.

 

Sedan spårar bolagen upp sådant avvikande mönster vilket ställer högre krav på programmeraren och så är katt och råttaleken i full gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror vi kommer att få stå ut med att pokerprogrammen kommer att söka igenom våra datorer och övervaka vår kommunikation för att upptäcka bottar.

 

Detta förekommer redan och är något som utvecklarna bakom WINHOLDEM har tänkt på. Motvapnet är tvådatorslösning med pc-anyware eller liknande program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påstående:

Visst måste botproblemet vare mer utbrett bland FL borden än NL borden?

 

Det är väl mer strikt sannolikhetslära som ger vinnande spel i FL medans det i NL är mer utav implicita odds. Jag antar att de implicita oddsen blir mer svåruträknerliga för en bot.

:Slut Påstående

 

Rätta mig om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan ett när man loggar in och spelar en timme sitter killen där.

Loggar in runt 19.00 för att kolla posten. killen sitter där.

Loggar in runt 22 tiden och spelar till 02.00. killen sitter där hela tiden.

Runt 09 dagen efter. Loggar in och läser expressen. Killen sitter fortfarande och spelar. Käkar frukost och återvänder till datorn runt 11.00 tiden. Killen sitter fortfarande.

 

Förmodligen någon spelgalning med extrem uthållighet men man undrar fanimej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan ett när man loggar in och spelar en timme sitter killen där.

Loggar in runt 19.00 för att kolla posten. killen sitter där.

Loggar in runt 22 tiden och spelar till 02.00. killen sitter där hela tiden.

Runt 09 dagen efter. Loggar in och läser expressen. Killen sitter fortfarande och spelar. Käkar frukost och återvänder till datorn runt 11.00 tiden. Killen sitter fortfarande.

 

Förmodligen någon spelgalning med extrem uthållighet men man undrar fanimej.

 

Min subjektiva kommentar:

 

Helt uppenbart en robot och människan bakom roboten måste ju vara dum i huvudet. Han/hon måste ju förstå att en dygnetruntrobot är hur misstänkt som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara tillägga att jag inte heller tror att det är någon dator, men spel under så långa perioder väcker ändå en del frågor.

 

Ja, och en HH som visar 100% statistiskt spel i 16 timmar borde vara ännu mer misstänkt.

 

Det är klart, man kan ju om man är en dålig pokerspelare och/eller en dålig programmerare mata in dåliga regler i WINHOLDEM förstås...

 

Men då är det ju ingen mening att ha en robot som spelar dåligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror vi kommer att få stå ut med att pokerprogrammen kommer att söka igenom våra datorer och övervaka vår kommunikation för att upptäcka bottar.

 

Detta förekommer redan och är något som utvecklarna bakom WINHOLDEM har tänkt på. Motvapnet är tvådatorslösning med pc-anyware eller liknande program.

 

Det var därför jag skrev övervaka kommunikationen. De kan tex förbjuda eller stänga av pc-antware och liknande program medans du spelar. Det är troligen så det kommer att bli om det blir för utbrätt och förmånga spelare klagar. Två datorstödet går nog att stopa, så nästa steg är en pokerrobot som läser av skärmen och använder mus och tangentbord :? Det blir svårare att stoppa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror vi kommer att få stå ut med att pokerprogrammen kommer att söka igenom våra datorer och övervaka vår kommunikation för att upptäcka bottar.

 

Detta förekommer redan och är något som utvecklarna bakom WINHOLDEM har tänkt på. Motvapnet är tvådatorslösning med pc-anyware eller liknande program.

 

Det var därför jag skrev övervaka kommunikationen. De kan tex förbjuda eller stänga av pc-antware och liknande program medans du spelar. Det är troligen så det kommer att bli om det blir för utbrätt och förmånga spelare klagar. Två datorstödet går nog att stopa, så nästa steg är en pokerrobot som läser av skärmen och använder mus och tangentbord :? Det blir svårare att stoppa.

 

Frågan är om de inte gör sig skyldiga till olaglig dataintrång om de ska ta till sådana motåtgärder. Fast det är klart, hur ska man bötfälla dom...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror vi kommer att få stå ut med att pokerprogrammen kommer att söka igenom våra datorer och övervaka vår kommunikation för att upptäcka bottar.

 

Detta förekommer redan och är något som utvecklarna bakom WINHOLDEM har tänkt på. Motvapnet är tvådatorslösning med pc-anyware eller liknande program.

 

Det var därför jag skrev övervaka kommunikationen. De kan tex förbjuda eller stänga av pc-antware och liknande program medans du spelar. Det är troligen så det kommer att bli om det blir för utbrätt och förmånga spelare klagar. Två datorstödet går nog att stopa, så nästa steg är en pokerrobot som läser av skärmen och använder mus och tangentbord :? Det blir svårare att stoppa.

 

Frågan är om de inte gör sig skyldiga till olaglig dataintrång om de ska ta till sådana motåtgärder. Fast det är klart, hur ska man bötfälla dom...?

 

Det är ju ganska enkelt att komma undan. De behöver bara uppdatera mjukvaran och du måste acceptera deras nya användar vilkor. Det är ju rätt många som inte orkar läsa det och kör man då med en bott så får man skylla sig själv :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...