Gå till innehåll

NLT - Trn, 12/9, Online, post-game snack!


QoS

Recommended Posts

Det här var ju min debut i Pokerforum.nu Online, och jag har för mig att jag någon gång läst att man förväntas skicka in lite händer efteråt. Här är en resumé av turneringen ur min synvinkel:

 

Giv 1-36:

Höjer pre-flop till 3xBB två gånger med AK men ingen synar :( . I övrigt överspelar jag ett par halvtaskiga händer (A7s, 33 och K7o i BB då jag floppar topp-par) och ser min stack långsamt sina.

 

Giv 37:

Det är 16 spelare kvar och jag ligger klart sist med bara 320 marker (snitt 1200 nu). Blinds:en är 25/50. Jag har suttit och väntat på en hand att gå all-in med ett tag och äntligen: QQ. Jag går all-in, Zyr84 bakom mig höjer all-in till 1658 vilket får alla andra att lägga sig. Zyr84 har 44 och jag vinner en 715-pott.

 

Giv 47

De dyra blinds:en (nu 50/100) har gjort att jag halkat ner till 440, och det börjar bli dags att göra något igen. Sitter på knappen med A7s. Två limpar och jag höjer all-in. Återigen höjer Zyr84 (som SB) all-in bakom mig och alla lägger sig. Zyr84 har denna gång QJs men får ingen hjälp så jag vinner en 1180-pott.

 

Giv 52

Blinds:en har precis blivit 75/150 och jag sitter som SB med 1080. Tysken (Boop926) sitter på knappen och synar. Han har spelat väldigt loose så en syn betyder antagligen rätt usla kort. Jag höjer all-in med ATs och blir återigen synad av Zyr84, den här gången med bara 570 kvar i stacken. Tysken lägger sig. Jag får in ett A och vinner potten (vet inte vad Zyr84 hade). Sorry, Zyr84... ;)

 

Giv 54

Ligger tvåa bakom tysken vid mitt bord nu. Gör ett tafatt försök att stjäla blinds med A4o men jugglan höjer all-in som BB och jag blir tvungen att lägga mig.

 

Giv 63

Det är tredje given vid finalbordet. Jag ligger femma (av sju) med 1175 marker. seffyf måste ha dominerat det andra bordet totalt, eftersom han har 8999 framför sig. Nåväl, jag plockar upp AA som BB (blinds 75/150) och sedan utspelar sig följande vackra skådespel:

 

Gronvik (näst störst vid bordet med 3099) höjer till 784, lfrndl höjer all-in till 830, jugglan höjer all-in till 1111, och ja, jag höjer också all-in och blir synad av Gronvik... Gronvik och jugglan har varsitt par (66 resp JJ) och jag vet inte vad lfrndl hade. Jag vann i alla fall potten (4366) och ligger plötsligt tvåa med fem spelare kvar.

 

Giv 70

Fyra spelare kvar. Jag ligger fortfarande tvåa med 4216, Gronvik har 724 som BB, Micke72 har 1640 på knappen. Jag sitter UTG med ATo och höjer till 600 (blinds 100/200). Jag räknar med att bli synad/höjd av Gronvik, men Micke72 kommer emellan och synar. Blinds:en lägger sig. Flopp: JJ3. Jag tror inte att Micke72 skulle ha riskerat sin "säkra" prisplats med en halvdan hand, så jag väljer passivt att checka och sedan lägga mig ner han går all-in med sina resterande 1040. Det kanske var fegt? Nåja, jag gör likadant nästa gång.

 

Giv 71

seffyf slår ut Gronvik och vi är bara tre kvar.

 

Giv 72-77

Vi turas om att stjäla blinds. Jag förlorar lite på de här givarna eftersom Micke72 gör irriterande enkelhöjningar som jag inte kan låta bli att syna (för att därefter totalmissa floppen).

 

Giv 78

Får AA på knappen. Höjer till 500 (blinds 100/200). Micke72 gör en minimihöjning till 800, jag höjer till 2400, Micke72 går all-in (till 2840) och jag synar med hela min stack (2716). Micke72 har K5o och får in en stege med femman. :(

 

Ut som trea alltså på ett lite irriterande sätt, men jag får vara nöjd ändå. Vann trots allt tre raka all-ins mot Zyr84 och fyrdubblade på finalbordet med ett par i ess. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elvis: Angående giv 78: Om jag inte missminner mig helt fel så gick jag all-in efter floppen där det fanns en kung.

 

Nej nej, Micke. Jag kollade i Hand Historyn samtidigt som jag skrev mitt referat. Det gick till precis som jag beskrev (all action före floppen). Du höjde all-in efter min jättehöjning...

 

Det kom för övrigt ingen kung på bordet: 7 9 6 8 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elvis: Angående giv 78: Om jag inte missminner mig helt fel så gick jag all-in efter floppen där det fanns en kung.

 

Nej nej, Micke. Jag kollade i Hand Historyn samtidigt som jag skrev mitt referat. Det gick till precis som jag beskrev (all action före floppen). Du höjde all-in efter min jättehöjning...

 

Det kom för övrigt ingen kung på bordet: 7 9 6 8 2.

 

Hur hittar du hand history på Pacific?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hittar du hand history på Pacific?

 

I lobbyn finns det en knapp som heter GAME HISTORY. Klickar man på den kommer man till en sida där ens hand history finns, uppdelad i olika kategorier (turneringar, Texas HE cash, Omaha Hi cash, osv). Man kan inte få sina hand histories per mail, men man kan få dem "uppspelade" som en liten film i klienten. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...