Gå till innehåll

Bästa TV-pokern


Saint_Bjorn

Bästa TV-pokern:  

341 medlemmar har röstat

  1. 1. Bästa TV-pokern:

    • Poker - 2005 vår
    • Pokermiljonen - 2005 höst
    • Nordic Poker - 2005 höst
      0
    • Celebrity Poker (amerikanska, årgång ointressant)
    • WPT 2004/2005
    • Battle of the Sexes (har nog inte visats på svensk tv)
    • WSOP - 2004 (har nog inte visats på svensk tv)
    • Poker Masters - 2004 (har nog inte visats på svensk tv)
      0
    • European Poker Open - 2004 (har nog inte visats på svensk tv)
    • Poker Million Masters - 2004 (har nog inte visats på svensk tv)


Recommended Posts

Otroligt! Har inte hittat nån sån här poll på forumet så jag antar att det inte finns.

 

Får inte plats med alla program i pollen, skriv om du röstar på annat.

 

Motivera gärna utifrån spelnivå, kommentatorer, tv-underhållning, etc. Och om vi även skriver vad vi tycker är dålig tv-poker kanske nån klipsk tv-producent snappar upp det, vem vet...

 

Edit: RP-ade alldeles själv, QoS. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker nog de bästa pokern ja sett på tv va stora delar av Prima Monte Carlo Millions. iaf hela stora turneringen.

 

Det beror ju på hur man menar, håller med om att kvaliten på själva spelet var hög, när det gäller format och tv-vänlighet kan man ju diskutera. I det avseendet tycker jag WPT håller högst klass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WSOP är bästa underhållningshowen följt utav WPT.

Fox's pokerprogram med Howard Lederer mdf som kommentatorer och POKER är bättre ur sport/teori perspektiv.

 

Några till ;)

 

Late Night Poker

Celeb Poker

(PartyPoker) World Heads Up Championship

European Poker Tour

Prima Monte Carlo Millions

Victor Poker Cup

American Poker Chamiponship

Poker Superstars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Satt och spelade igår och hade tv:n på. Råkade se i ögonvrån att de satt vid ett pokerbord. Kollade i tablån och såg att det var en pokerserie. Kollade in den och den var ju riktigt bra. Synd att halva serien redan gått, men det går väl att tanka hem. Min röst lägger jag nog på Tilt och WSOP-sändningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WSOP på ESPN förgyllde många nätter för mig när jag var i USA förra hösten. Av programmen som går i Sverige så är det WPT pga. av det är ett bra tempo i spelet. Det blir inte slow motion bara för att någon är all-in, som i pokermiljonen. Så min röst faller på WPT.

 

Edit: Jag ångrar mig nog. Karl Möllers all-in spel och Kens hetsande om strumpor med mera är oslagbar tv-underhållning. Det får bli Poker istället :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ett pucko :D

"Celeb" får min röst. Jag tycker de på ett bra sätt visar hur ett skönt homegame ska vara. Första svängen de visade på tv hade de ju inte ens en dealer. Samtidigt styr Phil Gordon utmärkt upp den teoretiska biten. Jag tycker att de hittat de bästa formatet för kändispoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...