Gå till innehåll

Köpråd för mus som lämpar sig för onlinepoker?


jason

Recommended Posts

Musen är nog det sekundära problemet tror jag,det är så i mitt fall iaf.

Arbetsställningen är viktigast dvs att ha armen avslappnad i 90c vinkel med stöd för underarmen och handleden.

Kombinera med rörelseövningar och stretching av underarmarna titt som tätt.

Går hos en sjukgymnast för min rygg och hon har visat mig ett par övningar men det är svårt att förklara dessa,googla så hittar du säkert några bra övningar.

När jag såg till att jag sitter på detta sätt så har smärtan gått tillbaka,inte helt ännu men bra mycket bättre har det iaf blivit. :)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är det bra att ha en mus som kan användas med både höger och vänster hand, allternativt ha en extra mus som man kan byta med. Oavsett hur bra musen är så är det inget som går upp mot att ändra arbetsställningen ibland. Det tar ett tag att lära sig använda "fel"hand men ganska snabbt så är det inget problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa musen och kör tangentbord istället:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=13620

 

Men som andra redan sagt är arbetsställningen väldigt viktig, hitta rätt sittställning så kan du sitta i evigheter, sitter du fel dröjer det inte länge innan det börjar göra ont. Avslappnat är nyckelordet, trixa lite med höjden på stolen/skrivbordet om det går så märker du nog skillnad.

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musen är nog det sekundära problemet tror jag,det är så i mitt fall iaf.

Arbetsställningen är viktigast dvs att ha armen avslappnad i 90c vinkel med stöd för underarmen och handleden.

Kombinera med rörelseövningar och stretching av underarmarna titt som tätt.

Går hos en sjukgymnast för min rygg och hon har visat mig ett par övningar men det är svårt att förklara dessa,googla så hittar du säkert några bra övningar.

När jag såg till att jag sitter på detta sätt så har smärtan gått tillbaka,inte helt ännu men bra mycket bättre har det iaf blivit. :)

 

Lycka till!

Dagens tips: Lär dig styra musen med vänster hand (tja, höger om du är vänsterhänt). Fantastiskt användbart om man har problem som du har. Tar dock någon månad innan man får ordning på det hela, men det är ryggen värd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens tips: Lär dig styra musen med vänster hand (tja, höger om du är vänsterhänt). Fantastiskt användbart om man har problem som du har. Tar dock någon månad innan man får ordning på det hela, men det är ryggen värd.

 

Nu tror jag iofs inte att mina pajade diskar och diskbråck har något med mina datorvanor att göra. :)

Men att byta hand har du rätt i,bara det att jag varit för slö och haft för dåligt tålamod för att lära mig än så länge.

Tack för påminnelsen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...