Gå till innehåll

Socialdemokraterna kan allvarligt skada din hälsa!


Torsus

Recommended Posts

Därför funderar jag på att starta föreningen (S)exit där man

kan hjälpa personer ta sig ut ur det inskränkta tänkandet framkallat av politiskt korrekta moralhysteriker a lá sossemodell där allt som är roligt såsom alkohol, rökning, spel och rockkonserter är

en styggelse som måste bekämpas.

Denna påverkan kan på sikt leda till ett urtråkigt liv som medför svåra psykiska problem.

 

Syftet är att visa en annan del av livet än att sitta hemma och stirra in

i en grå vägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bättre förr! :shock:

 

Tänk er att undertecknad varit skolkamrat med Överkamrat Göran P. Såg idag i blarran att han och Anitra vevar hem 40 millar i pangsjon. Inte illa pinkat av en grabbhalva som kallades Pavan för att han idogt plockade tomglas på det glada 60-talet när en annan lade all sin tid på att få omkull ett (o)redigt fruntimmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, poker är kapitalistiskt. Jag köper det, jag är till viss mån själv kapitalist. Men den stora poker-boomen blandat med annat smått o gott tror jag allvarligt kan skada egentligen humanistiskt funtade personers solidariska förstånd. På nåt sätt känner jag just nu för att skriva en uppsats i ämnet. Det kan bero på halvan whiskey jag nyss smetat i mig, men det är paradoxalt nog också den som sätter stopp för mig. Var glada för det. Förmodligen hade jag tagit tillbaka vartenda ord imorgon ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, poker är kapitalistiskt.
Kan man verkligen tillskriva ett spel sådana egenskaper? Kapitalism är för mig ett ekonomiskt system, poker är ett.. spel. ;)

 

JKag har ingen direkt åsikt i det hela men jag har för mig att antingen Brunson eller Sklanksy säger att poker är en "ren" form utav kapitalism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, poker är kapitalistiskt.
Kan man verkligen tillskriva ett spel sådana egenskaper? Kapitalism är för mig ett ekonomiskt system, poker är ett.. spel. ;)

 

Visst ar det kapitalism, poker ar ett av dom fa exempel dar man kan tillampa en rad ekonomiska teorier som bara funkar dar det rader "perfect competition" (dvs inte i riktiga varlden).

 

Forstar att det medfor lite moraliska problem (jag gor har det bryska antagandet att du rostar nagonstans vanster om det borgerliga blocket) nar du inser att ditt extraknack gar stick i stav med din politiska livsaskadning.

 

Du kan trosta dig med att de flesta pokerspelare (las:amerikaner) ar kapitalister sa det ar bara att fortsatta att ta fran de rika (ohh..) o ge till de fattiga (dock misstanker jag att "de fattiga" i det har fallet ar ditt bankkonto) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ar det kapitalism, poker ar ett av dom fa exempel dar man kan tillampa en rad ekonomiska teorier som bara funkar dar det rader "perfect competition" (dvs inte i riktiga varlden).

Kartellbildning och liknande är även problem i poker. För att inte tala om att den rationella människa som gärna postuleras i ekonomiska sammanhang inte särskilt ofta ses vid pokerbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ar det kapitalism, poker ar ett av dom fa exempel dar man kan tillampa en rad ekonomiska teorier som bara funkar dar det rader "perfect competition" (dvs inte i riktiga varlden).

Kartellbildning och liknande är även problem i poker. För att inte tala om att den rationella människa som gärna postuleras i ekonomiska sammanhang inte särskilt ofta ses vid pokerbordet.

 

Den rationella människa du pratar om existerar itne någon anannstans än i just ekonomiböcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...