Gå till innehåll

Skatt på cashgame?


MoonKenny

Recommended Posts

Hej,

Jag har hört att det i stort sett är omöjligt att få betala skatt på CG, stämmer detta? (läste det här på forumet)

 

Jag lirar på ett bolag som tillhör Prima som inte ligger inom EU, därför tänkte jag höra om jag behöver oroa mig för att RSV ska höra av sig?

 

Jag har dessutom precis skaffat utbet. från neteller. Så pengarna kommer alltså från bolaget, sedan till neteller och sen till mitt bankkonto.

 

Borde jag "mellanlanda" pengarna på ett annat bolag och sen ta ut till mitt bankkonto? Ökar mina chanser att "komma undan" då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

nu vet jag inte hur det fungerar med det som du säger om de kan ta skatt om du tar de från neteller...

 

MEN, jag har också neteller och skaffade mig ett neteller kort ( som ett vanligt bankkort som fungerar i bankomaten)

 

Så jag sätter pengarna på netellerkortet och hämtar ut i bankomaten, detta gör att pengar som finns på neteller kan jag få ut efter 15 minuter samt att det inte kommer någon transaktion från neteller till mitt konto... Jag kan ju däremot sedan sätta in pengarna på banken som en vanlig insättning :)

 

Bara en idé :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

nu vet jag inte hur det fungerar med det som du säger om de kan ta skatt om du tar de från neteller...

 

MEN, jag har också neteller och skaffade mig ett neteller kort ( som ett vanligt bankkort som fungerar i bankomaten)

 

Så jag sätter pengarna på netellerkortet och hämtar ut i bankomaten, detta gör att pengar som finns på neteller kan jag få ut efter 15 minuter samt att det inte kommer någon transaktion från neteller till mitt konto... Jag kan ju däremot sedan sätta in pengarna på banken som en vanlig insättning :)

 

Bara en idé :)

 

Problemet är väl att RSV kan luska reda på vilka svenska medborgare som tar ut pengar i bankomater med hjälp av ett utländskt kort. Därefter kan de kräva ut uppgifter från Neteller med anledning av att du misstänks för skattefusk. Detta är iaf hur jag tolkar "worst case scenario".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huruvida någon någonsin kommer betala skatt på cashgame eller inte med gällande regler låter jag vara osagt MEN

 

Borde jag "mellanlanda" pengarna på ett annat bolag och sen ta ut till mitt bankkonto?

 

Att mellanlanda pengarna någonstans på vägen hem gör varken från eller till om du skulle behöva betala skatt på cashgame, det är nämligen upp till dig som skattebetalar att visa hur du vunnit pengarna osv, en "mellanlandning" skapar inte den typ av dokumentation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åk till Åland eller Danmark å ta ut där, då kan man ju fylla på samtidigt :D

 

Problemet är ju om man drar in halvhöga summor (i trakterna $2k/månad) så tappar man jävligt mycket i växlingsavgifter+resekostnader.

 

$2k månaden är knappast en halvhög summa och så du kan nog ta ut det hursomhelst ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åk till Åland eller Danmark å ta ut där, då kan man ju fylla på samtidigt :D

 

Problemet är ju om man drar in halvhöga summor (i trakterna $2k/månad) så tappar man jävligt mycket i växlingsavgifter+resekostnader.

 

$2k månaden är knappast en halvhög summa och så du kan nog ta ut det hursomhelst ;D

 

Allt är relativt min vän... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde jag "mellanlanda" pengarna på ett annat bolag och sen ta ut till mitt bankkonto?

 

Att mellanlanda pengarna någonstans på vägen hem gör varken från eller till om du skulle behöva betala skatt på cashgame, det är nämligen upp till dig som skattebetalar att visa hur du vunnit pengarna osv, en "mellanlandning" skapar inte den typ av dokumentation.

 

Du behöver inte bekymra dig så länge du inte tar ut 100k+ i månaden typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte bekymra dig så länge du inte tar ut 100k+ i månaden typ.

 

Hur vet du det?

 

Ok, jag kan inte vara 100% säker. Det jag grundar det på är att för det första så anmäler banker mindre summor, då det troligtvis bara är dålig reklam för deras bank. Den enda anledningen att behöva betala skatt är ju om man själv deklarerar det, eller om banken/skatteverket gör ngn undersökning. Tror nog att det finns en hel del storspelare som då skulle ligga före i kön så att säga :)..

 

Men, jag grundar det inte på ngn fakta, bara på vad jag tror, så lyssna inte på mig :)

 

har för mig att 100k är gränsen för vilka summor banken måste anmäla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skall inte jag sitta här och berätta hur skatteverkets uttagningssystem för granskning går till men stor förmögenhet eller storspelare har egentligen inte något med det hela att göra. Det finns slumpmoment osv så om man tror att man ligger sist i "kön" så innebär det inte att man är "safe"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis, jag lirar på Prima men har tyvärr inte en skin som ligger inom EU. Detta enbart pga en bra deal jag inte får annars. Därav gör jag detta!

 

Jag antar att jag får fortsätta vara lite småorolig även om chanserna verkar vara minimala, men jag har åkt på utdragningar förr vill jag lova!

 

Tack för hjälpen! Och om ni skulle ha mer info eller spekulationer inom ämnet är jag mkt tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...