Gå till innehåll

Tjockisbagarns sportsbettingexperiment!


Recommended Posts

Okej är bortrest under helgen så lämnar in mina 3 matcher nu så får ni välja ut vilken som skall vara med i experimentet.. Alla odds är tagna från expekt iom att jag inte har unibet eller 24h konto så någon annan får gärna kolla ifall det finns bättre odds där. Men nu kör jag..

 

Norska Tippeligan

Match: Fredrikstad - Aalesund

Vad: Etta

Odds: 1.95

En kamp i botten mellan två lag som har minst sagt usel form. Fredrikstad har tre raka förluster och Aalesund har inte vunnit på 7 matcher. Fredrikstad är dock i grund och botten det bättre laget och får tillbaka en del skadad/avstängda spelare tills på lördag så det borde gå vägen. Så här ser tabellen ut:

 

10. Fredrikstad 21 6 5 10 27 - 36 23

11. Tromso 21 4 9 8 23 - 27 21

---

12. Rosenborg 21 6 3 12 34 - 40 21

__

13. Bodo/Glimt 21 5 5 11 25 - 34 20

14. Aalesund 21 3 8 10 19 - 33 17

 

Italienska Serie A

Match: Treviso FBC - AC Milan

Vad: Tvåa

Odds: 1.35

Milan har tagit endast 1 poäng på två bortamatcher så här långt, Treviso har å andra sidan inte tagit en enda poäng på fyra matcher så här långt och knappast blir det lättare att ta poäng mot Milan på söndag. Milan är ganska pressade att vinna här för att inte tappa ännu mer till raketstartande Juve. Så en bortavinst känns solklar, men visst oddset är ju inte allt för lockande, men nog vinner allt Milan..

 

Svenska Allsvenskan

Match: Häcken - Djurgården

Vad: Tvåa

Odds: 2.05

Djurgården har nu skapat en 6 poängs marginal ner till IFK Göteborg med fyra omgångar kvar och visst talar mycket för guld, men skulle man förlora här och GBG vinna mot MFF på måndag så är det plötsligt bara 3 poäng ner igen. Och jag tror knappast att DIF spelarna kommer sakna motivation i denna fight då de flesta inte varit med under de tidigare guldåren och gör allt för att säkra guldet så fort som möjligt. DIF är ju dessutom i en enormt fin form för tillfället med fyra raka vinster och tre senaste mot Elfsborg, IFK GBG och MFF imponerar. Häcken tog visserligen sin första seger på många månader borta mot BoIS senast, men imponerade inte precis och har inte gjort det på ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Manchester U. - Blackburn 2 14.00 Expekt, 24h

 

Visst, Blackburn sladdar i tabellen och United ligger högt upp men då United har stora skadeproblem, (Keane, Heinze, Neville, Brown, Fortune borta), framförallt i backlinjen så ser jag värde i Blackburnseger till 14 ggr pengarna. Blackburn har inte så dålig trupp som tabellen visar och kommer garanterat att stiga under säsongen och kanske sluta någonstans i mitten. Dessutom imponerade inte Uniteds offensiv i 0 - 0 matchen mot Liverpool. Jag ger Blackburn mer än 7 procents vinstchans, vilket oddset motsvarar. Med Uniteds nuvarande backlinje så känns inte upp mot 15 procent helt oävet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips Jaroiten.

 

Treviso - Milan känns som århundradets säkraste match. Treviso får inte spela på sin egen hemmaplan och har en hel del skador. Dessutom så har de egentligen inget överhuvudtaget att göra i Serie A, de flyttades upp för några veckor sen pga att ett annat gäng inte fick spela i serie A. De hade förmodligen fått det tufft i serie B med nuvarande truppen. Slaktmatch, Sheva, Kaka och gossarna kommer krossa Treviso. Dessutom är de taggade efter de tidigare poängförlusterna.

 

1.36 på Unibet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, vi vet. Vi gör det här bara på skoj än så länge.

 

Jag ser inget spelbart i BL eller 2BL förutom ett par kryss och dem hoppar ni väl ändå över (;)), så jag föreslår en match ur PL istället:

 

Bolton - Portsmouth 1 1.70 unibet

 

Det är tidigt på säsongen men Bolton har visat blandad styrka och Potty suger. Dessutom är Portsmouth traditionellt värdelösa på bortaplan. Detta är ett möte mellan ett lag i den andra fjärdedelen av tabellen och ett i den sista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Real Betis - Barcelona 2a ger 1,95

Förvisso inte en helt säker match men oddset är enligt min mening grymt bra! Skulle säga att det är 70% chans att Barca vinner.

 

AIK - GAIS 1a ger 1,5

 

Även om gais är bra så har de två raka förluster, dessutom har AIK aldrig förlorat när boateng spelat från start, det lär han göra på söndag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Real Betis - Barcelona 2a ger 1,95

Förvisso inte en helt säker match men oddset är enligt min mening grymt bra! Skulle säga att det är 70% chans att Barca vinner.

 

Jag ger inte bara mer än runt 40% till Barca i den matchen. Underskatta inte Betis, de har ett riktigt bra gäng innehållande bla i mina ögon världens bäste högerytter och världens bäste frisparksläggare. Jag hade ser 1,95 som ett alldeles för lågt odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott. Man Utd - BBR 1 - 2. 14 ggr kosingen på bortaseger, där klirrade det till fint i spelkassan och sådant ogillas inte. Extra fint att också dubbeln på 1X i Arsenal matchen och 1 på Sheffield Utd satt. Nu gäller det bara att kvällens sista dubbel sitter med så är dagen fullgjord.

 

Lirade också på den efter jag såg ditt tips. Var iofs bara €2 men jag brukar aldrig tippa annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Själv skulle jag spela halva min bankrulle på danska kungabarnets födelsevikt till 1.85.

 

Under 3800 gram på Unibet

 

Andra halvan skulle jag spela på danska kungabarnets födelsevikt till 1.85

 

Över 3400 gram på Expekt.

 

 

Eller vänta, det är ju precis det jag gjort :-)

 

Får väl gratulera till ett snyggt spel.

 

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,713825,00.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv skulle jag spela halva min bankrulle på danska kungabarnets födelsevikt till 1.85.

 

Under 3800 gram på Unibet

 

Andra halvan skulle jag spela på danska kungabarnets födelsevikt till 1.85

 

Över 3400 gram på Expekt.

 

 

Eller vänta, det är ju precis det jag gjort :-)

 

Ser ut som ett monsterspel! Vad är medelvikten för nyfödda? Hur stor är chansen att du klonkar denna?

 

Klockrent

kronprinsessan Mary födde klockan 01.57 en frisk pojke som vägde 3,5 kilo och var 51 centimeter lång.

 

1.5 enheter riskerade för att vinna 17 (8,5*2). Mumma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv skulle jag spela halva min bankrulle på danska kungabarnets födelsevikt till 1.85.

 

Under 3800 gram på Unibet

 

Andra halvan skulle jag spela på danska kungabarnets födelsevikt till 1.85

 

Över 3400 gram på Expekt.

 

 

Eller vänta, det är ju precis det jag gjort :-)

 

Ser ut som ett monsterspel! Vad är medelvikten för nyfödda? Hur stor är chansen att du klonkar denna?

 

Klockrent

kronprinsessan Mary födde klockan 01.57 en frisk pojke som vägde 3,5 kilo och var 51 centimeter lång.

 

1.5 enheter riskerade för att vinna 17 (8,5*2). Mumma!

 

grattis, snyggt middlat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...