Gå till innehåll

ChipTricks, bra eller dåligt?


Pippo

Recommended Posts

Ja har svårt och bestämma mig om ja ska sluta och göra massa tricks. Ja menar borde va rätt lätt att läsa en motståndare om han tex flummar med chipsen.

 

För att? Sätter mina kulor på att det snarare är tvärtom. Säkert många som tycker det är skönt och "mentalt avlastande" att fingra på chipsen istället för att kanske sitta och vara otåliga, inte veta vad de ska göra av/göra med händerna. Särskilt om de är nervösa eller "uppspelta" inför en bra hand, etc.

 

Vad tjännar ja på att göra trixxen?

 

Därom tvista de lärde. Emellertid, du bygger ju helt klart upp en bordsimage om att du inte är helt orutinerad, om du är duktig med chipsen. Likväl, jag tycker nog inte det har lika stor betydelse som Dutch Boyd försöker påskina och om det dessutom visar sig att du spelar som en kratta så är det ju helt betydelselöst. Men, kul är det ju iaf. :)

 

vilka bör man klara av ;)

 

"Bör och bör" - shuffle, front to back och twirl är väl de första man lär sig. Dessa är väl både enklast och vanligast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sitta och trixa kan få motspelarna att se dig som en rutinerad spelare som sagt, och ge dig mer respekt. Men tänk på att inte sluta tvärt t.ex när du får nåt bra kort eller tänker beta. Om man är en sån som sitter och pratar mycket vid bordet så bör man tänka på samma sak, att inte tystna så fort man får en bra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland vill man ju ha ett viss image runt borden. Tror de andra att du är riktigt tight så kan du lätt sno endel potter i fixed limit t.ex.

 

Ursäkta men chipstricken har ju inget med din spelstil att göra. Det finns ju duktiga spelare som är tighta och duktiga spelare som är loose, vad har det med chipstricksen att göra?

 

Det enda chipstricken "kan skvallra" om är ju att du troligtvis är en van pokerspelare, även om det inte behöver vara så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland vill man ju ha ett viss image runt borden. Tror de andra att du är riktigt tight så kan du lätt sno endel potter i fixed limit t.ex.

 

Ursäkta men chipstricken har ju inget med din spelstil att göra. Det finns ju duktiga spelare som är tighta och duktiga spelare som är loose, vad har det med chipstricksen att göra?

 

Det enda chipstricken "kan skvallra" om är ju att du troligtvis är en van pokerspelare, även om det inte behöver vara så.

 

Det var bara ett exempel som egentligen inte hör till detta, my bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland vill man ju ha ett viss image runt borden. Tror de andra att du är riktigt tight så kan du lätt sno endel potter i fixed limit t.ex.

 

Ursäkta men chipstricken har ju inget med din spelstil att göra. Det finns ju duktiga spelare som är tighta och duktiga spelare som är loose, vad har det med chipstricksen att göra?

 

Det enda chipstricken "kan skvallra" om är ju att du troligtvis är en van pokerspelare, även om det inte behöver vara så.

 

Det var bara ett exempel som egentligen inte hör till detta, my bad.

 

Jo, men för att ta ditt exempel med table image ändå, så kan det vara fördel att folk inte är rädda för en också så de fortsätter vara med på alla potter. Kan vara fördel med det, beroende på vilken spelstil man själv har.

 

:shock: OJ, nu känns det som jag glider ifrån ämnet.

Chipstrix, bra eller dåligt var det om ja...

 

Det jag ifrågasatte var OM man var en bra spelare, och inte ville avslöja det, men vad jag gör vid bordet är att jag rifflar chipsen hela tiden.

Nackdel?

:diamond: Ja, en del tells kan det ge under spelet.

Fördel?

:club: Att jag gör det är för att jag blir rastlös efter ett tag, så det blir substitut för att gå med i för många potter.

:club: Man för ett konstant oljud som till slut tröttar motståndarna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Själv tycker jag att det är avslappning på sitt sätt, kanske inte just när man lär sig nya trix för då brukar det vara rätt jobbigt o spänner varenda muskel i handen osv ^^

Upptäckte precis att jag satt o shufflade 8 i varje hög med vänstern vilket jag egetnligen inte kan :S (nu kan jag iofs)

 

Jag tycker iofs chiptrixen är ngt sidan om, menar en sak i sig själv, är intresserad av andra fingerfärdighets saker, detta är bara en av dom.

Iofs så har det förmodligen en undermedveten effekt på dom andra runt bordet, va vet jag :]

 

Skulle kunna ha en video på 1 timme med bara chiptricks o njuta hela filmen igenom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...