Gå till innehåll

Allt om Fotbolls-VM!


iremmats

Recommended Posts

  • Svars 574
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grupp 1: Tyskland (arrangör), Brasilien (mästare), Italien, Frankrike, Argentina, Spanien, Mexiko, England.

Grupp 2: Australien, Angola, Ghana, Elfenbenskusten, Togo, Tunisien, Ecuador, Paraguay.

Grupp 3: Kroatien, Tjeckien, Holland, Polen, Portugal, Sverige, Schweiz, Ukraina.

Grupp 4: Iran, Japan, Saudiarabien, Sydkorea, Costa Rica, Trinidad-Tobago, USA.

Separat: Serbien-Montenegro.

 

Dröm -

England

Tunisien

Sverige

Trinidad-Tobago(vet inget om dem)

 

Mardröm

Brasilien

Ecuador

Sverige

Usa

 

och tror ändå vi klarar båda grupperna lätt en ROLIG grupp vore följande

 

Mexiko (BORGETTI! KUNGEN)

Paraguay/Australien

Sverige

Sydkorea

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror gararanterat att vi kommer gå vidare från gruppen men sen handlar allt om vem vi får möta i åttondelsfinalen,har vi sen gudarna på vår sida,men ja tror garanterat att vi kan gå långt,riktigt långt detta vm,men som sagt,brasilien e för starka,tror även Italien kommer ha ett bra lag som tar sig långt,Vm-s flopp ser ja nog Frankrike,Spanien..Överraskningen i Vm,Serbien,Auostralien,Sen har ja sett ett antal matcher me efelbenskusten,dom har ett snabbt lag..

 

Vm-finalen tror ja spelas mellan Brasilien-Italien

3dje priset mellan Argentina-svergie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vm-finalen tror ja spelas mellan Brasilien-Italien

3dje priset mellan Argentina-svergie

Ingen av dina kombinationer är teoretiskt möjliga iom att arg och swe är på samma sida av slutspelsträdet precis som bra och ita.

 

Jo, de kombinationerna är visst möjliga, se

 

http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/w/bracket.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vm-finalen tror ja spelas mellan Brasilien-Italien

3dje priset mellan Argentina-svergie

Ingen av dina kombinationer är teoretiskt möjliga iom att arg och swe är på samma sida av slutspelsträdet precis som bra och ita.

 

Jo, de kombinationerna är visst möjliga, se

 

http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/w/bracket.html

Sorry. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paraguay var troligen det svåraste laget från seedningsgrupp två.

De har ett erkänt bra försvar och får de tillbaka Bayerns anfallsstjärna Santa Cruz i form efter hans långtidsskada blir de även farliga framåt.

Men det bör inte vara några problem att piska dessa.

 

England är det mest underskattade laget i hela VM. Engelsmännen har alltid haft orimmliga krav på sitt landslag sett till deras kapacitet, men detta landslag har kapaciteten . Centralt bakåt och på mitten finns det inget bättre lag i hela VM!

Vilket lag har John Terry och Rio Ferdinand med Carragher, Cambell och King som alternativ? De har ett överskott av backar i världsklass i backlinjen som vi svenskar drömmer om. Vi har Mellberg och Lucic och ingen mer.

 

Centralt på mitten hittar vi tvåan och trean i guldbollenomröstningen (efter världens bästa fotbollsspelare genomtiderna, Ronaldinho) Gerrard och Lampard. Kan dessa två hitta balansen på mittfältet tillsammans är laget de största utmanarna till Brasilien. Vi har Linderoth, Svensson och Källström.

 

England har verkligen underpresterat och kan Svennis få ordning på laget vilket jag tror han kommer få kommer de minst gå till semifinal. Förutom de jag nämt ovan har de ett komplett lag. Cole på vänsterbacken är nästan lika bra som Zambrotta och Neville på andra kanten är värdefull med sin rutin. De få svagheterna hittar vi i anfallspelet där Owen och Rooney är lite för små i boxen, men framförallt i målvaktsspelet.

 

Vi kommer gå vidare från gruppen. Jag tror vi kommer placera oss tvåa i gruppen, men hoppas givetvis på första platsen.

Matchen mot England blir avgörande om vem som tar hand om gruppsegern. Vi har haft rätt lätt mot England genom åren, men man kan inte leva på gammla meriter. Kryssar vi mot Svennis lagbygge är jag mycket glad.

 

Förövrigt tycker jag Sverige har lite för höga förväntingar. Vi har gått ruskigt bra i kvalspel till de stora mästerskap de senaste åren. Men vi ska komma ihåg att vi inte mätt oss med de bästa nationerna i tävlingsammanhang.

Kan vi lyfta fram en ny mittback i VM och få ordning på högerbacksplatsen kan det bli intressant. Östlund viker inte en millimeter, men vart är känslan och speluppfattningen? Lucic och Mellberg är bra mittbackar men vad händer när vi tvingas plocka ut någon av dem?

 

Mittfältet ser ganska komplett ut, där finns flera alternativ. Våran mest underskattade kugge Linderoth är dock ganska oersättlig. Går han sönder får vi enorma problem. Fast jag har nästan aldrig sett den mannen skadad, så jag är inte orolig egentligen.

Vi ser lite klena ut defensivt på mittfältets kanter med Ljungberg och Chippen vars försvar inte är deras styrka, men jag tror det ordnar sig.

Deras offensiva kunskaper går knappast att klaga på iaf.

Vem som spelar framför Linderoth spelar ingen större roll för han kommer hitta balansen oavsett vem han lirar med. Den som är i bäst slag av Anders Svensson och Källström ska spela. Men jag tror Källström inte har visat sitt bästa i landslaget och gör han det i sommar kan han bli sommarens Brolin.

 

 

Offensivt ser det mkt intressant ut. Vi har en spelare som är helt unik och kan göra vad som helst, är totalt oberäknelig och är en anfallare av yppersta världsklass. Han kommer få hård bevakning och det öppnar för vår andra anfallare, men vem blir det?

Vi saknar ett givet alternativ brevid Z och kan vi få in någon som kan göra succé brevid Z går vi långt. Jag tror mer på Rosenberg än på Henke, men vi får se.

 

Vi går vidare från gruppen och vinner vi sedan två matcher till är vi i semifinal och då blir det en magisk sommar. Låt oss bara undvika brassarna, först i en final vill jag spela mot dem.

 

Hoppas alla som har möjlighet tar sig ner till Tyskland, med eller utan biljett för detta kan bli eran bästa sommar. Kan bli svårt att få tag på boende, men köp en gammal folkabuss. Måla den gul och blå. Fyll den med ett gäng polare och dra ner och njut av febern, det kommer iaf jag göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt tycker jag Sverige har lite för höga förväntingar. Vi har gått ruskigt bra i kvalspel till de stora mästerskap de senaste åren. Men vi ska komma ihåg att vi inte mätt oss med de bästa nationerna i tävlingsammanhang.

 

Wtf?

 

Vinner kval före Turkiet 00/01

Oavgjort mot England och Argentina, samt placerar sig före bägge dessa i gruppspelet 02

Oavgjort mot Italien samt kvalificerar oss framför dem 04

Förlorar på straffar(!!) mot Holland 04

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt tycker jag Sverige har lite för höga förväntingar. Vi har gått ruskigt bra i kvalspel till de stora mästerskap de senaste åren. Men vi ska komma ihåg att vi inte mätt oss med de bästa nationerna i tävlingsammanhang.

 

Wtf?

 

Vinner kval före Turkiet 00/01

Oavgjort mot England och Argentina, samt placerar sig före bägge dessa i gruppspelet 02

Oavgjort mot Italien samt kvalificerar oss framför dem 04

Förlorar på straffar(!!) mot Holland 04

 

Macaronis har ju till viss del rätt. Har ni inte sett Sveriges statistik under de tre senaster mästerskapen?

 

Av totalt 11 macther har vi 2 förluster, 7 oavgjorda och 2 vinster efter full tid. Dvs vi förlorar knappt några matcher, men vi vinner fan-i.mej inga heller....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
Nån som vet om det är smart att samtidigt också ansöka om biljetterna via FIFA’s biljettförsäljning?
Det där har jag också funderat över, men rimligtvis borde man kunna retunera endera biljetterna i fall man skulle bli tilldelad biljetter av båda, även om den sannolikheten inte är särskilt stor.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett dilemme även för mig! Det står ju att man är bunden att köpa biljetterna. Men vad händer egentligen om man inte gör det?
Känns ju mysko ifall man inte skulle kunna ge tillbaka biljetterna i och med att det i så fall skulle bli onödigt många tomma platser. Och med tanke på att efterfrågan är så stor vore det ganska korkat..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste vidare på svenskfotboll.se och det är möjligt, blir man tilldelad biljetter av FIFA ska man omedelbart underrätta SvFF så blir det löst.

 

Kan jag ansöka både hos FIFA och SvFF

Ja det går bra under förutsättning att man inte redan tilldelats biljetter från FIFA på någon av de matchdagar Sverige spelar.

Tilldelas man biljetter från FIFA och har ansökt om biljetter via SvFF måste man omgående meddela denna tilldelning till SvFF.

 

Iofs skulle det vara roligare att sitta på den sektion som SvFF fått tilldelad. Äh, jag litar också på mina klonkskillz och kör via SvFF.. (en helt annan fråga är om man kan chansa på att låta alla i sällskapet ansöka om biljetter för hela gruppen och hoppas att nån får... vad händer om alla blir tilldelade)

 

För övrigt tycker jag det går trögt att komma in på http://www.svenskfotboll.se nu, imorgon lär väl deras server krascha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

LOL :lol:

 

Läste en rolig kommentar på flashback angående R. Anderssons kommentar

 

"Svenskar kan inte bara komma hit och sätta en svensk stämpel och säga att det är vi som har rätt och dom som har fel. Så enkel är inte världen."

 

vilket då politiker och andra proffstyckare som Tina Nordlund ungefär får till att Roland sagt "Jag tycker det är fel att kvinnor får gå på fotboll"

 

 

 

Sen skriver en skribent den klockrena analysen:

Svenskar vet bättre än ryssar om tjetjener

Svenskar vet bättre än serber om kroatier

Svenskar vet bättre än Israeler om palestinier

Svenskar vet bättre än turkar om kurder

Svenskar vet bättre än amerikaner om allt

Svenskar vet bättre än saudiarabier om hur man skall uppföra sig i saudiarabien

Svenskar vet fan bättre än alla om allt..

 

 

Hehehe :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad oväntat att man lättast hittar någon som stödjer kvinnoförtryck på flashback. Ska vi leka leken "hitta flest rasbiologer" också?

 

Ja i kvällspressen cencureras ju skribenter om de inte är politisk korrekta så det är inte direkt oväntat att man hittar det på flashback.

 

 

Sen är det ju inte riktigt så att man stödjer kvinnoförtryck om man kommer som gäst till ett land och spelar en fotbollsmatch.

 

Hur många av oss har inte varit ute och rest i andra länder... Exempelvis varit till Afrika och sett att där bor hela familjer i ett hus, äver far och morföräldrarna.

 

Nej, det är ju så mycket mer etiskt och politiskt korrekt att sätta far och morföräldrarna på ett äldrehem eller lämna barnen på ett dagis istället för att vara hemma och ta hand om sina föräldrar och se till så att barnen får en trygg uppväxt.

 

Storm i ett vattenglas var ordet...

 

 

Här kan man iaf läsa hela intervjun. http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,763539,00.html

 

Vad jag kan se lägger han aldrig in några egna värderingar som kvällsblaskorna försöker få det till... well w/e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade turen att komma över TST-biljetter t.o.m. semifinalen.

 

Nu undrar jag om någon känner till om man på något sätt kan komma över biljetter till finalen? Enligt FIFA:s hemsida så fick man ju inte söka biljetter till enskilda matcher när man sökte TST-biljetter. Därför blev det ju lite skumt när jag "bara" fick biljetter t.o.m. semin. Tänk om(ja, jag vet, det lär ju inte hända, men tänk om) Sverige skulle ta sig till final och man har sett alla matcher på vägen och sen inte får se finalen... Då är man ju beredd att döda för en biljett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade turen att komma över TST-biljetter t.o.m. semifinalen.

 

Hur kom du över dem? via FIFA, sponsorer, resebyrå...?

 

eurythmech Att kvinnor inte få gå på fotboll i vissa länder (och som enligt dem själva inte gör något, se kvällspressen idag) är en sådan bagatell om man ska titta på orättvisor i världen. Se på en sådan sak som barnarbetare i 5-6 års åldern som i många länder (som Sverige har diplomatiska förbindelser med) tvingas in i arbete över 12 timmar per dag så har du ett helt annat perspektiv på saker och ting. Är då plötsligt det så viktigt att inte få gå på fotboll för att arenan matchen spelas på inte har avdelade läktarsektioner.

 

De är ju whatever vad fasen ett par nordbor på andra sidan jordklotet tycker. De lär ju tycka att vi har helt fel moral och etik här.

 

 

Att jag själv tycker det är fel att kvinnorna inte får se matchen får stå för mig, men jag kan inte fördömma andra kulturer och religioner för att de inte lever efter mina normer, för gör jag det... vem är det då som egentligen är rasist?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade turen att komma över TST-biljetter t.o.m. semifinalen.

 

Nu undrar jag om någon känner till om man på något sätt kan komma över biljetter till finalen? Enligt FIFA:s hemsida så fick man ju inte söka biljetter till enskilda matcher när man sökte TST-biljetter. Därför blev det ju lite skumt när jag "bara" fick biljetter t.o.m. semin. Tänk om(ja, jag vet, det lär ju inte hända, men tänk om) Sverige skulle ta sig till final och man har sett alla matcher på vägen och sen inte får se finalen... Då är man ju beredd att döda för en biljett.

 

Gör en ansökan på en Final-Voucher hos SVFF och hoppas på turen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...