Gå till innehåll

Backare sökes: SM i Texas


parre

Recommended Posts

Har av tillförlitliga källor hört att SM i Texas ska spelas någon gång under oktober/november, inköp 10000+1000. Nu behöver jag alltså backare till denna turnering, trots det misslyckade försöket att få ihop backare till SPC så gör jag ett till försök, nu är det ju trots allt bara halva iköpet det gäller.

 

Är lite osäker på var det kommer spelas - stod bara SM i Texas. Ifall SM går av stapeln någonstans i Texas så förväntar jag mig naturligtvis att backare står för flygbiljett och boende tur och retur. Spelas turneringen i Stockholm räcker det med 60 kronor för en tur-och-returresa med buss nummer fyra.

 

För presentationen av mig själv och mina pokerskills vänligen se mitt tidigare inlägg på detta forum, där jag sökte backers till SPC. Några saker är dock värda att tillägga, då mitt pokerspelande verkligen utvecklats på sista tiden, och det till oanade höjder - jag räknar mig själv vara en pokerspelare av bibliska mått, och det gäller inte bara fysiken...

 

Kan till exempel berätta att jag vann en 250+200 rebuy-turnering på Klubben, detta genom enormt skickligt och listigt spel som att syna omslag med 84o, floppa triss med 86o och liknande. Gick även allin med topphänder såsom QJs och KQo på finalbordet, fick dock tyvärr ingen syn. Det kändes som om jag skulle dra ut, jag har en mycket bra intuiton när det gäller vilka floppkort som kommer att komma.

 

Deltog även i pokerforums liveturnering. Efter att ha börjat dricka öl tidigt på dagen så slutade jag inte med det - något som enbart förbättrade min prestation. Har märkt att jag efter några öl kan, med bibehållet stenansikte, bluffa alla mina chips på par i fyror med trefärg, fyrstege och massa överkort på bordet.

 

Hade lite otur när mina 94s inte stod mot KJo, men sånt händer ju ibland. Gjorde dock ett misstag när jag gick allin mot en shortstack som hade AJo - AJo är ju en klassisk hand som man drar ut med, läs Ectors turneringsrapport om SPC så får ni se AJos sanna värde.

 

Har även kraftigt förbättrat mitt cashgamespel. Brukar ofta donera pengar till andra berusade stackare vid cashgamebordet för att vara snäll, t.ex. när jag gick allin med triss i damer i Omaha med AQQ på bordet och jag visste att min motståndare satt med AA. Hade ju en hel out, så man ska inte klaga.

 

Har också blivit grym på att läsa mig själv. Oftast spelar jag extremt löst och ganska aggressivt, blir dock ofta weak-tight när jag har bäst hand och foldar för att slippa bli utdragen. Är även rätt bra på att läsa andra, jag visste t.ex. att jag var slagen i pf-turneringen när jag gick allin med AKo mot en UTG-raise från en tight spelare. Hade dock inte räknat med att en annan foldade AK, vilket betydde att jag hade två outs istället för tre, därav ingen utdragning.

 

Försöker även tillskansa mig nicknamet Mr. Outdraw, något som jag tror är ganska så passande för min spelstil. Att spela bra är en konst, att dra ut är genialitet.

 

Om någon är intresserad av att backa mig så vänligen ta kontakt via PM eller irc (pokerforum.nu @ quakenet). Backare får 80% av eventuell vinst, 0% vid den osannolika händelsen att jag skulle komma utanför ITM. Är även villig att diskutera en deal med två eller flera backare. Ni skulle då betala 6000 kronor vardera och dela på 80% av eventuell vinst. Detta är bra för folk som vill sprida riskerna lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen också. en sådan investering kan man inte missa. Tyvärr så har jag inte dom resurserna just nu. Men om någon vill gå ihop och backa som en grupp. 6000 per backare.

 

Jag har 5:- över. Nu behöver vi bara 1200 st till som kan bidra. häng på. det verkar ju vara säkra pengar detta.

 

/Robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...