Gå till innehåll

Sjukt arkadspel?


Indrivaren

Recommended Posts

Det är ju ärkefejkat.

 

Tror faktiskt inte det. Han är inte den enda personen i världen som kan få folk att somna med diverse tricks. Finns fler som kan.

 

Klippet är ifrån en serie och mer klipp därifrån finns här.

 

http://www.channel4.com/entertainment/tv/microsites/M/mindcontrol/video/

 

Jo och Labero m.fl är riktiga trollkarlar som kan sväva och få flygplan att försvinna, måste ju vara sant då det finns fler av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ärkefejkat.

 

Tror faktiskt inte det. Han är inte den enda personen i världen som kan få folk att somna med diverse tricks. Finns fler som kan.

 

Klippet är ifrån en serie och mer klipp därifrån finns här.

 

http://www.channel4.com/entertainment/tv/microsites/M/mindcontrol/video/

 

Jo och Labero m.fl är riktiga trollkarlar som kan sväva och få flygplan att försvinna, måste ju vara sant då det finns fler av dom.

 

Nä, labero och co är ju illusionister. Lite skillnad. ;)

Om du hade sett lite fler klipp från Trick of mind så skulle du veta att det inte handlar om trolleri eller att flytta flygplan.

 

Det handlar om att styra andra mm. Det flesta sakerna är ganska självklara när man läser deras förklaringar.

 

Lättlurad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men kolla på hans polares reaktioner t.ex. De reagerar ju knappt på att det stormar ut två personen och klipper polarn, spänner fast honom på en bår och drar. De bara flinar lite medans de följer med, och verkar inte ett smack förbryllade. Dessutom så tycker jag inte killen egen reaktion på slutet var direkt övertygande. Och sättet han gapar på inne i de fejkade katakomberna fick inte direkt mig att tro mer på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dagen jag blir hypnotiserad/"styrd" av någon annan så kan jag tro på det. Nu ser man skiten på tv och vad är det som säger att dom 2-3 personerna som tas upp på scenen (el vart dom nu är) inte är med på noterna?

Precis som Staahla sa om klippet vi diskuterar så låter polarna 2-3 helt okända män rulla iväg polaren på en "säng" och i stort sätt göra vad dom vill med honom.

 

Näe allt sånt där är samma skräp som programmet Förnimmelse av mord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ärkefejkat.

 

Tror faktiskt inte det. Han är inte den enda personen i världen som kan få folk att somna med diverse tricks. Finns fler som kan.

 

Klippet är ifrån en serie och mer klipp därifrån finns här.

 

http://www.channel4.com/entertainment/tv/microsites/M/mindcontrol/video/

 

Jo och Labero m.fl är riktiga trollkarlar som kan sväva och få flygplan att försvinna, måste ju vara sant då det finns fler av dom.

 

Nä, labero och co är ju illusionister. Lite skillnad. ;)

Om du hade sett lite fler klipp från Trick of mind så skulle du veta att det inte handlar om trolleri eller att flytta flygplan.

 

Det handlar om att styra andra mm. Det flesta sakerna är ganska självklara när man läser deras förklaringar.

 

Lättlurad

 

Och Derren Browns titel är (psykologisk) illusionist. Fancy that ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har sett den filmen innan och de som tror på det borde gå en kurs i källkritik.

 

Kanske jag borde? ;)

 

Men eftersom jag träffat Derren Brown då min kompis är ganska nära vän med honom så har han visat ganska många av sina tricks på oss utan att misslyckas mer än ca: 10%, jag trodde inte heller på allt han gjorde innan det men efter mötet med honom så tror jag allt, han är GRYM!

 

Du kanske borde gå en kurs i att inte ifrågasätta andra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...