Gå till innehåll

Pokersajt med bra blindsstruktur för SnG?


freggan85

Recommended Posts

Jag har en fundering på vad dem olika klienterna har för blindsstrukturer på sina SNGs.

 

Spelar mest på Expekt och Pacific men tycker att med deras struktur så eskalerar blinds alldels för snabbt iväg efter ett tag och när de är 5-6 personer kvar blire mest ett lotteri.

 

Antagligen har väl dem flesta klienter en rätt eskalerande struktur för att inte turneringarna ska ta för lång tid. Men finns det någon bättre än nån annan, jag tycker nämligen allt all-inande på slutet gör hela grejen med SNGs tråkigt.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Jag spelar nu mest på Ladbrokes och deras 10-manna "20 hand levels"-bord vilket innebär följande förutsättningar:

 

* 1500 Startchips.

* Blinds höjs var 20-e hand.

 

Det jag letar efter är vilka andra sajter som har lika långsam struktur då jag inte gillar Ladbrokes 1$ i rake på 5$-borden.

 

Frågan är således:

Finns det någon pokersajt med lika långsam struktur som ovan men med 0.5$ i rake på 5$-borden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menas med stor marginal? Fler chips man startar med?

Uttryckte mig klumpigt, jag menade att i jämförelsen mellan en snabb och en långsam struktur så är den snabba klart bättre i mina ögon.

 

verdi skrev:

Jo, men ju långsammare struktur desto mer edge får den bättre spelaren.

 

Båda har rätt.

 

Den snabba strukturen ger dig bättre timlön.

 

Den långsamma strukturen ger dig bättre lön/SnG.

 

Så det beror helt och hållet på hur man spelar, spelar man 1 SnG varje kväll så blir det ju bättre med den långsamma t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...