Gå till innehåll

Osannolik händelse!


Se7en

Recommended Posts

Jag skrev det här på ett annat forum, men den är så fantastisk (för mig) så jag lägger ut den här med :D

 

 

Igår kväll runt åttatiden kör jag in till bensinmacken för att tanka min bil. Kliver ut och hinner inte ens få upp tanklocket förens jag i ögonvrån ser 2 blondiner 15 meter bort trippa fram med lätt gungande överkropp, flaxande armar och ett litet skärrat "hjäääälp" på läpparna.

 

Aningen förvånad frågar jag: vad står på?

- det lyser en röd lampa, ser ut som en kanna. Vi har tankat men det lyser fortfarande "varning".

-jag tror det är oljan som måste fyllas på...

-va? är det sant, hur gör man det? vill du hjälpa oss, snäääälla.

-kan jag göra, inga problem.

 

så jag öppnar huven, fyller på olja och småler när jag tänker: sånt här händer bara på film..

 

när jag är klar är de hur lyckliga som helst och försöker muta mig med pengar som tack för hjälpen..

-nene, det var bara roligt att få hjälpa till, säger jag.

 

De hoppar in i bilen och åker iväg, 5 meter, stannar och den ena hoppar ut, ger mig en blombukett (som tydligen var avsett dit de var påväg), en kram och sitt telefonnummer. Sen drar de iväg..

 

Där står jag med en blombukett och tankar min bil, med ett leende på läpparna..

 

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som är sugna på att köpa bil har tydligen inte körkort. En jobbarpolare, vi kan kalla honom Perre, hade sin gamla Opel ute på annons. Dåligt med intresse men en 30-årig sydamerikan dyker iaf upp och är mycket intresserad. Visar sig dock att han inte har något körkort, men Perre sväljer till slut stoltheten och kör runt mannen i ca 10 minuter innan han säger "nu kan du köra mig till tunnelbanan". Perre blir så förvånad så han inte motsätter sig det och kör snubben till tunnelbanan. "Är du intresserad av den?" "Nja, jag måste tänka lite..." Sedan var det såklart tyst från den fronten.

 

Och jag som känner mig våldtagen när jag förlorar med "nöt"-flush mot fångad straight flush på river...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Angående artikeln i AB; 6½ år för det där?

 

Hon kallade sig Nina och sökte upp sina offer på Stockholms mest kända krogar.

 

Där måste man väl ändå vara ganska van vid golddiggers? ;) Dom blev av med lite prylar, förstår inte att straffet kan bli så hårt när man läser om pedofiler som åker in på två år.

 

En annan sak som jag däremot tyckte var lite roligt från artikeln:

 

rånats på pengar, kontokort, smycken, kameror, biltelefoner, prydnader och värdesaker.

 

Bara att hon stjäl en tidsmaskin och åker tillbaka till 1987 då hon fortfarande kan få pengar för dom. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du köper olja. Du öppnar ett lock. Du häller i lämplig mängd olja. Du stänger locket och motorhuven. Du är klar.

 

 

Det svåra är väl att veta vilket lock ;)

 

/cab19 - Tre år bortkastade på fordonslinjen :D

 

Det svåraste e att få reda på hur mycket olja och vilken sorts olja det ska vara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...