Gå till innehåll

Skicklighet, Amerikaner vs. Svenskar


hypnology

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
de är förbjudna att spela på Ladbrokes sajt av legala skäl.

intressant formulering, hur skulle de annars vara förbjudna?

 

Jag kan inte låta bli att forstätta vara sarkastisk innan jag får sagt ngt av värde.

 

Klart britter är jättekassa se bara på dave ulliot t ex och amerikaner, har aldrig hört talas om en amerikan som kan spela poker.

 

JAJA

 

Kan inte en anledning till att svenskar utmärker sig i online poker vara vår elektroniska infrastruktur. Fler svenskar (i förhållande till folkmängd) är vana vid att surfa och därmed skaffa sig information. En annan effekt är ju att många svenskar har möjlighet att spela online poker, på en hel del siter (prima speciellt) får jag intrycket att svenskar är vanligast efter amerikaner.

 

Jag har också hört det där uttalandet ifrån ladbrokes. Men jag tycker det utelämnar en del information som jag skulle vilja ha för att det egentligen ska ha ngt värde förutom att locka fler svenskar att spela onlinepoker på ladbrokes. Sägs det någonting om hur stor del av kunderna som är svenskar? Ladbrokes finns ju i storbrittanien och satsar mycket marknadsföring i skandinavien, gör de det i resten av europa också? (det här är inte bara retoriska frågor utan jag vet verkligen inte)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är förbjudna för att ladbrokes säger det. Ladbrokes tillåter inte det för att de skall framstå i god dager borta i USA där de gärna vill ha del av marknaden. vadhållning, pokerspel mm via nätet är inte tillåtet i merparten av USAs delstater. Kan också ha att göra med att ladbrokes är den del av amerikanska Hilton Corp. Anledningarna har sagt vara många, men så är det i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sägs det någonting om hur stor del av kunderna som är svenskar?

 

Det sägs att vi vinner. Och att vi gör det varje månad. Eftersom en genomsnittsspelare på sajterna förlorar så är det ingen fördel för ett land att ha många spelare. Att vi har en hel del spelare och ändå vinner som kollektiv är anmärkningsvärt i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...