Gå till innehåll

Vanligt med svackor?


bostroem

Recommended Posts

Jag har inte spelat så jättemycket poker men min ambition är att gå upp på högre nivåer (spelar FL 0.1/0.2) och jag försöker läsa mycket i kombination med spelandet. Vanligtvis brukar jag gå stadigt upp utan problem på denna låga nivå men de senaste dagarna har nästan ingenting funerat.Tycker att jag har spelat rätt, inte tagit risker som inte varit motiverade av pottoddsen men ändå förlorar jag pengar (ca 1/5 av rullen så ingen panik ännu).

Är det fler som varit med om svackor på en vecka eller mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fler som varit med om svackor på en vecka eller mer?

Nej, du är helt ensam om det. Though luck.

 

Hahahahahahahaha.....låter som Kubo kanske till och med är i en svacka just nu.

 

Själv har jag ju naturligtvis aldrig varit med om en session som jag inte vunnit på. Kan man förlora på internet poker??? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer förr eller senare, något som är RIKTIGT viktigt nu är dock att du verkligen kanalyserar ditt spel, det är väldigt enkelt att börja spela sämre när man blir utdragen mycket!

 

Jag har alltid haft svårt att kanalysera mitt spel. Har aldrig förstått riktigt vad det innebär tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer förr eller senare, något som är RIKTIGT viktigt nu är dock att du verkligen kanalyserar ditt spel, det är väldigt enkelt att börja spela sämre när man blir utdragen mycket!

 

Jag har alltid haft svårt att kanalysera mitt spel. Har aldrig förstått riktigt vad det innebär tror jag.

 

äääh, han menar ju Analysera , förstår du väl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har personligen stan's djupaste svacka just nu. Spelar själv FLT och inte träffat ett kort de senaste 3-4 dagarna. Får jag AK missar jag flop eller får en triss uppkörd på otrevliga ställen, AA utdragen av T3o som självklart synar cappad flop. Detta är på 2/4 och 3/6 så drömmarna om att spelet blir bättre på högre nivåer kan man ta med en nypa salt ;)

 

Hade jag inte bott på första våningen hade jag valt hoppdöden, ganska bra sätt att kanalisera sitt spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer förr eller senare, något som är RIKTIGT viktigt nu är dock att du verkligen kanalyserar ditt spel, det är väldigt enkelt att börja spela sämre när man blir utdragen mycket!

 

Jag har alltid haft svårt att kanalysera mitt spel. Har aldrig förstått riktigt vad det innebär tror jag.

 

äääh, han menar ju Analysera , förstår du väl

Eller kanalisera, kanske :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När veckor blir till månader då börjar det bli tungt.

Kan ju tilläggas att senaste veckan har varit possitiv för moui, vilket är glädjande.

 

Jaja Mr Farker, jag har inte postat i Tråden om ossannolika händelser ännu.

Tänkte att denna veckan kan ju vara någon som kan betraktas som varians :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också vart inne i en internetsvacka i flera veckor nu. Som tur är så har jag i stället lyckats bra live, så då tär inte oturen på en så mkt. Spelar mest sit&gos online på 3 olika siter och jag brukar vanligtvist vinna ett par hundra dollar per månad om inte mer, men nu har det gått neråt/stått stilla ett bra tag. Riktigt segt är det. Har haft grym otur, man förlorar med AA mot QQ all in preflop och AK mot A8 då han prickar 8an på river och såna saker hela tiden. Håller med om att det är lätt att man blir lite på tilt och börjar spela dåligt när man blir utdragen mycket. Det gäller att hålla sig till sitt bra spel och inte tappa sugen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har personligen stan's djupaste svacka just nu. Spelar själv FLT och inte träffat ett kort de senaste 3-4 dagarna. Får jag AK missar jag flop eller får en triss uppkörd på otrevliga ställen, AA utdragen av T3o som självklart synar cappad flop. Detta är på 2/4 och 3/6 så drömmarna om att spelet blir bättre på högre nivåer kan man ta med en nypa salt ;)

 

Jag är garanti i en värre svacka än dig... drog iväg $15k på 5/10 NL. 14-15 gånger hände följande: jag bettar flop, nån idoit mega höjjer och jag trycker in, han visar färgdrag och sätter det. 13/14 träff eller 14/15, kommer inte ihåg. Det var iaf totalt sick. Prima är riggat, for sure ;).

 

Och för typ 1 vecka sen loosa jag $20k på sicka beats på nl 25/50.

Återigen så är det primas riggning som bjuder på några saftiga beats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen så är det primas riggning som bjuder på några saftiga

beats.

 

Bara jag som tycker det är otroligt dumt att spela om flera 100.000 kr om du tror siten du spelar på är riggad?

 

Hehe, jag var inte seriös... men dock tiltad för stunden. Däremot så undrar man fan ibland. Det kändes som man spela mot botar som tryckte in så fort dom hade drag och dom satte det jämt, förjävla irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer förr eller senare, något som är RIKTIGT viktigt nu är dock att du verkligen kanalyserar ditt spel, det är väldigt enkelt att börja spela sämre när man blir utdragen mycket!

 

Jag har alltid haft svårt att kanalysera mitt spel. Har aldrig förstått riktigt vad det innebär tror jag.

 

hahaha :lol: shiit här skjuter ni från höften ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Svackor?

Det är inga svackor såvida nedgång i BR inte beror på att du spelar spelet sämre.I sådant fall är det speltekniska svackor vi talar om.

Nedgång i BR i perioder är oundvikligt.Ibland kommer helt enkelt korten att falla fel,oavsett om man spelar korrekt ur teknisk synvinkel.

BR är en berg och dalbana.Det enda som betyder något är den låååånga trenden,som ovillkorligen måste peka uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rushade rejält för någon månad sedan, men sedan ett par veckor tillbaka kan jag inte ta en enda stor pott. De "vanliga" småpotterna tar jag som vanligt, men så fort det kommer mer pengar in i potten är jag totalt oförmögen att vinna allt med mindre än 95-5 till mig. Det är A-A all in på flop mot K-10 med parad K (2 min sen) och turnad färg mot rivrad kåk (5 min sen). Att detta är varians förstår jag också, men samtidigt undrar jag stilla varför jag måste straffas i varenda avgörande pott jag deltar i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att du hade medflyt för någon månad sedan.

Du har missflyt nu-men det innebär bara att stora fina potter ligger och väntar i framtiden med ditt namn på dem,bara förutsatt att du fortsätter spela solid poker.Det är precis som med sportbetting.I en bra period skall man inte studsa iväg på små moln,likalite som man skall gräva ned sig alltför djupt i svacka.Håll en jämn mental nivå och tänk på variansen,den allerstädes närvarande.

Visst f-n är det enerverande i nedgångsperiod,men det hjälper att veta att det bara är naturlig och ofrånkomlig varians det handlar om.

Det är viktigare att spela bra poker i en nedgångsperiod än i en uppgångsperiod.

Så som Angelo Dundee sa till Sugar Ray Leonard i pausen mellan elfte och tolfte ronden i fighten mot Marvelous Marvin Hagler-Go with what got you there-Box.

Fortsätt spela bra poker.

Slut på moralpredikan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...