Gå till innehåll

Resultatlista för POKERFORUM.nus 0.5te turnering


Hjort

Recommended Posts

Placering

1) Maradona

2) Nusseman

3) Alex

4) Devalanter

5) mazza

6) Crippoli

7) Enzo

8) drc

9) matteproff

10) Skattis62

11) hotdog

12) acid

13) perkan

14) KA_AS

15) mte

16) MRSkanke

17) Sylfest

18) JohanHjort

19) NoSense

20) rodvits

21) dannelito

22) Hickmott

23) J4nus

24) presamicke

25) Adee

26) flisan

27) roberi

28) Cain42

29) QoS

30) JTS

31) hmc

32) sannas

 

Om ni kunde skriva något lite kort om erat resultat nedan vore det kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag bara haft lite bättre läge än 5500 mot 54500 så hade jag tagit Maradona. Tyvärr blev det inget läge mot honom och han slog ut så många tomtar att det var svårt att hinna med i hans takt. H2H fick jag följande underbara starhandstilldelning:

K:spader: 8:klöver:

8:ruter: 2:spader:

7:ruter: 4:klöver:

9:klöver: 4:spader:

 

Och då går det ju inte att vinna oavsett hur bra man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteprofs kommentar: Kunde blivit mycket roligare om inte blindsen ökat så jäkla fort så spelet blev chansartat. Man fick se många väldigt konstigt spelade händer på grund av detta och på grund av rebuysystemet.

 

Själv kom man 9:a efter att ha förlorat en brutal hand. när blindsen var 250/500

Jag A:ruter:, 4:ruter: i SB. Callar efter att en tidigare synat, BB callar

 

Flop: 4:klöver: 7:ruter: 9:ruter:

 

Jag bettar 80% av potten vill jag minnas. Vill ta kommando i potten med nut-flush samt träffat par. Blir reraisad 2000 över av BB. Jag går all in och höjer han hans sista 1000. Många outs och potten är för stor för att ge bort i tournamentspel med de där blindsen. Jag har sen 900 kvar.

 

Han visar 3:klöver: 8:spader:

 

Turn: 5:hjärter:

River: 6:hjärter:

 

Hehe. Ja så träffade han en running hålstege när jag bara blev såååå nöjd när han callade och visade junk.

 

Summa sumarum: Hade nog blivit prisbord vid vinst i den potten, men man saknade den flax som behövs för att nå riktigt långt. Hoppas vi kan göra om detta och spela en freezeout där man startar med mer chips. 1000 i chips och de där blindsökningarna ger inget utrymme för "otur"

 

Nåja... grattis Nusseman och ni andra som kom in the money. Jag tyckte det var roligt att spela i allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag torskade med QdJh när jag försökte mig på en all-in steal. Mörkarna var på 100/200 det foldades till mig i cut-offen, då jag bara hade 1400 kändes det otroligt att jag skulle få ett bättre läge innan jag mörkat bort ytterligare 300, plus att jag har för mig att det var en blindökning i faggorna. Hur som helst gick jag all-in. Alex i lilla mörken, ser att han har 9h7s vilket tydligen är en lätt call här. Han träffar, jag gör det inte och turneringen är över för min del.

 

Någon kommentar om min steal? Jag har en känsla av att jag gör det lite för mycket i turneringar, särskilt mot tomtar som är mer än lovligt syn-benägna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon kommentar om min steal? Jag har en känsla av att jag gör det lite för mycket i turneringar, särskilt mot tomtar som är mer än lovligt syn-benägna.

 

Ja vad ska man säga. I en rebuyturnering blir det lätt såhär då det bara handlar om $5 för att fylla på bankrollen igen. Jag tycker din steal var rätt. All in kanske var för mycket. Jag tror att en 500 raise (700 totalt) hade räckt. Eftersom du var i cut-off så har du ju länge till blinds och därför får du en andra chans om du skulle springa in i hajens käftar på din steal-raise. Men har man 1400 kvar och ska raisa upp 700 gamblar man ofta gärna och kastar in allt. Synade han på 1400 med 7,9 off hade han ju säkert synat en 500 raise också. Typiskt rebuy-spel med låga buy-ins

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade såklart natt när det var turneringspremiär :cry:

Men jag kom ju inte sist trots att jag inte spelade en enda hand, DET säger ju en del om motståndet. *retas* LOVAR att smiska lite virituell stjärt på er nästa gång. Förhoppningsvis i en klassisk freezout och inget rebuy junk. $10-15+1 är kanske lagom inköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag torskade med QdJh när jag försökte mig på en all-in steal. Mörkarna var på 100/200 det foldades till mig i cut-offen, då jag bara hade 1400 kändes det otroligt att jag skulle få ett bättre läge innan jag mörkat bort ytterligare 300, plus att jag har för mig att det var en blindökning i faggorna. Hur som helst gick jag all-in. Alex i lilla mörken, ser att han har 9h7s vilket tydligen är en lätt call här. Han träffar, jag gör det inte och turneringen är över för min del.

 

Någon kommentar om min steal? Jag har en känsla av att jag gör det lite för mycket i turneringar, särskilt mot tomtar som är mer än lovligt syn-benägna.

 

Johan, eftersom rebuyperioden var slut vid 100/200 (har jag för mig) så är det där en solklar steal raise. Hade Alex en ordentligt stor stack, dvs att det kostade honom mindre än 10% att syna, så var det inte heller något jättestort misstag av honom. Lite beror det på hur han uppfattade dig som spelare samt hur stor stack stora mörken hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan, eftersom rebuyperioden var slut vid 100/200 (har jag för mig) så är det där en solklar steal raise. Hade Alex en ordentligt stor stack, dvs att det kostade honom mindre än 10% att syna, så var det inte heller något jättestort misstag av honom. Lite beror det på hur han uppfattade dig som spelare samt hur stor stack stora mörken hade.

 

Varför skulle synen varit ok om han hade mycket pengar? han fick ju odds på 1,3:1 när hans vinstodds knappast kunde vara bättre än 2:1, och då har jag inte ens räknat med möjligheten att stora mörken hoppar in också. Det är klart, om jag ur hans synvinkel kan ha vilka kort som helst med lika stor sannolikhet, så är det rätt mot enbart mig, åtminstone ur ett hand-EV-perspektiv.

 

Jag skulle nog nästan aldrig göra den callen, oavsett hur mycket pengar jag hade (om jag hade väldigt lite pengar är det ju förstås en annan sak). Kan du ge något exempel när det vore rätt?

 

Hur som helst, hade jag vetat att han synade med så många händer hade jag varit rätt tveksam till att höja. Fast jag hade ju ändå blivit tvungen att dubbla upp ordentligt snart, så det kanske inte var så mycket att vänta på. Om jag tagit mörkarna en gång till först, så hade ju följande gällt:

 

a) Jag hade haft mindre möjlighet att stjäla mörkarna eftersom min stack varit rejält mindre i proportion till dem

 

b) Jag hade haft 300 mindre efter en uppdubbling

 

c) Även om jag fått en bättre hand att gå all-in mot en calling station (exempelvis ATo) med, så hade det inte alls varit så säkert att jag fått den i en vettig situation att ställa in i. Så fort någon annan gått in i potten behöver jag ju genast en mycket bättre hand att ställa in med än vad jag behöver i ovanstående läge.

 

P.S. Både lilla och stora mörken hade runt 5000, så det var nog inget geni-drag från hans sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle synen varit ok om han hade mycket pengar? han fick ju odds på 1,3:1 när hans vinstodds knappast kunde vara bättre än 2:1, och då har jag inte ens räknat med möjligheten att stora mörken hoppar in också. Det är klart, om jag ur hans synvinkel kan ha vilka kort som helst med lika stor sannolikhet, så är det rätt mot enbart mig, åtminstone ur ett hand-EV-perspektiv.

 

P.S. Både lilla och stora mörken hade runt 5000, så det var nog inget geni-drag från hans sida.

 

Jag hade satt en all-in snubbe med short stack på exakt vilka två kort som helst. Har jag då mer än 10 ggr vad synen kostar så synar jag utan att blinka _OM_ stora mörken varken är short eller big stacked. Har han en stor stack kan han slå om om han vet att jag vet att du inte behöver ha en bra hand osv... Har en short stack får han odds att syna all-in med väldigt många händer och mot två spelare är ju 97o ingen hit direkt.

 

Nu när vi fått veta stackstorlekarna kan jag bara hålla med om att det var en katastrofalt dålig syn av Alex, men bara för att han har för lite marker i sin stack, inte för att han har för dåliga kort i förhållande till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu rannsakat mig själv och mitt turneringsäventyr. Summan av kardemumman är att jag gjorde ett enda misstag, tyvärr ett stort sådant.

 

Första handen H2H blir jag tilldelad K:spader: 8:klöver:

 

Maradona synar innan floppen och jag checkar! Nusseman ditt superpucko!

 

Mörkarna är 800/1500 har jag för mig. Det ligger alltså 3000 i potten. Att inte ställa in mina sista 4000 där är tjänstefel. Grovt sådant. Visserligen hade han synat med vilka två kort som helst, men det är just det som är det fina i kråksången. K8 är ju favorit över en genomsnittlig hand och pottoddsen blir ju nästan 1 på 3

 

Jaja, hade jag dubblat där hade jag haft 11000 mot 50000, fortfarande ingen guldsits, men jag hade i alla fall haft en chans. Nu blindade jag ju bort mig med mina skräphänder istället.

 

Hur som helst får jag vara mer än nöjd med min turnering. Oavsett resultat så är ett misstag på en hel turnering ganska bra spelat.

 

Hejja Nusseman!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när vi fått veta stackstorlekarna kan jag bara hålla med om att det var en katastrofalt dålig syn av Alex, men bara för att han har för lite marker i sin stack, inte för att han har för dåliga kort i förhållande till dig.

 

Ligger något i det, faktiskt så är väl nästan alla händer ungefär lika troliga för mig i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att spela i början där folk som inte var med från oss kunde göra rebuy och gå allin som skrämseltaktik med lite sämre kort bara för att köpa på sig igen.

 

Hursomhelst var det kul och jag blev rättmätigt utslagen med mina AJo mot Nussemans KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...