Gå till innehåll

NLT - QQ många med i pot


Mecklenburgare

Recommended Posts

Råkade precis ut för en hand, men behöver hjälp att sätta folk på olika händer. :>

 

** Game ID 481980646 starting - 2005-09-02 14:27:52

 

** Braveheart [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

 

 

- vicvom sitting in seat 1 with $40.37

 

- sDehman sitting in seat 2 with $50.26

 

- sunzi6 sitting in seat 3 with $39.30

 

- paifos sitting in seat 4 with $67.63 [Dealer]

 

- LadyEarlGrey sitting in seat 5 with $14.70

 

- AJMiles sitting in seat 6 with $59.45

 

- Reflection sitting in seat 7 with $53.90

 

- Caract sitting in seat 8 with $43.43

 

- fizk sitting in seat 9 with $49.25

 

- Wennis sitting in seat 10 with $37.85

 

 

 

LadyEarlGrey posted the small blind - $0.25

 

AJMiles posted the big blind - $0.50

 

 

 

** Dealing card to sDehman: Queen of Diamonds, Queen of Hearts

 

Reflection called - $0.50

 

Caract folded

 

fizk folded

 

Wennis folded

 

vicvom folded

 

sDehman raised - $2.00

 

sunzi6 folded

 

paifos called - $2.00

 

LadyEarlGrey called - $2.00

 

AJMiles called - $2.00

 

Reflection called - $2.00

 

 

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 5 of Diamonds, 4 of Hearts

 

LadyEarlGrey checked

 

AJMiles checked

 

Reflection checked

 

sDehman bet - $5.00

 

paifos called - $5.00

 

LadyEarlGrey folded

 

AJMiles called - $5.00

 

Reflection folded

 

 

 

** Dealing the turn: 10 of Spades

 

AJMiles checked

 

sDehman checked

 

paifos checked

 

 

 

** Dealing the river: 2 of Clubs

 

AJMiles checked

 

sDehman bet - $8.00

 

paifos folded

 

AJMiles folded

 

sDehman mucks:

 

sDehman wins $31.75 from the main pot

 

 

 

End of game 481980646

 

4 stycken callar pre-flop och de har inte bettet sig som några limpare tidigare. Satt alla 4:a på AK/AQ/AJ eller? Trodde i.a.f. någon av dem hade ett högt pp eller att någon hade prickat sitt set, men tydligen inte. Vad tror ni? Spelas inte speciellt löst på bordet heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt alla 4:a på AK/AQ/AJ eller? Trodde i.a.f. någon av dem hade ett högt pp

 

Av vilken anledning satte du alla på just dessa händer? Borde ju finnas väldigt mycket mer händer de kan ha synat med före floppen, alla PP, SC's, KQs, Axs, och fler händer ändå på den här nivån. På floppen sen kan du ju få syn av precis alla överkort, alla 6or, flera hjärterdrag. Högt PP känns inte alls särskilt sannolikt tycker jag, eftersom du troligen fått omslag på floppen då, eller t.o.m innan om nån satt med KK/AA.

 

Sen bara måste du ju ta betalt för rivern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta ut på turn också mest troligt är att de inte sitter på ett högre PP än du som det blir nu låter du eventuella färgdrag få gratiskort och möjlighet att dra ut dig, på rivern så får du ju inget betalt längre när dragen är missade....

 

Jo jag vet att jag skulle bettat på turn också. Men det kändes så konstigt att två fortfarande var med i potten där. :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt alla 4:a på AK/AQ/AJ eller? Trodde i.a.f. någon av dem hade ett högt pp

 

Av vilken anledning satte du alla på just dessa händer? Borde ju finnas väldigt mycket mer händer de kan ha synat med före floppen, alla PP, SC's, KQs, Axs, och fler händer ändå på den här nivån. På floppen sen kan du ju få syn av precis alla överkort, alla 6or, flera hjärterdrag. Högt PP känns inte alls särskilt sannolikt tycker jag, eftersom du troligen fått omslag på floppen då, eller t.o.m innan om nån satt med KK/AA.

 

Jo det är sant. Förmodligen satt någon av de två som gick med på ett färgdrag. Båda kanske rent ut av.

 

Stegdrag har jag svårt att sätta någon på efter den floppen i.a.f. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet att jag skulle bettat på turn också. Men det kändes så konstigt att två fortfarande var med i potten där. :>

Är det så konstigt? Du lägger in $5 i en pot på $10. Jag skulle satsa minst $10 för att försämra potoddsen för ev. färg- och stegdrag.

 

Skulle lägga in en potbet (nära inpå iaf) på turn också. Folk spelar draghänder som om dom vore gjorda händer på den här nivån. Låt dom betala för dragen, för det gör dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är tveksam till att betta pott hela vägen med överpar i de flesta cashgames...vanligaste synhänderna preflop är nämligen låga par och träffas set brukar de flesta slowplaya dem. Om du då pottbettar hela vägen kommer du oftast pot-committa dig och betala av varje gång någon settar mot dig, vilket ger dem grymma implied odds. Om du däremot bettar något mindre på turn (~2/3) kan du ibland komma undan om de check-raisar, samtidigt som du fortfarande ger dem mycket dåliga odds att dra ut dig och kan kanske få betalt av sämre "färdiga" händer också.

Tycker personligen att det är viktigare att reducera motståndarens implied odds istället för pot-oddsen, då de senare oftast är för dåliga även vid mindre bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...