Gå till innehåll

ARTIKEL: Linda Rosing blir pokerproffs


MrZingo

Recommended Posts

Hon är känd för sexscener i Big Brother, nakenfotograferingar och ett vilt uteliv.

Nu satsar Linda Rosing på ännu en karriär - som pokerproffs

http://expressen.se/index.jsp?a=427095

 

Ja vad säger ni har hon någon chans?

Själv blev jag helt förbluffad över att ha läst artikeln, trodde inte hon var ett pokerämne, men man skall inte döma hunden efter håren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 320
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag förstår inte allas förvåning här på forumet. När man såg Linda på BB så visade hon gång på gång prov på hennes sylvassa intellekt och djupa allmänbildning. Det räckte att höra henne prata för att snabbt inse att det här är en oslipad diamant, och när man såg hennes beteende så insåg man att det nästan var en färdigslipad diamant, ett universalgeni! Jag lovar er gossar, är det någon som är en klippa på att räkna outs, implicita odds och sannolikhetslära så är det Linda Rosing.

 

Det ryktas även om att Linda gick ut som kursetta på Teknisk Fysik på KTH, även det föga förvånande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säga vad man vill om tjejen, men hon har gjort sig ett namn.

 

Hon har kommit ut med en egen bok och får löpsedlar var och varannan dag. Hon är nog inte så korkad som det verkar alltid.

 

Pengar tjänar hon ju uppenbarligen.

Den uppfattningen jag har fått om henne är att hon verkar veta vad som säljer.

 

Ska tilläggas att jag inte alls känner henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

odman, om nu pengar är Lindas enda drivkraft så, javisst, då verkar det ju som om hon är framgångsrik... Tyvärr får jag bara en endaste tanke så fort jag läser något om henne eller hör henne uttala sig om något/någon på tv och det är "fyfan vilken trasig människa, stackars henne"...

 

Pengar är (IMHO) inte ett mål, bara ett medel... Det finns så mycket annat man kan fylla livet med som kan vara upplyftande både för sig själv och andra... Att synas på Stureplan.se (hehe, tack gdaily) ser jag inte som något som för mänskligheten framåt :D

 

/TF - f*n, ännu en post om något som egentligen inte engagerar mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att hon inte för mänskilgheten frammåt är jag beredd att skriva under på haha. Men att hon kan göra att man får sig ett gott skratt ibland är jag lika snabb att sätta en signatur på.

 

Pengar och publicitet verkar vara något hon vill ha mycket av och således har hon valt mediabranchen ett ganska naturligt val för en sådan person.

 

Att hon nu hakar på pokertrenden är ju ytterligare en indikator på att hon vet vad som säljer just nu och vad som skapar löpsedlar.

 

Sedan hur hon är som pokerspelare återstår att se. Resultat pratar ett ganska tydligt språk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvot: Och hon har faktiskt redan en strategi.

- Jag tänker vänta på bra kort och spela aggressivt. :-)

 

Unikt!

 

Inte unikt, men det är väl inte helt fel att ha en seriös strategi? Tvärt om hade väl varit värre.

Förresten så kan hon vara väldigt charmig, och stor charm med good looks kombinerat med hög byst har funkat förut, och kommer nog att kunna få en och annan att tappa lite koncentration.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säga vad man vill om tjejen, men hon har gjort sig ett namn.

 

Hon har kommit ut med en egen bok och får löpsedlar var och varannan dag. Hon är nog inte så korkad som det verkar alltid.

 

Pengar tjänar hon ju uppenbarligen.

Den uppfattningen jag har fått om henne är att hon verkar veta vad som säljer.

 

Ska tilläggas att jag inte alls känner henne.

 

Jag tycker ärligt talat väldigt synd om henne men mest av allt tycker jag synd om hennes barn. Jag kan tänka mig att de får höra ett och annat av sina klasskamrater. Barn kan vara extremt elaka som vi alla vet...

 

Som vuxen får man ta konsekvenserna för sina handlingar men det är tråkigt när oskyldiga barn drabbas.

 

Det säger väl också en hel del att hon inte har vårdnaden om sina barn. Det är så vitt jag vet ganska ovanligt att mamman inte får minst delad vårdnad.

 

Jag tror inte det är hon som har gett ut en bok utan en av de andra tjejerna som varit med i BB.

 

Jag tror heller inte att hon har eller tjänar särskilt mkt pengar. På vad i så fall, har hon ngt jobb? Tyvärr kommer hon nog inte att tjäna några pengar på att spela poker av det enkla skälet att det inte är särskilt lätt ens om man är duktig och har fallenhet för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela Linda Rosing grejen är ju ett stort PR trick från Redbets sida. Publiceringen i expressen är ju värd långt över de 100 laxar som de lägger ut för Linda Rosings WPT deltagande.

Varför skulle den publiceringen vara värd mer än 100 hövdingar? Kände du ett oemotståndligt begär att börja spela på redbet såfort du såg "rebet" över hennes tröja lr? Kan säga att min tanke var: Redbet? Aldrig hört talas om och nu kommer de aldrig att få mig som kund heller... Men nu är vi nära en Elita-multipoker-diskussion... Oooooch den ska vi inte gräva upp igen :D

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela Linda Rosing grejen är ju ett stort PR trick från Redbets sida. Publiceringen i expressen är ju värd långt över de 100 laxar som de lägger ut för Linda Rosings WPT deltagande.

Varför skulle den publiceringen vara värd mer än 100 hövdingar? Kände du ett oemotståndligt begär att börja spela på redbet såfort du såg "rebet" över hennes tröja lr? Kan säga att min tanke var: Redbet? Aldrig hört talas om och nu kommer de aldrig att få mig som kund heller... Men nu är vi nära en Elita-multipoker-diskussion... Oooooch den ska vi inte gräva upp igen :D

 

/TF

 

Nej jag kommer hålla mig så långt borta ifrån RedBet jag bara kan.. Men en publicering är värd mycket mer än man tror. ALL uppmärksamhet är bra t.o.m. med negativ, se bara hur det gick för Nogger Black!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligast är väl att det gått till så här:

 

Linda har registrerat sig på Redbet och någon där har känt igen hennes namn. Efter ett tag (med förmodligen både vinster och förluster) har någon från Redbet ringt henne och smickrat henne genom att säga att de lagt märke till hennes vinster. Eftersom inte många har hört talas om Redbet är det givetvis en bra affär för båda parter: Redbet vill göra sig ett namn, Linda får spela poker (vilket hon verkar gilla) och samtidigt vara betald för det.

 

Parellellen till Hasse Eskilsson känns solklar. Även om "Eskil" plussar stort hos NordicBet, tror ni inte att han har en aning lättare att få stakening än någon okänd spelare som plussar ännu mer?

 

Jag är alltså inte ute efter att hävda att Eskilsson och Rosing är pokerspelare på samma nivå (vilket jag inte kan uttala mig om), utan det jag menar är att jag är tveksam till om någon av dem skulle fått sponsring om de inte varit kända i andra sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...