Gå till innehåll

NLT - AQ fegspel?


Beachkung

Recommended Posts

Vet inte hur intressant den här handen är egentligen, men jag känner mej osäker på om jag gör ett misstag som synar här. Känns inte som jag vill slänga handen, men den känns som en osäker raisehand mot 2 snubbar som vräker in pengar. I efterhand insåg jag att Panoskillen var rätt wild... men det visste jag inte då handen utspelade sig.

 

Game #110943534: Texas Hold'em No Limit ($1/$2) - 2004/08/27 - 15:07:17 (GMT)

Table "Tewksbury" Seat 4 is the button.

Seat 1: Panos7449 ($359.50 in chips)

Seat 2: Esrmat ($59.75 in chips)

Seat 3: gary H ($139 in chips)

Seat 4: Beachkung ($196 in chips)

Seat 5: Le_Legend ($33 in chips)

Seat 6: tmobile ($100 in chips)

Le_Legend: posts small blind $1

tmobile: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Beachkung [As Qh]

Panos7449: calls $2

Esrmat: calls $2

gary H: folds

Beachkung: raises to $10

Le_Legend: folds

tmobile: folds

Panos7449: calls $8

Esrmat: calls $8

----- FLOP ----- [2h 9c Ah]

Panos7449: bets $22

Esrmat: calls $22

Beachkung: calls $22

----- TURN ----- [2h 9c Ah][Ad]

Panos7449: bets $34

Esrmat: is all-in $27.75

Beachkung: calls $34

----- RIVER ----- [2h 9c Ah Ad][Jc]

Panos7449: checks

Beachkung: checks

----- SHOW DOWN -----

Panos7449: shows [Ac 6s] (Three of a kind, Aces, Jack high)

Esrmat: mucks hand

Esrmat sits out

Beachkung: shows [As Qh] (Three of a kind, Aces, Queen high)

Beachkung collected $12.50 from Side pot

Beachkung collected $179.25 from Main pot

 

* Minipill på rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle varit sugen på att höja lite mer på turn och bettat på river. Men om du inte vet mycket om spelarna vet man ju aldrig...

Du ska absolut inte slänga bort den dock, visst det finns folk som spelar konstiga händer, men här finns det ganska få troliga händer som slår dig (de uppenbara AA, 99, A9 typ, och jag tror väldigt få spelare endast skulle callat med AA). På turn får du ju det tredje esset och vet att ingen har AA dessutom. Här skulle jag gått all-in.

Knekten på river är möjligen ett scarecard (med tanke på AJ, JJ), men inte du har tillräckligt med pot equity för att våga sig på ett bet här med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina båda svar... ;)

 

Jag antar att du till stor del har rätt, jag var nog lite överraskad över sättet han bettade in i min preflop raise. Jag fick nån sorts magkänsla av att han hade träffat 2-par eller triss, eller iaf att nån av dom gjort detta. Dessutom fanns ju risken för AK, i vilket fall jag hade varit slagen. Sista ässet gjorde visserligen att jag visste att ingen av dom hade AA, men det var som sagt knappast den handen jag var rädd för. Jag hade kanske bettat rivern om inte J hade kommit, som du säger var ju AJ en rimlig hand för någon av dom. Hade faktiskt, trots allt, varit intressant att höra fler synpunkter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina båda svar... ;)

 

Jag antar att du till stor del har rätt, jag var nog lite överraskad över sättet han bettade in i min preflop raise. Jag fick nån sorts magkänsla av att han hade träffat 2-par eller triss, eller iaf att nån av dom gjort detta. Dessutom fanns ju risken för AK, i vilket fall jag hade varit slagen. Sista ässet gjorde visserligen att jag visste att ingen av dom hade AA, men det var som sagt knappast den handen jag var rädd för. Jag hade kanske bettat rivern om inte J hade kommit, som du säger var ju AJ en rimlig hand för någon av dom. Hade faktiskt, trots allt, varit intressant att höra fler synpunkter...

 

Min (ringa) erfarenhet är att folk faktiskt är villiga att lägga in lite mer än bara ett call preflopp om de har AK, AQ (som i ditt fall) eller AJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...