Gå till innehåll

Täppa till käften på Ken Lennaárd!


nucleus

Recommended Posts

Alla som retar sig på Ken har fått vatten på sin kvarn efter det och verkar på något sätt vilja framställa det som om ett enstaka turneringsresultat skulle vara en indikation på en spelares kompetens. Ganska tröttsamt faktiskt.

Menar du att man inte skall mäta framgång när man talar om just framgång? Ken levererar helt enkelt inte det han borde med tanke på hur stor han är i orden.

 

Dock har han en egen spalt där han kan bortförklara sina spelmisstag och när han blir utrdragen, skulle aftonbladet tröttna kan han alltid skriva en ledare i Pokermagazine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 231
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alla som retar sig på Ken har fått vatten på sin kvarn efter det och verkar på något sätt vilja framställa det som om ett enstaka turneringsresultat skulle vara en indikation på en spelares kompetens. Ganska tröttsamt faktiskt.

Menar du att man inte skall mäta framgång när man talar om just framgång? Ken levererar helt enkelt inte det han borde med tanke på hur stor han är i orden.

 

Jo, man ska mäta framgång. Men det är helt omöjligt att ens få en indikation om hur skicklig en spelare är av resultatet i en enda turnering. Läs och förstå det här nu!

 

För övrigt håller jag med Parre. Jag har själv ingen aning om hur skicklig Ken är, men när gdaily (som jag anser vara en av Sveriges främsta pokerteoretiker och -spelare) säger att Ken är en av Sveriges skickligaste allroundspelare håller jag det för sant. Oavsett vad tomtemaffian här säger.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt håller jag med Parre. Jag har själv ingen aning om hur skicklig Ken är, men när gdaily (som jag anser vara en av Sveriges främsta pokerteoretiker och -spelare) säger att Ken är en av Sveriges skickligaste allroundspelare håller jag det för sant. Oavsett vad tomtemaffian här säger.

 

//Hickmott

Må så vara, men varför har han inte levererat några stora vinster då?

 

Sedan är frågan hur bra spelare i Sverige egentligen är, många kör trick som man kan läsa om på 2+2 eller liknande sidor och verkar spela ett väldigt mekaniskt spel. Inte sagt att alla gör det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt håller jag med Parre. Jag har själv ingen aning om hur skicklig Ken är, men när gdaily (som jag anser vara en av Sveriges främsta pokerteoretiker och -spelare) säger att Ken är en av Sveriges skickligaste allroundspelare håller jag det för sant. Oavsett vad tomtemaffian här säger.

 

//Hickmott

Må så vara, men varför har han inte levererat några stora vinster då?

 

Sedan är frågan hur bra spelare i Sverige egentligen är, många kör trick som man kan läsa om på 2+2 eller liknande sidor och verkar spela ett väldigt mekaniskt spel. Inte sagt att alla gör det!

 

Några frågor:

 

1) Har du cashat i WSOP main event?

2) Har du cashat i något WSOP-event?

3) Har du vunnit 200 000 USD i en storturnering på Bellagio?

4) Har du spelat höga cashgames på regelbunden basis och plussat (om Ken plussat vet jag inte, men det är ett rimligt antagande)?

5) Har du sett Ken spela live?

6) Har du sett Ken spela på nätet?

7) Vet du mer om den svenska pokerscenen än t.ex. Ola?

8) Varför har inte du antagit Kens HU-utmaning? Att få ett banklån på 100 lxa för att krossa en sopa som inte kan spela och som inte visat några som helst resultat måste väl vara +EV ändå? Eller, om du nu är så bra, så lär du inte ha några problem att få stejk?

 

Suck. Kom tillbaka när ni själva bevisat något i pokersammanhang. Annars är det bara löjligt patetiskt gnäll. Nu säger jag inte att Ken är någon gud och jag är inte någon större anhängare av hans krönikor, och jag vet inte hur han är som person, tror jag köpt marker av honom en gång på Klubben för 18 månader sen och det är ända gången jag träffat honom. Men denna tråd är bara så löjlig, vad ger er låglimittomtar rätt att såga Ken vid fotknölarna? Men som så mycket annat med detta forum så gäller det ju att vara "inne" och säga rätt saker. Det är "inne" att dissa Ken och Glimne, så därför gör folk det.

 

Nej, kom tillbaka när ni själva åstadkommit något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig parre. Det är nog bara ett fåtal på pf.nu som verkligen kan bedömma Kens (och Glimnes) pokerskills. Först blev Glimne kass på poker för att han är kass som kommentator i TV. Och nu är Ken kass bara för att han har ett stort ego och är stor i truten.

 

Som vanligt är det denna avundsjuka som spökar. Ni kan inte mäta er med Ken o Glimne så därför skriver ni skit om dom. Dagisnivå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig parre. Det är nog bara ett fåtal på pf.nu som verkligen kan bedömma Kens (och Glimnes) pokerskills. Först blev Glimne kass på poker för att han är kass som kommentator i TV. Och nu är Ken kass bara för att han har ett stort ego och är stor i truten.

 

Som vanligt är det denna avundsjuka som spökar. Ni kan inte mäta er med Ken o Glimne så därför skriver ni skit om dom. Dagisnivå!

 

Jag skulle gärna möta glimne HU om han hade en officiell utmaning på min BR-nivå. (vilket nog inte skulle hända, då jag spelar allt mellan 2/4 och 5/10 NL idag. men då möter jag honom gärna om ett eller två år när jag kommit upp lite till nivå)

 

Må så vara, men varför har han inte levererat några stora vinster då?

 

Du lyssnar verkligen inte på vad andra säger va?

Det finns utdrag av kens meriter i diverse trådar på pf.nu. Bland annat denna tråden.

 

Även om detta bara är utdrag av vad han lyckats med så har han levererat. Även i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor:

 

1) Har du cashat i WSOP main event?

2) Har du cashat i något WSOP-event?

3) Har du vunnit 200 000 USD i en storturnering på Bellagio?

4) Har du spelat höga cashgames på regelbunden basis och plussat (om Ken plussat vet jag inte, men det är ett rimligt antagande)?

5) Har du sett Ken spela live?

6) Har du sett Ken spela på nätet?

7) Vet du mer om den svenska pokerscenen än t.ex. Ola?

8) Varför har inte du antagit Kens HU-utmaning? Att få ett banklån på 100 lxa för att krossa en sopa som inte kan spela och som inte visat några som helst resultat måste väl vara +EV ändå? Eller, om du nu är så bra, så lär du inte ha några problem att få stejk?

 

Suck. Kom tillbaka när ni själva bevisat något i pokersammanhang. Annars är det bara löjligt patetiskt gnäll. Nu säger jag inte att Ken är någon gud och jag är inte någon större anhängare av hans krönikor, och jag vet inte hur han är som person, tror jag köpt marker av honom en gång på Klubben för 18 månader sen och det är ända gången jag träffat honom. Men denna tråd är bara så löjlig, vad ger er låglimittomtar rätt att såga Ken vid fotknölarna? Men som så mycket annat med detta forum så gäller det ju att vara "inne" och säga rätt saker. Det är "inne" att dissa Ken och Glimne, så därför gör folk det.

 

Nej, kom tillbaka när ni själva åstadkommit något.

1-3. Nej, det har jag väl aldrig påstått. Menar du f ö att man endast skall se till en turnering eller till en serie av turneringar? Anser du att Hickmott har fel när han säger att man inte skall se till en turnering när man bedömer en spelare?

 

4. Nej, jag spelar inte alls så mycket nu av den enkla anledningen att jag har ett hederligt jobb och på min fritid studerar eller umgås med verkliga personer. Då jag spelar är oftast på Lördag/Söndag medan jag har tvättstuga. Om du vill så kan jag berätta var jag spelar så du kan komma och titta på mitt spel :heart:

 

5-8 Tja, jag vet inte hur jag skall svara, jag har aldrig spelat professionellt och tycker inte att poker skall ses som mer än en hobby. det är en högst personlig uppfattning som bygger på att jag anser att en försörjning skall komma av att man producerar en produkt som någon konsumerar på något sätt. D v s försörjningen skall öka produktionen i samhället. Det gör inte poker. Vad jag däremot vet om Ken är att han inte vinner mycket och klagar på dåligt motstånd när han åker ut. Kamakazesynar och liknande. Även om jag måste erkänna att jag ibland skriker Kamakazesyn när jag spelar 8-)

 

Om du undrar varför jag inte utmanat Ken så är svaret väldigt enkelt, jag har inte pengar till det. Hade jag haft 100.000 som låg och skräpade i ett hörn hemma hade jag troligen amorterat med de pengarna och hade jag inte haft lån hade jag åkt och hälsat på en god vän som bor på andra sidan jorden! Att spela mot Ken skulle nog komma väldigt lågt ner på min lista över vad jag skulle använda 100.000 till och jag tror det är det samma för många andra, gällande att bli stakad så tror jag att det skulle vara en tämligen dålig investering av den enkla anledningen at Ken har sin försörjning från poker och att jag har den från förvärvsarbete. Vidare har Ken troligen runt 20 ggr så mycket erfarenhet som jag av spelet vilket sammantaget skulle göra det till en dålig investering för den som stakade mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

parre: Om man måste prestera något själv för att få kritisera andra, vad ger då dig rätten att exempelvis säga att Hammarbys spelare uppträdde som horor efter en dålig match? (vet inte exakt vad det betyder, men antar att uttrycket ska vara bland grövsta av alla förolämpningar) Skulle du prestera bättre själv månne?

 

Jag säger inte att jag håller med i all kritik mot Ken, men att sitta och förbjuda folk från att ha åsikter känns bara löjligt. Om Ken inte skulle tåla att folk har åsikter om honom skulle han knappast skriva kaxiga krönikor i Sveriges största kvällstidning.

 

fore_man: Om man efter att ha läst och lyssnat på Glimne en del inte inser att han är en på sin höjd medelmåttig Holdem-spelare har man garanterat väldigt begränsade kunskaper om spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"5-8 Tja, jag vet inte hur jag skall svara, jag har aldrig spelat professionellt och tycker inte att poker skall ses som mer än en hobby. det är en högst personlig uppfattning som bygger på att jag anser att en försörjning skall komma av att man producerar en produkt som någon konsumerar på något sätt. D v s försörjningen skall öka produktionen i samhället."

 

Jobbigt för alla inom tjänstesektorn som inte föll inom ramen för dina försörjningsvillkor...

 

Trist även att du inte kan se idrott som annat än en hobby.

 

Finns många proffessionella idrottsmän som hör till de bästa i världen inom respektive idrott, men som aldrig vunnit. Bör dessa då inte se sig som bland de bästa? Bör de inte ha rätt att tro på sig själva inför en turnering och få säga: Detta vinner jag! Måste svaret på frågan "Hur tror du detta kommer gå?" vara: "Njae, alltså, det är otroligt många bra motståndare/lag, allting kan hända. Bollen är rund, korten är rektangulära, men har jag/vi en bra dag och lite flyt så kan jag/vi gå långt "

 

Personligen tycker jag sådana svar är ganska tråkiga. Politiskt korrekta: Ja. Fullt sanningsenliga för spelarens egentliga åsikter: Förmodligen inte. Men pga. personer som dig, så drar sig de flesta skandinaviska idrottsutövare, från att säga kommentarer som någon kan reagera på, och svaren blir istället av karaktär: "Allt kan hända, men jag tror och hoppas".

 

Om detta är målet med din/er kritik av just Ken, att få tyst på någon som uppenbarligen kan sina grejer såpass bra att han kan livnära sig på det, så fortsätt för all del. Är målet däremot att enbart stånga huvudet i väggen av trångsynthet för att trycka ned någon, så borde det finnas bättre saker att ägna sin tid åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu Ken vore en sån fruktansvärd överskattad pokerspelare och otrevlig person, hur kan det då komma sig att han blir stejkad av martins poker och är nära vän med "kniven"? Jag har då aldrig hört någon prata ner Martin de kjiff varken som en dålig pokerspelare eller som en dryg person.

Vi kan väl ha lite distans till saker och ting nu vänner?? Klart att man får tycka vad man vill om t ex Ken eller Glimne. Jag är själv en av dom som inte är spec förtjust i Glimne som kommentator och har väl kastat en del skit på honom.. Dock är jag inte sämre än att jag kan ändra mig och säga att han har blivit MKT bättre i pokermiljonen än vad han var i EPT.

För säg vad ni vill, där sög han rejält! Jag förstår att det kan vara svårt att göra en snabb bedömning och leverera en felfri analys av varje hand så det blir väl en vanesak.

Jag tror att skillnaden är den att Glimne referear poker som om den som tittar vore en nybörjare och ger mig därför inte mycket med sina analyser, Ken däremot förutsätter att den som tittar har ett pokerintresse och är mer intresserad av att lära sig det mer komplexa tänkandet av poker, därför finns det mer underhållningsvärde av att höra Ken såga ett visst spel. Elakt eller inte..

Sen ang Kens utmaning så är det väl en skitkul grej.. han är smartare än vad vissa tydligen fattar..

Ken sticker ut hakan ger 2.20 i odds, jag personligen tror att ingen av alla dom "highstakeslirarna" som hatar ken och vill täppa till truten på honom vågar anta utmaningen eftersom dom VERKLIGEN inte har ett tillräckligt stort ego ifall dom förlorar, samtidigt som jag tror Ken är medveten om att många av dessa lirare är inte alls lika bra live som på nätet. Då menar jag inte att de är dåliga livespelare men vem tror ni har mest erfarenhet av uppståndelsen, rampljuset och allt som det medför att anta Kens utmaning.. Jag tror att mot många har han vunnit halva matchen redan där.. Och det är herr Lennárd VÄL medveten om.. ;)

Låt han vara kaxig.. Det har han förtjänat..

 

/Neo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt för alla inom tjänstesektorn som inte föll inom ramen för dina försörjningsvillkor...

Det där stämmer väl inte? det är bara du som inte vet vad en produkt är. Jag arbetar inom tjänstesektorn och tillhandahåller en produkt. Det är lite svårt att veta vad som är en produkt då de flesta tänker på en fysisk produkt, idag är dock en väldigt stor del av de produkter som tillhandahålls tillgänglighets produkter som vatten, telefoni, tunnelbana, sjukvård mm ren "produkt-produktion" är inte så vanlig i Sverige längre.

 

Trist även att du inte kan se idrott som annat än en hobby.

 

Finns många proffessionella idrottsmän som hör till de bästa i världen inom respektive idrott, men som aldrig vunnit. Bör dessa då inte se sig som bland de bästa? Bör de inte ha rätt att tro på sig själva inför en turnering och få säga: Detta vinner jag! Måste svaret på frågan "Hur tror du detta kommer gå?" vara: "Njae, alltså, det är otroligt många bra motståndare/lag, allting kan hända. Bollen är rund, korten är rektangulära, men har jag/vi en bra dag och lite flyt så kan jag/vi gå långt "

Det är inte en hobby utan en sport. Nu kanske det här ligger lite på gränsen för vad som skall kunna klassas som en tillgång för samhället, många uppskattar att se på OS och idrottande i sig bidrar till en ökad folkhälsa, men likväl ser jag inte elitidrottsmän som arbetare. Sedan är inte poker en sport!

 

Personligen tycker jag sådana svar är ganska tråkiga. Politiskt korrekta: Ja. Fullt sanningsenliga för spelarens egentliga åsikter: Förmodligen inte. Men pga. personer som dig, så drar sig de flesta skandinaviska idrottsutövare, från att säga kommentarer som någon kan reagera på, och svaren blir istället av karaktär: "Allt kan hända, men jag tror och hoppas".

Nu har jag svårt att tro att Ken ligger vaken över vad som skrivs på pokerforum om jag skall vara ärlig, om han nu ligger vaken och tänker på det hela nätterna i ända så är jag lessen. Förlåt Ken! :oops:

 

Om detta är målet med din/er kritik av just Ken, att få tyst på någon som uppenbarligen kan sina grejer såpass bra att han kan livnära sig på det, så fortsätt för all del. Är målet däremot att enbart stånga huvudet i väggen av trångsynthet för att trycka ned någon, så borde det finnas bättre saker att ägna sin tid åt.

Min kritik kommer av det enkla att Ken använder den här utmaningen till att göra PR för sin egen person och Pokermagazine, istället för att gå den korrekta vägen genom att vinna så använder han sig av aftonbladet och en massa blaj om att han spelar mot för dåligt motstånd när han åker ur WSOP!

 

Sedan är det här rätt så roande för många kommer och skall visa hur mycket de förstår och kan om pokern. Medan de som jag anser kan något ofta håller sig borta från dessa trådar, man kan ställa sig frågan varför? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden är nog bland det roligaste och mest tragiska jag läst på länge. Att MaLiik inte gillar Ken kan ju inte någon som hängt här missat. MaLiik jag kan inte förstå hur du orkar komma på nya sätt att formulera ditt förakt åt Ken. Vore det inte bättre om du la ner den energin på ditt jobb istället?

 

Vad jag tycker om Ken känns inte så viktigt eftersom det bara är baserat på det jag sett av honom på tv och läst.

 

Edit: Fast på lördag så kommer jag kanske att få bilda mig en uppfattning om Ken på Pokerseminariumet. MaLiik du kanske kan dyka upp där och köra en 100 kronors HU mot Ken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan är det här rätt så roande för många kommer och skall visa hur mycket de förstår och kan om pokern. Medan de som jag anser kan något ofta håller sig borta från dessa trådar, man kan ställa sig frågan varför? :lol:

Ursäkta MaLiik, men vilka du anser kan något saknar all betydelse eftersom du uppenbarligen inte kan speciellt mycket själv. Annars tycker jag det är ganska roande att läsa dina trollinlägg, keep em coming. Roande är också att du anser dig ha koll på vilka som tillhör världseliten men du vet inte vem Texas Dolly är. Du är verkligen jättefestlig som troll betraktat men du kan väl inte i din vildaste fantasi hoppas på att det är speciellt många som tar dig på allvar?

 

Med detta inlägg vill jag inte på något vis påskina att jag själv skulle ha speciellt stor koll men när jag läser dina inlägg så kan jag i alla fall konstatera att det finns de som är värre. Det känns ju onekligen skönt. Tack så mycket för att du finns MaLiik! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omduvoresomjag

 

Personligen tycker jag sådana svar är ganska tråkiga. Politiskt korrekta: Ja. Fullt sanningsenliga för spelarens egentliga åsikter: Förmodligen inte. Men pga. personer som dig, så drar sig de flesta skandinaviska idrottsutövare, från att säga kommentarer som någon kan reagera på, och svaren blir istället av karaktär: "Allt kan hända, men jag tror och hoppas".

 

Helt rätt, det är personer som maliik som håller jantelagen levande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan är det här rätt så roande för många kommer och skall visa hur mycket de förstår och kan om pokern. Medan de som jag anser kan något ofta håller sig borta från dessa trådar, man kan ställa sig frågan varför? :lol:

 

Låt mig dra till med en vild gissning: För att de flesta tycker att det är meningslöst att diskutera totalt ointressanta ämnen, som detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för att du finns MaLiik! :)

 

Varifrån har du fått den uppfattningen? Du är nog ganska ensam om att tro att han finns på riktigt....

 

 

Gällande Ken. Ken kan spela poker. Det finns dom som är bättre och det finns dom som är sämre. De flesta kan nog vara överens om att det finns fler som är sämre. Sen kan det finnas ett självändamål att säga att den ena eller andre är "bäst" av alla, men faktum är att man aldrig helt säkert kan fastställa vem som är "bäst" i världen/Sverige/Skövde/Gymnasiet/Klassen/bland grabbarna/av Jocke och Kenta.

 

Räcker det inte med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för att du finns MaLiik! :)

 

Varifrån har du fått den uppfattningen? Du är nog ganska ensam om att tro att han finns på riktigt....

Ajdå...nu känner jag mig lurad.... :cry:

Gällande Ken. Ken kan spela poker. Det finns dom som är bättre och det finns dom som är sämre. De flesta kan nog vara överens om att det finns fler som är sämre. Sen kan det finnas ett självändamål att säga att den ena eller andre är "bäst" av alla, men faktum är att man aldrig helt säkert kan fastställa vem som är "bäst" i världen/Sverige/Skövde/Gymnasiet/Klassen/bland grabbarna/av Jocke och Kenta.

 

Räcker det inte med det?

 

Väl talat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden är nog bland det roligaste och mest tragiska jag läst på länge. Att MaLiik inte gillar Ken kan ju inte någon som hängt här missat. MaLiik jag kan inte förstå hur du orkar komma på nya sätt att formulera ditt förakt åt Ken. Vore det inte bättre om du la ner den energin på ditt jobb istället?

Just nu har jag en liten svacka i arbetsuppgifter och tänkte förgylla pokerforum med min närvaro 8-)

 

Vad jag tycker om Ken känns inte så viktigt eftersom det bara är baserat på det jag sett av honom på tv och läst.

 

Edit: Fast på lördag så kommer jag kanske att få bilda mig en uppfattning om Ken på Pokerseminariumet. MaLiik du kanske kan dyka upp där och köra en 100 kronors HU mot Ken ;)

När på lördag är detta och var är det? Vill ken spela en HU match med 100 spänn så kan jag väl göra det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta MaLiik, men vilka du anser kan något saknar all betydelse eftersom du uppenbarligen inte kan speciellt mycket själv. Annars tycker jag det är ganska roande att läsa dina trollinlägg, keep em coming. Roande är också att du anser dig ha koll på vilka som tillhör världseliten men du vet inte vem Texas Dolly är. Du är verkligen jättefestlig som troll betraktat men du kan väl inte i din vildaste fantasi hoppas på att det är speciellt många som tar dig på allvar?

När har jag sagt att jag kan något om världseliten? :?

 

Med detta inlägg vill jag inte på något vis påskina att jag själv skulle ha speciellt stor koll men när jag läser dina inlägg så kan jag i alla fall konstatera att det finns de som är värre. Det känns ju onekligen skönt. Tack så mycket för att du finns MaLiik! :)

Varsågod, hoppas att du kan gå med rak rygg nu 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan är det här rätt så roande för många kommer och skall visa hur mycket de förstår och kan om pokern. Medan de som jag anser kan något ofta håller sig borta från dessa trådar, man kan ställa sig frågan varför? :lol:

 

Låt mig dra till med en vild gissning: För att de flesta tycker att det är meningslöst att diskutera totalt ointressanta ämnen, som detta.

Jag har inte sagt något annat :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för att du finns MaLiik! :)

 

Varifrån har du fått den uppfattningen? Du är nog ganska ensam om att tro att han finns på riktigt....

Det där gjorde ont... :cry:

 

I en annan tråd tror jag att en moderator visade att jag inte är ett troll, jag spelar som MaLiik på några siter och har stött på några typer från PF så de kan väl säga vad de tycker om mitt spel istället eftersom de tydligen kände till mig...

 

Sen kan det finnas ett självändamål att säga att den ena eller andre är "bäst" av alla, men faktum är att man aldrig helt säkert kan fastställa vem som är "bäst" i världen/Sverige/Skövde/Gymnasiet/Klassen/bland grabbarna/av Jocke och Kenta.

 

Räcker det inte med det?

Inte för mig, jag vill att man skall kunna jämföra och rangordna spelare. Är detta inte möjligt så är poker ett turspel där endast korten avgör och många säger att det inte är så. Vad anser du?

 

Men igen, det beror på vem man väljer att jämföra sig med. Personligen hade inte jag valt att jämföra mig med en spelare som spelar medan tvätten torkar om jag levde på poker utan med andra som lever på poker. Men det är väl bara jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När på lördag är detta och var är det? Vill ken spela en HU match med 100 spänn så kan jag väl göra det...

 

http://www.pokerseminarium.org

 

Edit: Jag har spelat mot MaLiik på någon site (kommer inte ihåg vilken). Men något troll spela han inte som (då iaf). Iofs vann jag pengar av honom men inte några stora summor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för att du finns MaLiik! :)

 

Varifrån har du fått den uppfattningen? Du är nog ganska ensam om att tro att han finns på riktigt....

Det där gjorde ont... :cry:

 

I en annan tråd tror jag att en moderator visade att jag inte är ett troll, jag spelar som MaLiik på några siter och har stött på några typer från PF så de kan väl säga vad de tycker om mitt spel istället eftersom de tydligen kände till mig...

 

Sen kan det finnas ett självändamål att säga att den ena eller andre är "bäst" av alla, men faktum är att man aldrig helt säkert kan fastställa vem som är "bäst" i världen/Sverige/Skövde/Gymnasiet/Klassen/bland grabbarna/av Jocke och Kenta.

 

Räcker det inte med det?

Inte för mig, jag vill att man skall kunna jämföra och rangordna spelare. Är detta inte möjligt så är poker ett turspel där endast korten avgör och många säger att det inte är så. Vad anser du?

 

Men igen, det beror på vem man väljer att jämföra sig med. Personligen hade inte jag valt att jämföra mig med en spelare som spelar medan tvätten torkar om jag levde på poker utan med andra som lever på poker. Men det är väl bara jag?

 

Klart du itne blev ledsen, jag försökte ju bara vara lite rolig på din bekostnad ;-)

 

Poker är till viss del ett turspel. I de enskilda händerna kan turen spela väldigt stor roll. Över en längre tid spelar turen mindre roll.

 

Det är i poker, såsom den ser ut idag, svårt att avgöra vem som är bäst. Även om vi kommer överens om enligt vilka kriterier vi skall utnämna den bästa spelaren kan några andra komma fram till en annan spelare då de valt att se till andra faktorer. Det kan i det läget vara svårt att avgöra vem som egentligen har rätt. Detta för att poker spelas på så otroligt många olika arenor och sätt. (Inom tex fotbollen är ju allt mycket mer reglerat och det finns mycket mer statistik att tillgå och det är mycket lättare att följa och jämföra olika spelare. Det underlättar i utnämnandet av vem som är bäst). Alla har dessutom rätt att tycka att vem som hellst är bäst. Personligen tycker jag att Ken är bäst. Ken har ett snyggt leende. Det är av avgörande betydelse för att jag för tillfället tycker att han är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När på lördag är detta och var är det? Vill ken spela en HU match med 100 spänn så kan jag väl göra det...

 

http://www.pokerseminarium.org

 

Edit: Jag har spelat mot MaLiik på någon site (kommer inte ihåg vilken). Men något troll spela han inte som (då iaf). Iofs vann jag pengar av honom men inte några stora summor.

FAN! :evil:

 

Min image som poker haj är krossad!!!

 

Är inte i göteborg på lördag men kanske hakar på om det blir något i stockholm.

 

Kan f ö berätta att jag förlorade runt $8 på HeyPoker igår om någon är intresserad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...