Gå till innehåll

NLT - SH, bottenset med ganska djupa stackar


Sansrom

Recommended Posts

Följande hand utspelade sig igår på ett av Multipokers $200 NL-bord. Bordsstämningen är som vanligt ganska lös och halvaggressiv. SB (ca $100) har jag ingen read på och knappen (ca $380) är lite av en synstation, men har i övrigt inte gjort något större väsen av sig. Jag täcker båda.

 

Till handen då: Får 55 i mittenposition. UTG limpar, jag limpar, knappen limpar, SB höjer till $8, UTG lägger sig, jag och knappen synar.

 

Floppen: K65 regnbåge, en :spade:

 

UTG betar pott (ca $20). Tycker floppen är relativt ofarlig och synar bara. Knappen synar också.

 

Turn: 9 :spade:

 

UTG går all-in med resterande ca $70.

 

Vad gör jag nu? Knappen har alltså ca $360 kvar och jag täcker honom.

 

Hur jag spelade och resultat kommer senare.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synar. Har den förste träffat stegen vilket iofs är otroligt vill du ha med den andre för att få odds att dra till kåken, alternativt vinna sidepot senare. Chansen att han bakom dig har färgdrag är ganska liten.

 

har den bakom dig träffat stegen(eller har nåt annat finfint) o går all-in bakom dig är det dags att börja räkna odds/fundera på att ge upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt lätt men eftersom jag är en tomte skulle jag aldrig kunna komma ifrån om knappen sitter på stege eller högre sett, så jag skulle nog välja att spela farligt. Jag väljer syn, om knappen höjer, höjer jag tillbaks. Om han synar har jag honom duktigt på river och då är det bara att lägga in ett fläskigt värdebett vid blankt, fold vid kraftigt raise(om han nu är en sån synstation), annars syn vid värdebett.

 

Editar bort lite felaktiga antaganden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synar. Har den förste träffat stegen vilket iofs är otroligt vill du ha med den andre för att få odds att dra till kåken, alternativt vinna sidepot senare. Chansen att han bakom dig har färgdrag är ganska liten.

 

har den bakom dig träffat stegen(eller har nåt annat finfint) o går all-in bakom dig är det dags att börja räkna odds/fundera på att ge upp.

 

Syna kan väl vara ok, men jag ställs ju som sagt inför ett jättejobbigt beslut om knappen höjer/ställer in. Eftersom jag valde att bara syna på floppen har jag ju ingen som helst information. Å andra sidan: om jag bara synar skall det krävas en rätt bra hand för knappen att höja, eftersom sidopotten är tom och han är tvungen att vinna över SB för att ta potten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt lätt men eftersom jag är en tomte skulle jag aldrig kunna komma ifrån om knappen sitter på stege eller högre sett, så jag skulle nog välja att spela farligt. Jag väljer syn, om knappen höjer, höjer jag tillbaks. Om han synar har jag honom duktigt på river och då är det bara att lägga in ett fläskigt värdebett. Nu antar jag att knappen inte är en total synstation för då hade jag höjt. Sen antar jag att du sitter på runt inköpet 200$.

 

Jag täcker honom, tror jag hade runt $450 innan handen. Jag har sett synstationstendenser hos knappen, så om du tror att jag har bästa handen är kanske en värderaise att föredra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag vet att jag blev lite okonsekvent men det är för att jag står och velar om jag ska spela honom som en total synstation eller bara normal spelare med vissa syntendenser. På 200$ är det sällan man träffar på totala synisar (aldrig bluffar, synar ned med mittenparet).

 

Nä, det får nog bli syn på turn och sen syn om han bettar river hårt annars en fläskig bet. Raisar han turn väljer jag att tro att han försöker köpa ut mig och raisar tillbaks, trots syntendenserna. Om jag ska vara konsekvent ska jag väl syna raisen också men då har potten blivit för stor för att ge frikort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna hittills. Verkar vara en svårspelad hand, inte många som har svarat... ;)

 

Jag tror att jag håller med er om att syn är att föredra i de flesta fall, dels eftersom risken är uppenbar att knappen redan sitter på ett monster och dels eftersom sidopotten är tom. Det sistnämnda borde innebära att knappen inte kommer våga höja om han inte har något bra, och om han ställer in skulle jag kunna lägga mig med gott samvete. Men med den readen jag hade på knappen bestämde jag mig för att jag hade bästa handen och tryckte all-in, eftersom jag tror att han ändå skulle syna med en del händer som var sämre än min.

 

Knappen synade och visade K9, SB visade AK, och jag tog hem en monsterpott. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...