Gå till innehåll

Pokerböcker i studiecirkelform?


vivi

Recommended Posts

Det tycker jag låter som en ypperlig idé.

 

Ta en eller ett par böcker åt gången, som vi studerar på samma vis som i 2+2 tråden.

Börja med någon basicbok och öka nivån kontinuerligt.

De som redan läst böckerna kan ju antingen läsa dom igen och få lite repetition, eller bara vara med i diskussionerna ändå.

 

Detta skulle givetvis krävas att någon tar lite ansvar för det hela.

Förslagsvis någon som läst den specifika boken och har bra förståelse för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WLLHE har jag nyligen läst , och det är helt klart en bra bok att starta upp med.

Däremot anses ju Miller's bok Small Stakes Hold'em vara bättre, så frågan är om man kanske borde läsa den istället?

Som lowlimitspelare kommer man förmodligen förr eller senare läsa den boken, och strategierna där innebär att man måste förändra det spel man lärt sig i WLLHE.

 

Hur som helst, vilken bok det än blir så tror jag många skulle haka på och studera bättre än på egen hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Theory of poker är lättare att få tag på. Jag hade Small stakes under bevakning på adlibris, fick förra helgen ett mail att den fanns inne, men måndag morgon tog de bort den från min beställning. Slut hos förlaget :(

 

Men de verkar ju sålts bra, det finns kanske tillräckligt många som har den och är intresserade ändå, så får jag läsa tråden i efterhand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst igenom Small Stakes Hold'em snart och skulle kunna organisera schema och diskussion för boken, om ni är intresserade.

Jag är dock ingen expert på boken ;-> men det behövs ju någon som styr upp det hela.

 

Det bästa är nog om vi tar en bok i taget, så alla ni som vill läsa Theory of Poker, vad sägs om att organisera en cirkel för den boken efter SSH ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pillar lite på rubriken, nu är det mer allmänt om studiecirklar istället för bara ToP. :)

 

Och kan ni inte vänta lite med SSH tills den finns på lager igen, är jäkligt sugen på att hänga med på den men AdLibris har lite problem med att få fram den. :(

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...