Gå till innehåll

Dagbok


Recommended Posts

19 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

På 11 spel satsar du sålunda drygt 20 000 kronor sammanlagt. Jag beundrar människor som i förväg vågar berätta om sina spel.

Berätta gärna hur det gick. Det är nog fler än jag som är nyfikna.

Det har ingen betydelse om man har rulle för det. Det som gör mig lite orolig är att de flesta spelen ligger i samma påse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

En liten fråga: På det första spelet står det "under 2.75". Varför inte under 2.5? Alla mål räknas väl som heltal?

Det är asian handicap. Spelar du för 200 € så har du i detta fall 100 € på under 2,5 mål och 100 € på under 3 mål. Blir det exakt 3 mål får du hundringen tillbaka, men förlorar så klart den andra hundringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte många som slår oddsättarna oavsett liga. Folk tror att de har edge, men det handlar mestadels om utstick och referenser. Jag tycker själv att jag har edge i trav och även sett det på mina resultat efter många år. Det hade sett mycket annorlunda ut om jag inte haft spelförståelse för att kunna läsa av oddsen. Det brukar inte bli många spel när oddssättarna är överens. Man vill helt enkelt inte gå emot marknaden. Man vill istället att bookmakerna ska gå emot varandra. Det höjer den sammanlagda återbetalningen. Har man ändå sen lite kunskap om sporten, kunna läsa av tips och information på rätt sätt, veta var man ska leta bland bland utstick och referenser. Då har man en bra startpunkt att utgå ifrån och då blir allt mycket lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Lobo :

Det är asian handicap. Spelar du för 200 € så har du i detta fall 100 € på under 2,5 mål och 100 € på under 3 mål. Blir det exakt 3 mål får du hundringen tillbaka, men förlorar så klart den andra hundringen.

 

2 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Säkerligen Asian Handicap

Tack. Jag hade aldrig hört talas om Asian Handicap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger Lobo :

Jag tycker själv att jag har edge i trav och även sett det på mina resultat efter många år.

Om du verkligen långsiktigt går plus på hästar så är det en mycket bra prestation med tanke på det stora avdraget på 15% eller mer (jackpottar undantagna). Men en fördel med hästar gentemot sportspel är att skillnaderna i odds är så mycket större när det gäller hästar, vilket gör det lättare att hitta bra spel. När det gäller fotboll är ett odds sällan större än 10 gånger pengarna men när det gäller hästar är oddsen ofta 10-100 gånger pengarna.

På V75 kan man hitta enprocentare, men på stryktipset finns inga enprocentare.

17 timmar sedan, säger Lobo :

Det brukar inte bli många spel när oddssättarna är överens. Man vill helt enkelt inte gå emot marknaden. Man vill istället att bookmakerna ska gå emot varandra.

Du letar alltså efter att oddssättarna ska göra olika bedömningar och sedan välja det odds som är högst för det alternativ som du tror på. Går du långsiktigt plus även på sportspel? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Om du verkligen långsiktigt går plus på hästar så är det en mycket bra prestation med tanke på det stora avdraget på 15% eller mer 

Du letar alltså efter att oddssättarna ska göra olika bedömningar och sedan välja det odds som är högst för det alternativ som du tror på. Går du långsiktigt plus även på sportspel? 

Avdragen på vinnare och plats ligger mellan 15-20 % hos onlinebolagen. Jag räknar dock bara på den effektiva återbetalningen som nästan alltid ligger under 10 %. På platsspelen bör man vara mer selektiv, för även om avdraget är detsamma så är paybacken lägre effektivt. Dessutom är oddsen klart lägre viket resulterar i sämre väntevärde, men mindre varians förstås. Detta har också visat sig stämma i bokföringen.

Vanliga sportspel har också visat plus.😎 Sen finns det förstås även tvåvägsspel på travet som liknar vanliga sportspel. Det var riktigt kul när H2H lanserades för mer än 20 år sedan. Precis som hos platsoddsen är oddsen lägre på H2H, men det kompenseras med ett lägre avdrag. Även på H2H gäller effektivt då bolagen gillar att matcha en del headar mot varandra. Dessa matchningar sparar dessutom tid i sökandet.

Det stämmer att Jag letar odds där compilerna gör olika bedömningar i första hand. En orolig marknad är det man vill ha när man letar spel. Man väljer oftast oddset med högst väntevärde och i regel brukar det också vara det högre oddset. 

Redigerad av Lobo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är alltså en vinnande spelare både på hästar och sportspel. Det är beundransvärt! 😊

15 timmar sedan, säger Lobo :

Avdragen på vinnare och plats ligger mellan 15-20 % hos onlinebolagen. Jag räknar dock bara på den effektiva återbetalningen som nästan alltid ligger under 10 %.

Jag hänger inte riktigt med. Jag vet vad avdrag är, men vad menar du med "effektiv återbetalning"? Menar du möjligen bruttovinst minus insats?

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...