Gå till innehåll

Bredbandtips sökes till blivande Falköpingsbo!


Recommended Posts

Halloj!

 

Flyttar till Falköping till hösten. Bor f n i Herrljunga och har blivit kräsen med fast fiberanslutning i lägenheten.

 

Vill givetvis ha snabbast möjliga alternativ som kan fås för en rimlig månadskostnad (någonstans runt 300 till 400:-/mån är jag villig att punga ut med).

 

Emellertid är de viktigaste kriterierna som ska uppfyllas att det är stabilt, dvs så bra up-time som möjligt och att det är en jämn "ping"/latency. Trots att man är över trettio fyllda och därmed gubbe lirar jag gärna lite FPS-lir som Counter-Strike etc när andan faller på, så en driftsäker lina för online-pokerns skull och en jämn, stabil samt hyffsat låg "ping"/latency är viktigare än toksnabb hastighet.

 

Någon som kan rekommendera något? Vet att det finns ADSL-tjänster från Felia, Spray, Glocalnet och BBB att få i Falköping. Går det även att få fiber till rimlig penning som privatperson? Har ögnat igenom kommunens hemsida och ska väl erkännas att jag inte läst allt.

 

Tips mottages tacksamt.

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

Du kan få rixtelecom 10/10 på 2 ställen här i falköping Hjelmarörrsgatan är 1 ställe och wetterlinsgatan är ett annat... sen finns det fiber anslutning på 2 mbit tror jag även på wetterlinsgatan... rixnätet kostar 200kronor i månaden och är riktigt bra :)

 

välkommen till stan!

 

Tjenare!

 

Tackar för välkomnandet och ditt svar.

 

Jag kommer bo på Mösseberg, Kapellsgatan. Vet du om det planeras utbyggnad av fibern så man kan få det även där? Har du polare i Falköping som kör ADSL som stämmer in på kriterierna ovan i mitt första inlägg? Har hört lite med arbetskamraterna och de kör Spray som tydligen fungerar bra up-time-mässigt. Frågan är bara hur det är när man kör FPS-lir, om linan är stabil, utan en dj*kla massa resends etc... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet att när jag hade telia adsl 2mbit ner å 512 upp eller vad det är ... så skötte sej pingen väldigt bra i CS ... ja e ganska rutinerad på CS hehe ... men det funkade iallafall bra sålänge man inte satt å tankade eller något liknande samtidigt såklart... annars har jag dålig koll där uppigenom där du har tänkt att bo.

 

du kan ju få upp till 24mbit telia här i stan vet jag iallafall fast det beror lite på var man bor men 8mbit borde inte vara något problem enligt min åsikt :P ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör på det så kanske vi ses på fredagens rebuy turnering? :)

 

cheers

 

Har ju hamnat i ett nedrans dilemma bara. Tränar i Herrljunga och förra veckan drog höstterminen igång. Kör tre gånger i veckan och på fredagar så är det sparring, vilket är en av de roligare bitarna med träningen. Kommer jag inte på veckans turnering så hoppas jag iaf dyka upp på nästa veckas freeze out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...