Gå till innehåll

Forumreglerna för reklam mm


Cyklop

Recommended Posts

Tycker det är bra att ni som står bakom pokerforum.nu kämpar på trots ett vikande besöksunderlag. Att ni har sparsamt med reklam på webbplatsen är också positivt och innebär kanske att ni kör mer eller mindre ideellt utan några regelbundna inkomster från sajten?
Angående reklam och affiliate-länkar vore det bra med lite förtydligande angående forumreglerna:
”2.1 - Reklam i alla former är strikt förbjuden, likaså erbjudanden som innebär personlig vinning för den som postar erbjudandet. Förbudet gäller såväl för egna som för andra sajter.”
”2.4 - Det är tillåtet att länka till personliga bloggar om dessa inte har gambling/affiliatereklam.”
Hur är det t ex med följande:
1. Länkar till en enskild sida på en sajt där den specifika sidan saknar reklam, men där det finns reklam på vissa andra delar av samma sajt?
2. Länkar till andra personers bloggar, som innehåller aff-länkar, om man anser att den innehåller relevant information för pokerforums-medlemmarna?
3. Länkar till kommersiella gambling-siter (utan aff-tags i länken), med tips om deras spelutbud, kommande turneringar, etc?
4. Länkar och tips på externa podcast-avsnitt som innehåller direkt eller indirekt reklam?
5. Tips och länkar till V75- och stryktipsbolag som inte tar någon provision, ex ”ATG tillsammans” spelbolag?
6. Tips och länkar till V75- och stryktipsbolag som tar provision, antingen direkt eller via ”ATG ombuds” spelbolag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ensam moderator och gör så gott jag kan. För många år sen fick jag en trisslott eller två per år som tack, idag får jag ingenting. Den enda anledningen till att jag fortfarande modererar är för att PF ska finnas kvar. 

Har ingen lust att skriva en mindre uppsats där jag tar ställning till alla dina exempel, men jag har ganska bra koll på vad som ska bort och inte i inläggen efter tio år som mod. Du är välkommen att använda rapporteringsfunktionen så tittar jag på det enskilda inlägget.

Ifall du har frågor om poker.se/pokerforum.nu som helhet rekommenderar jag att du använder Kontakta oss-knappen så når du någon över mitt huvud, som jag för övrigt inte vet vem är längre.

  • Like 12
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...