Gå till innehåll

Recommended Posts

För några månader sedn fick jag ett mail från "Customer Due Diligence Team" på Partypoker. De behövde veta vad jag tjänade i månaden för att jag skulle få fortsätta spela på deras sajt. Någon vecka senare låste de mitt konto. (Jag hade en mindre summa inne.) När jag efter mycker om och men skickade in dels lönespecifikation OCH kontoutdrag från min bank som visade att lönen kom till just mig fick jag veta att de dokumenten inte räckte. Jag tjänade tydligen för lite för att få spela på PartyPoker. De ville då veta vilken övrig inkomst jag hade, varpå jag förklarade att jag bara har ett jobb. 

Jag har mailat väldigt mycket fram och tillbaka och fått väldigt generiska svar, att liknas vid auto replies. Det har inte ens funnits ett namn i signaturen.

Min månadslön som jag visade för dem var 38 000/mån vilket då var för lite för att få spela. 

Jag undrar om det är någon annan här på forumet som är i en liknande sits eller som faktiskt har lyckats komma igenom deras process? De vägrar svara på hur mycket elller vad som mer behövs för att de ska låsa upp mitt konto. 

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mail nyligen av Party att de ville ha dokument från mig, men eftersom jag inte spelar där och inte har spelat där på ett tag så orkade jag inte fixa med det. De har stängt mitt konto för tillfället. 
 

Hur som helst, det verkar vara standard för alla licenserade sidor att bete sig sådär! Har fått liknande från flera. De har dock inte stängt av mig utan bara satt en löjligt låg gräns (<1 inköp) och svarat att ”din dokumentation är inte tillräcklig”. De har också kommit med nått slags autosvar efter att det tagit flera veckor att granska. Jag har skickat in dokument som helt självklart borde ge mig en högre gräns och där namn och datum framgår. 
 

Riktigt sorgligt är det :(

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att inte lägga ned någon energi och bara ta det.  Vet inte om jag känner någon som lyckats verifiera sig själv på någon site, när en väl får sånna frågor är en körd verkar det som. Är anmärkningsvärd att samtliga jag pratat med har vunnit miljoner / tiotals miljoner och har haft all dokumentation och bankutdrag som borde krävas. Vissa har varit relativt kända inom live-sammanhang med. Den enda gemensamma nämnaren med de jag pratat med är att de är professionella och vinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det är legislering i UK som gett upphov till det här? 

Där har det delats ut hiskeliga böter på senare år till de gamblingoperatörer som ensetts brista i sitt sociala ansvar och det ses väl då möjligen som ett skrämmande prejudikat som gör att operatörerna blir löjligt strikta även på övriga marknader? Med strikta menar jag då inte bara att lön och tillgångar behöver vara stora utan också att det inte finns någon flex för att de nödvändiga dokumenten kan se lite olika ut från land till land.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger Bryggkaffe :

Antar att det är legislering i UK som gett upphov till det här? 

Där har det delats ut hiskeliga böter på senare år till de gamblingoperatörer som ensetts brista i sitt sociala ansvar och det ses väl då möjligen som ett skrämmande prejudikat som gör att operatörerna blir löjligt strikta även på övriga marknader? Med strikta menar jag då inte bara att lön och tillgångar behöver vara stora utan också att det inte finns någon flex för att de nödvändiga dokumenten kan se lite olika ut från land till land.  

Kanske, fast de stora fiskarna behandlas bättre än någonsin, vilket känns motsägelsefullt. Jag tror det är ett sätt att göra sig av med vinnande spelare (eller folk vars spelvanor som de inte uppskattar)

 

Deposit-gränserna som folk har fått har också varit otroligt random vad jag har hört.

Redigerad av brusig1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för samma sak i våras. Skickade in dokumentation på inkomster och tillgångar. Då löstes det på nån vecka.

6 månader senare får jag ett mail som jag missade att läsa så kontot stängs av. Hävdar att jag redan genomgått den här kollen att man har råd att spela men detta är tydligen nått de måste bekräfta var 6e månad. Det var ett jäkla mailande fram och tillbaka där man var tvungen att visa varje led ifrån vart pengarna kommit tills de hamnat på party. Mest tiltande är att de verkar ha nån timingtell på att alla svar från deras sida måste ta 4 dagar. 
Bästa rekommendation är att vara väldigt tydlig med all dokumentation hur pengar kommit till dig och hur de har förts mellan dina konton innan de landar hos party. Annars blir det en långdragen process.

 

Redigerad av emiiii
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-01-13 kl 16:57, säger emiiii :

Bästa rekommendation är att vara väldigt tydlig med all dokumentation hur pengar kommit till dig och hur de har förts mellan dina konton innan de landar hos party. Annars blir det en långdragen process.

Har gjort det, men det räckte tydligen inte...

 

Har inte fått samma krav från någon annan poker site, och mig veterligen så har alla i EU samma typ av licens? Tycker det känns väldigt märkligt hela grejen.

Party får bli ett avslutat kapitel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Gick igenom samma process för ett tag sedan. Är vinnande mtt-reg och har ingen annan inkomst. Blev godkänd till slut på party. Tror det handlar om vilka typer av transaktioner man har gjort. Således allt som kan kopplas till oreglerade sajter och krypto spekulerar jag i inte är ok. Tror man bör ha ett bankkonto som är separat för denna typ av transaktioner för att öka sannolikheten att inte bli bannad. Dock så känns bedömningen extremt godtycklig hurvida vad som är ok och inte från sajt till sajt.

Redigerad av Tagzzz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Exakt detta hände mig idag... Hade problem med ett uttag förra veckan, så testade ett lite mindre som gick igenom. Men sen vaknar jag nu och ser att dom har stängt av mitt konto. Blir pengarna beslagtagna eller går det att få ut dom? Jag har desvärre ingen annan inkomst än poker så det finns ju inte så mycket jag kan göra nu. Får börja se över andra inkomst möjligheter och skriva ut mig från Sverige. Känns som man blir terroriserad av kommunistbyråkrater?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången detta hände gick jag genom hela processen och fick mitt konto konto upplåst. Det tog väldigt lång tid och var enormt frustrerande med dålig information om exakt vilka dokument som krävdes. Så när kontot låstes igen ett år senare orkade jag inte gå igenom hela processen en gång till så har slutat spela på sajten. Var dock inga problem att få ut pengarna, bara att mejla supporten.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...