Gå till innehåll

Fiskeri på SvS


lamern

Recommended Posts

hej,

jag hobbyspelar på på svs men eftersom jag har jobb är tiden begränsad så det blir kanske 4-6 timmar i veckan vid borden. jag har jobbat mig upp från 0,25/5 till 1/2 och det är enbart texas holdem nl cash game som spelas. eftersom jag spelar som hobbyspelare så har jag inget fokus på att nå några högre höjder så utveckling drivs mest av tittande på videos och runtklickande i gratisdelar av den uppsjö med solvers som finns. 

är det fler är som spelar på svs nivåer 0,5/1 -> 2/4 här?

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick in en session på 2h tidigare idag som slutade runt break-even. just nu jobbar jag med att lägga till överbet så det kommer mer naturligt i arsenalen, som B vs BB på AK2r eller T93r men de två största hindren är 1) inprogrammerade vanor från alla händer som jag spelade runt 2010 då potstorlekar som inte låg i spannet 1/2 pott - pott ansågs fiskigt 2) överbetsknapp saknas. inga oöverkomliga hinder men men... 

jag har tyvärr inga tracking-program som PT eller HM (finns ej tillgängligt för SvS, right?) så kan inte lägga upp några grafer och har inte heller stenkoll på övriga regs. dessutom är jag svag på att minnas namn vilket leder till att jag blandar ihop många spelare (jag minns detaljer som att en kusins vän jag träffat en gång för 7 år sen är allergisk mot gurka men får tänka till för att minnas kollegors namn...). 

Av den bild jag skapat mig så och de spelare jag kommer på så skulle jag tro att bland de bästa regs så finner vi

Vraus

KingPresto

 

Sämsta regs:

Femringar (dyker upp lite då och då med stdöppning på 7bb och volatil avstackningsstil)

kijamet (räknas kanske inte som reg men ser tomten titt som tätt)

Thor49 (kanske mer åt lagtardhållet än fisk)

BillIvey (verkar spela någorlunda ABC åt det lösare hållet men tiltapar iväg stackar åt alla håll plötsligt)

 

Jag återkommer med fler nästa gång jag spelat och sett mina kommentarer på de regs jag möter. 

 

Fyll gärna på Power/Weakness-rankingen eller kommentera ovan!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt, här kommer min lista:

1/2 Bra regs:
Vraus - Solid, bjuder inte på mycket 
Midship - Tycker han läcker lite med size, men i övrigt solid
Kingpresto - Nit, men solid
Pallekul - Nit, men solid
Mindbend -  Spelar inte mycket, men solid

1/2 mindre bra regs:
Mobbafett - Passiv, otålig och bjuder på mycket
Thor49 - som du säger, lagtard
Baskerblå - Passiv och puntar mycket 
BillIvey - Behöver inte säga mer
Fishhunt - Likt BillIvey är det tilt varannan session, i övrigt puntar han mycket
Rumblefish - Lagtard 
Original - Hatar pengar? 


 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Färgadstege :

Snyggt, här kommer min lista:

1/2 Bra regs:
Vraus - Solid, bjuder inte på mycket 
Midship - Tycker han läcker lite med size, men i övrigt solid
Kingpresto - Nit, men solid
Pallekul - Nit, men solid
Mindbend -  Spelar inte mycket, men solid

1/2 mindre bra regs:
Mobbafett - Passiv, otålig och bjuder på mycket
Thor49 - som du säger, lagtard
Baskerblå - Passiv och puntar mycket 
BillIvey - Behöver inte säga mer
Fishhunt - Likt BillIvey är det tilt varannan session, i övrigt puntar han mycket
Rumblefish - Lagtard 
Original - Hatar pengar? 


 

Enig om det mesta men har inte spelat så mycket mot Palle eller Mindbend. 

Kan lägga till boll46 och werdboll till svagare regs om de kan räknas dit. Manic och åjjw ska nog upp på den listan också. Det blir dock lite orättvis bedömning så jag bara noterar märkliga spel och inte bra spel så oortodoxa vinnande spelstilar fiskmarkeras. 

Spelare jag spelat en del mot men inte satt fingret på:

Kennethhh

Fr3ddan

52Mary3

KurdoZakho

 

Tankar om dessa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger SantaFish-_- :

Har inte spelat mycket mot Kekset, men han sitter alltid med 400+bb på alla bord när jag tittar i lobbyn så antar att han är en av de som plussar mest på nivån.

Inte spelat jättemycket mot honom heller men det kan också bero på långa sessioner och/eller spelstil med hög varians. Ingen jag aktivt söker upp eller undviker i varje fall. 

Redigerad av lamern
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, säger pokerspelarn1 :

Var det inte regs ni skulle ranka? Nu vet jag inget om /1 - /2 men i princip varenda namn finns ju på /4++ och hälften av de ni nämner är ju rena fisken :D

 

7 timmar sedan, säger ölkaka :

12 regs.jpg

 

Man blir knappast förvånad över den härliga attityden...


Kan dock berätta för er att 1/2 bjuder på rätt härliga cash för en hobbyspelare som jobbar heltid: 

 

Skärmbild 2022-11-21 201640.png

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger Färgadstege :

 

 

Man blir knappast förvånad över den härliga attityden...


Kan dock berätta för er att 1/2 bjuder på rätt härliga cash för en hobbyspelare som jobbar heltid: 

 

Skärmbild 2022-11-21 201640.png

Och vad är din hourly för att vinna 90inköp på /2?

Inte för att jag tycker det är något fel med att ha pokern som något extraknäck utöver heltidsjobbet, är nog absolut roligare än många extrajobb man kan hitta. Men att säga härliga cash när du antagligen har samma timpeng som random jobb låter löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, det är det inte linus, berri och redbaron som är regs på 1/2 SEK då det är microstakes så vi ribban får sättas därefter. om de spelare som är duktiga på riktigt spelar vm så är det här snarare korpen och med lite tillskott från halvdåliga regs från division 7 när det är ont om bord på 2/4+. 

det är kul att spela och om en hobby ger ett par tusen netto i månaden istället för att kosta pengar så även om det skulle gå dra in mer pengar genom att extraknäcka med snöskottning eller annat random jobb så har jag svårt att se att det inte är härliga pengar

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, säger Färgadstege :

 

 

Man blir knappast förvånad över den härliga attityden...


Kan dock berätta för er att 1/2 bjuder på rätt härliga cash för en hobbyspelare som jobbar heltid: 

 

Skärmbild 2022-11-21 201640.png

Snygga resultat!

Förstår att det är fin deg på /2. Det var lite det jag försökte säga med memen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Och vad är din hourly för att vinna 90inköp på /2?

Inte för att jag tycker det är något fel med att ha pokern som något extraknäck utöver heltidsjobbet, är nog absolut roligare än många extrajobb man kan hitta. Men att säga härliga cash när du antagligen har samma timpeng som random jobb låter löjligt.

Allt är relativt.
Jämfört med Warren Buffett så är din timpeng också löjlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har förmodligen varit med och bidragit till färgads kassa...

det blev två timmars spel till igår och två i dag. stängde bägge sessionerna ett par inköp upp och haft en bra run senaste månaderna sen jag rättade till ett par läckor, framförallt tajtat till 3-betande mot tidig pos och spewer mindre mot 4b generellt. har även hittat en bättre balans i mitt cbetande istället för att autoskjuta som tidigare. har gott och väl rulle för 2/4 nu så får se när jag testar på det men verkar inte gå lika många bord?

Redigerad av lamern
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, säger SantaFish-_- :

Allt är relativt.
Jämfört med Warren Buffett så är din timpeng också löjlig.

? du får nog tänka lite innan du skriver nästa gång.

Sa aldrig att det var en löjlig timpeng på /2 bara att jämförelsen och uttrycket "härliga cash" var löjlig. Jag spelade själv /2-5 utöver mitt heltidsjobb något år för att det var kul med poker och lätta 10k/månad. Men hade jag prioriterat pengar hade jag ju kunnat jobba var som helst för den timpengen.

Såfort ens hourly är 150kr+ är det rätt svårt att hitta extrajobb med samma hourly utan utbildning.

 

 

 

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger StoffeRemy :

? du får nog tänka lite innan du skriver nästa gång.

Sa aldrig att det var en löjlig timpeng på /2, jag spelade själv /2-5 utöver mitt heltidsjobb någåt år för att det var kul med poker och lätta 10k/månad. Men hade jag prioriterat pengar hade jag ju kunnat jobba var som helst för den timpengen.

Såfort ens hourly är 150kr+ är det rätt svårt att hitta extrajobb med samma hourly utan utbildning.

 

 

 

Är väl inte så dåligt med en vanlig sosselön + poker? Blir lite av en sweetspot rent skattemässigt,  och slipper problem med bostadslån etc. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger tiltochförbannad :

Känns det bra att gemene /2 reg med jobb tjänar liknande summor som en heltidsspelare som dig själv? ?

Får väl vara ett ganska bra jobb då. Sen jobbar dom ju fler timmar.  Håller dock med att ha ett bra jobb/studier + spela pokersidan är en fin kombo om man lyckas. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2022-11-20 kl 21:45, säger lamern :

Enig om det mesta men har inte spelat så mycket mot Palle eller Mindbend. 

Kan lägga till boll46 och werdboll till svagare regs om de kan räknas dit. Manic och åjjw ska nog upp på den listan också. Det blir dock lite orättvis bedömning så jag bara noterar märkliga spel och inte bra spel så oortodoxa vinnande spelstilar fiskmarkeras. 

Spelare jag spelat en del mot men inte satt fingret på:

Kennethhh

Fr3ddan

52Mary3

KurdoZakho

 

Tankar om dessa?

 

Utöver ovan 4, tankar om dessa?

ITCHYALLZ

Snake911

 

TinAgin kan nog svagare reg-listan kompletteras med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micromaffian blir kränkta igen! 

Fattar inte vad som var attityd ang ölkakas inlägg, han sa exakt vad jag antar alla regs tycker inkl hero som kom in och droppade sina resultat. Jag tycker definitivt det är nice att folk vinner pengar på sin hobby, men om man går in i någon annans dagbok och postar sina resultat för att flexa så får man nog förvänta sig någon dryg kommentar. 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...