Gå till innehåll

Datorskärm


Denco

Recommended Posts

Skulle rekommendera att bara köpa en billig och stor skärm med väldigt hög upplösning (Då det enbart är  detta som gör det trevligare att masstablea). Spelar en bara poker finns det vettigare saker att lägga pengar på. Vad jag minns från när man gejmade förr så är det väl Hz och ms som gör att skärmar går upp i pris, men det behöver man ju inte bry sig om när man spelar poker. Om en känner sig splashig så antar jag det är rimligt att bara undvika skit-tillverkare som du inte litar på.

Redigerad av brusig1
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, säger Denco :

Inte värt att köpa en hyfsad skärm för att kunna multitablea någorlunda bra istället för att behöver överlappa varenda bord man har menar du ?

 

3 timmar sedan, säger brusig1 :

Skulle rekommendera att bara köpa en billig och stor skärm med väldigt hög upplösning (Då det enbart är  detta som gör det trevligare att masstablea). 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är på helt andra sidan, jag lägger ändå en lite grann på att få mid/high tier skärm, byter liksom inte så mkt oftare än en soffa. Givetvis behöver man inte lägga pengar på en seriös fotoredigerarskärm för 40k eller sånt, det är rejält overkill men att undvika billiga LCD skärmar och dylikt är definitivt gto. Nu tillhör vi inte traditionella yrkesgrupper men vi pokerspelare skall inte lågbudgeta/slarva med våra arbetsredskap heller, och stol och skärm är dem två jag anser de viktigaste. Strainar du ögonen pga skitskärm snabbare så blir du trött fortare och spelar därmed sämre snabbare. Skär snabbt in i ens hourly över tid.

Störigt som sjutton med backlight bleeds, dåligt kalibrerade färger etc.


edit: Nu var det ju större skillnad mellan skärmar för 10 år sen än idag, de flesta 4kp  skärmar idag som inte går under 4k är nog säkert väldigt bra. Brusig har korrekt i att det som driver upp priset primärt för dem skärmar som ligger i de flestas prisintervall (2-7k sek)är stöd för hög hz på "gamingresolutions" och låg ms och såna saker som är helt irrelevant för poker, 60hz @ 4k (eller 2560x1440 om man föredrar det) och att den är skön för ögonen longterm så är det bara tuta och köra.

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Den 2022-11-03 kl 13:04, säger Denco :

Söker en datorskärm för att spela upp till 12bord samtidigt, någon som har något bra tips ? 

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-tillbehor/datorskarm/samsung-odyssey-c49g95-49-valvd-bildskarm-for-gaming/181265?gclid=Cj0KCQiAxbefBhDfARIsAL4XLRouxAw6E3YHcUahPzDeHE-3xOlhzoPFfwpVyZxYpPVZyLtaKFpcidsaAk3EEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Tjena, denna kör jag med. Fick den på black friday 8,5' och är otroligt nöjd med den för poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...