Gå till innehåll

StoffeRutin. Pokerforums tråkigaste dagbok.


StoffeRemy

Recommended Posts

11 timmar sedan, säger pokerspelarn1 :

Couldn't agree more, jag frågar mig om han har över -1bb/100 av en anledning.

 

Det finns en anledning till det men det klarar inte han av att förstå, eftersom det är alla andra som är nits  ?

Eftersom du var så söt och dela mina resultat kan jag ju passa på att slänga upp  min senaste -1bb/100 graph. 

D89B4A0F-DBFD-41CC-B190-B7C2B8807500.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger stefanovic :

Om du tror att jag är en av dom bättre på sidan så är du ute och cyklar helt. Jag är inte i närheten av många andra och anser mig själv vara högst medioker. 

har dålig känslan för att Stoffe kommer acceptera min challange men ur ett underhållnings värde skulle det glädja mig om Stoffe skulle kunna lägga en timme extra på borden i ett par veckor. 

Nä jag förstod att jag fått det lite om bakfoten, för jag hade större hög än du till hälften av tiden. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag förstått det rätt.

Du utmanar mig till HU när du vet till 97.5% att jag kommer tacka nej.

Du tycker jag är så kass i ring att du kan öppna 95% av din range vs min bb.

Jag har spelat sub 10k nävar HU sen 2019 så tror ju obv själv inte jag har någon jättedge i just det formatet mot någon tbh.

Men räknat lite snabbt på det och 25/50, 30k nävar 150k sidobet minimum för att det ens ska vara värt tänka på.

Du valde även fel dag att fråga om vädret.

bild.thumb.png.b962da904fa679c6c920b117d4fca388.png

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 8
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Så om jag förstått det rätt.

Du utmanar mig till HU när du vet till 97.5% att jag kommer tacka nej.

Du tycker jag är så kass i ring att du kan öppna 95% av din range vs min bb.

Jag har spelat sub 10k nävar HU sen 2019 så tror ju obv själv inte jag har någon jättedge i just det formatet mot någon tbh.

Men räknat lite snabbt på det och 25/50, 30k nävar 150k sidobet minimum för att det ens ska vara värt tänka på.

Du valde även fel dag att fråga om vädret.

bild.thumb.png.b962da904fa679c6c920b117d4fca388.png

Jag du har nog rätt det var kanske inte ens värt att fråga dig om HU, men va fan drog till med en chansning eftersom jag uppenbarligen är den största fisken i ditt sample. Varför inte veva /20 en timme i ett par veckor mot den största fisken  du vinner mot ring när du äntligen får chansen att sitta med fisken helt själv och smaska i dig hans pengar? Skulle du tacka nej om en VIP satt på ring borden bara för att det blir HU? Många här på forumet skulle förmodligen uppskatta det och det skulle inte ta dig mer än en extra timme speltid varje sittning, förstår faktiskt inte riktigt vad du skulle förlora på det? 

Trevligt att solen lyser btw och kyrkan är fin i solen. Om några dagar vänder det , enjoy! 

 

7ABC5455-1332-45D7-A0F5-F2ADF2BD25FE.png

 

Redigerad av stefanovic
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger stefanovic :

Om du tror att jag är en av dom bättre på sidan så är du ute och cyklar helt. Jag är inte i närheten av många andra och anser mig själv vara högst medioker. 

har dålig känslan för att Stoffe kommer acceptera min challange men ur ett underhållnings värde skulle det glädja mig om Stoffe skulle kunna lägga en timme extra på borden i ett par veckor. 

Så vad är dina powerrankings? Kul med lite nyans.

Tycker det skulle vara otroligt mycket roligare och en mer rättvis challenge om ni bara kör profit mot profit och en får spela vilken mängd händer/format som finns på svs. Förslagsvis att ni sätter en cap så att inget över 50/100 räknas då ingen av er spelar det så mycket ändå och det runnar sällan (?).

Att tacka nej till någon 25-50k händer hu match under vad som är två av årets bästa grindmånader känns snarare som att man är dum i huvudet om man inte gör. Medan om ni bara tävlar total profit inkl ring så är det ingen som har en riktig anledning att backa ur förutsatt ni tycker den andra suger så mycket som ni båda gör.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol är du trög eller.

Varför ska jag medvetet halvera min hourly för att spela dig i ett format jag inte ens vet jag är vinnande i?

Brusig summerade resten.

Sen.. Försöker du pika mig att vädret är kass på Island och jag bor i någon slags misär eller vad? Är rätt säker att jag inte är här under pistolhot.

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 3
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, säger brusig1 :

Så vad är dina powerrankings? Kul med lite nyans.

Tycker det skulle vara otroligt mycket roligare och en mer rättvis challenge om ni bara kör profit mot profit och en får spela vilken mängd händer/format som finns på svs. Förslagsvis att ni sätter en cap så att inget över 50/100 räknas då ingen av er spelar det så mycket ändå och det runnar sällan (?).

Att tacka nej till någon 25-50k händer hu match under vad som är två av årets bästa grindmånader känns snarare som att man är dum i huvudet om man inte gör. Medan om ni bara tävlar total profit inkl ring så är det ingen som har en riktig anledning att backa ur förutsatt ni tycker den andra suger så mycket som ni båda gör.

Har ingen lust att ranka regs upp och ner men blir bara lite smått chockerad och lite tiltad när Stoffe beskriver andra regs som riktiga sopor när han själv enligt mig och förmodligen hel del andra regs på sajten just ser honom som en helt normal reg på svs som inte sticker ut på något sett. Men som sagt jag kan ha fel om hur högt han rankar sig själv och han har redan inflika att han inte ser sig själv som någon kung. 

Absolut hade en sån challange vart högre EV för oss båda och det är bra månader up coming men för att verkligen få se lite blodbad tycker jag en HU match där vi offrar en timme speltid av vår vanliga grinda hade vart mycket mer underhållande för alla på forumet och inte hade det kunnat skada så fruktansvärt mycket? Vad gör det om Stoffe sätter sig HU 1h mot mig innan vi hoppar in på ring borden för hans vanliga grind? förstår faktiskt inte riktigt varför det skulle skada oss så otroligt mycket. 

31 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Lol är du trög eller.

Varför ska jag medvetet halvera min hourly för att spela dig i ett format jag inte ens vet jag är vinnande i?

Brusig summerade resten.

Sen.. Försöker du pika mig att vädret är kass på Island och jag bor i någon slags misär eller vad? Är rätt säker att jag inte flyttade hit under pistolhot.

Förlåt om jag är trög , ber om ursäkt för det. Men på vilket sett skulle du halvera din hourley när du blir erbjuden att spela HU 1h innan varje sittning under några veckor mot den största fisken i ditt sample? Tror många gärna hade spelat HU mot en fisk 1h varje dag och är det verkligen en sån extremt mycket större skillnad att spela BTN vs BB mot mig än att spela BTN vs BB ring som vi gör dag ut och dag in. Du har ju uppenbarligen bevis på att du slaktat mig totalt. 

Ville bara pika dig lite eftersom du pikar på andra regs så extremt mycket å förtjänar lite tillbaka. Därav vill jag spela dig HU och försöka ta chansen att få ner din attityds nivå en gnutta och se till att du har båda fötterna på jorden. För när man läser mellan dina rader låter det som om du uppe och flyger bland molnen imo.  

Redigerad av stefanovic
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger stefanovic :

Har ingen lust att ranka regs upp och ner men blir bara lite smått chockerad och lite tiltad när Stoffe beskriver andra regs som riktiga sopor när han själv enligt mig och förmodligen hel del andra regs på sajten just ser honom som en helt normal reg på svs som inte sticker ut på något sett. Men som sagt jag kan ha fel om hur högt han rankar sig själv och han har redan inflika att han inte ser sig själv som någon kung. 

Absolut hade en sån challange vart högre EV för oss båda och det är bra månader up coming men för att verkligen få se lite blodbad tycker jag en HU match där vi offrar en timme speltid av vår vanliga grinda hade vart mycket mer underhållande för alla på forumet och inte hade det kunnat skada så fruktansvärt mycket? Vad gör det om Stoffe sätter sig HU 1h mot mig innan vi hoppar in på ring borden för hans vanliga grind? förstår faktiskt inte riktigt varför det skulle skada oss så otroligt mycket. 

 

Aight, tolkade det som att du hade någon egen ranking när du svarade att du verkligen inte var i toppen.

Ang andra stycket vet jag inte riktigt vad jag ska svara.

1) Skulle väl hävda att det inte blir något blodbad oavsett mtp att ni spelar lågt och softa games där ni båda (?) har 2-siffriga winrates.

2) Ja visst det kanske hade varit roligare, men ni är två heltidsspelare. Ni spelar ju inte för att underhålla oss. HU är ju också ett helt annat format och misstänker ingen av er är så erfarna inom det. Känns lite krystat att utmana någon i ett format som den inte spelar eller har sagt den är bra på.

3) Hurvida 1h HU per dag skadar en grind är väl subjektivt. Men säg ni spelar 4 bord ala 1k händer (?) ish per timme, då är det ändå 30k händer på en månad mot en annan regg, skulle argumentera att det både är utmattande och kommer sänka ditt ev ganska mycket på din vanliga grind.

Jag tror det är uppenbart att det inte kommer bli någon hu-match oavsett, historiskt sätt har det varit vadå en hu-match 1 gång på 100 000 typ när två st gnabbat som ni gör. Mtp hur mycket ni tycks disrespecta varandras ring-spel vore det ju sjukt att inte göra någon rolig bet för all profit.

 

 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, säger brusig1 :

Aight, tolkade det som att du hade någon egen ranking när du svarade att du verkligen inte var i toppen.

Ang andra stycket vet jag inte riktigt vad jag ska svara.

1) Skulle väl hävda att det inte blir något blodbad oavsett mtp att ni spelar lågt och softa games där ni båda (?) har 2-siffriga winrates.

2) Ja visst det kanske hade varit roligare, men ni är två heltidsspelare. Ni spelar ju inte för att underhålla oss. HU är ju också ett helt annat format och misstänker ingen av er är så erfarna inom det. Känns lite krystat att utmana någon i ett format som den inte spelar eller har sagt den är bra på.

3) Hurvida 1h HU per dag skadar en grind är väl subjektivt. Men säg ni spelar 4 bord ala 1k händer (?) ish per timme, då är det ändå 30k händer på en månad mot en annan regg, skulle argumentera att det både är utmattande och kommer sänka ditt ev ganska mycket på din vanliga grind.

Jag tror det är uppenbart att det inte kommer bli någon hu-match oavsett, historiskt sätt har det varit vadå en hu-match 1 gång på 100 000 typ när två st gnabbat som ni gör. Mtp hur mycket ni tycks disrespecta varandras ring-spel vore det ju sjukt att inte göra någon rolig bet för all profit.

 

 

 

Absolut har jag en rankingen med vilka regs jag anser vara tuffare än övriga men med det sagt är det inget jag vill dela med mig av öppet men de facto anser jag Stoffe som en av ring spelens softaste reg att ha på bordet och det är inget jag behöver skymla med längre. blev som sagt lite chockad över hur han formulerar sig om andra regs på sajten där av min reaktion gentemot honom och att en HU match lockar väldigt mycket. 

1) jovars, det har du rätt i att det inte blir något blodbad på det viset men jag tycker ff att en HU match verkligen blir mer specifikt en match mellan oss båda än att sitta och jaga fisk som vi gör dag ut och dag in. 

2) men är det sån extremt stor skillnad att spela HU BTN vs BB än BTN vs BB ring när vi spelar mot varandra 6 dagar i veckan? rangerna är såklart lite widare men i det stora hela är det ff texas vi spelar. om han dessutom har ett sånt print bevis mot mig varför inte sätta mig på plats och visa mig vart skåpet ska stå? jag skiter i om jag skulle torska 1000-3000bb mot honom även fast jag spelar heltid. Jag mår ff bra och skulle inte gå dö av något sånt. Jag vill verkligen spela sen sån HU match för tävlingsinriktningens skull. låt oss känns på varandra och dra på boxnings handskarna HU. Det skulle bara vara skoj enligt mig.

3) vi kan hålla det till två bord om fyra skulle vara för mycket å utmattande och visst skulle de sänka mitt ev men inte hans? enligt honom är jag ju en fisk och någon som han uppenbarligen printar mot? 

 

Jag är öppen för att köra någon typ av bumhunting challange i framtiden men vill helst av allt att vi skippar den vanliga grinden och unnar oss 1h innan varje sittning och sätter oss och känner på varandra HU. 

Redigerad av stefanovic
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du inte förstår efter typ 5inlägg så ser jag inte riktigt meningen med att fortsätta.

Nej det kommer inte bli HU, ett format som skiljer sig från ring på såpass låga stakes. Jag har en 600kr+/hourly på ring iår, varför skulle jag lägga tid på att studera HU och att spela dig där jag inte tror jag har i närheten av samma ROI.

Inte heller är jag intresserad av challenges i framtiden då jag efter nyår kommer försöka slå mig upp på 500nl+ på andra sidor för att öka min hourly ytterligare.

Eftersom du även vägrar någon slags ring-profit challenge så vet jag inte vad du vill? Du verkar mest hakat upp dig på HU för du själv vet det inte kommer hända.

At this point kan vi lika gärna mötas upp irl för en Schack-boxningmatch med sidebets om du nu är så tävlingsinriktad. Truter är nog sugen på köpa din plats annars.

bild.png.e510e9a04be707db02530e2368fb79ac.png

 

 

 

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Eftersom du inte förstår efter typ 5inlägg så ser jag inte riktigt meningen med att fortsätta.

Nej det kommer inte bli HU, ett format som skiljer sig från ring på såpass låga stakes. Jag har en 600kr+/hourly på ring iår, varför skulle jag lägga tid på att studera HU och att spela dig där jag inte tror jag har i närheten av samma ROI.

Inte heller är jag intresserad av challenges i framtiden då jag efter nyår kommer försöka slå mig upp på 500nl+ på andra sidor för att öka min hourly ytterligare.

Eftersom du även vägrar någon slags ring-profit challenge så vet jag inte vad du vill? Du verkar mest hakat upp dig på HU för du själv vet det inte kommer hända.

At this point kan vi lika gärna mötas upp irl för en Schack-boxningmatch med sidebets om du nu är så tävlingsinriktad. Truter är nog sugen på köpa din erbjudande annars.

bild.png.e510e9a04be707db02530e2368fb79ac.png

 

 

 

Men kom igen nu… HU skiljer sig knappast så pass mycket som du försöker få det att låta. Det ff Texas vi spelar och snälla rara, låt mig snyfta för dig.. du är plus close till en mille i år och vägrar offra en timme av din hourley per dag? Du måste skoja? 
 

När har jag sagt att jag vägrar en ring challange?? Jag sa att jag inte är intresserad av att spela en ring challange atm men efter årsskiftet är jag öppen för förslag om du nu är så envis med att inte spela HU mot mig för att du förlorar 1h hourley per dag… I mean come on…

att du ens jämför HU med en schack match är ju så löjligt att jag knappt har ord för det. Vi spelar ju ffs BTN vs BB hela tiden mot varandra. Det ända som man tar bort är SB mellan oss that’s it. 

Redigerad av stefanovic
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger brusig1 :

1) Skulle väl hävda att det inte blir något blodbad oavsett mtp att ni spelar lågt och softa games där ni båda (?) har 2-siffriga winrates.

Om stttNNN har 2-siffrig winrate så slutar jag spela efter 2022.

 

mvh

1 timme sedan, säger brusig1 :

 

 

Den här fick jag precis i PM, sen dess har TRUMP ej hört något mer om HU. :D

Untitledstn.png

 

Dags att byta namn på DB'n, "Pokerforums roligaste dagbok"

Redigerad av pokerspelarn1
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Ja okej det räcker nu tack, du kan ju alltid starta en egen dagbok vetja om du vill posta filtrerade hittepå grafer och plajjan videos.

12646+85121+45109-933= 141943kr , jämför summan med det totala , jag har gått lite plus på turre också. vet inte vad som är fejk eller filtrerat med dom statsen för mina senaste månader men lycka till på borden ska inte tjata mer på dig eller håller på och dryga. På återseende om du vill spela ring challange ist för HU. 

aug.png

sep.png

okt.png

nov.png

stats.jpg

Redigerad av stefanovic
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, säger stefanovic :

12646+85121+45109-933= 141943kr , jämför summan med det totala , jag har gått lite plus på turre också. vet inte vad som är fejk eller filtrerat med dom statsen för mina senaste månader men lycka till på borden ska inte tjata mer på dig eller håller på och dryga. På återseende om du vill spela ring challange ist för HU. 

aug.png

sep.png

okt.png

nov.png

stats.jpg

image.jpeg.6ea07ac8823b8760e3ae52c0ed3965a8.jpeg

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger stefanovic :

Önskar det med. Men har som sagt väldigt dålig känsla att det blir till verklighet. Skulle säga att det är 97.5% chans att Stoffe INTE godtar min utmaning. Tror det tar för mycket tid plus att han inte är intresserad av detta. Men om tråd startaren mot all förmodan vill battla skulle det glädja mig. Dels för att det verkar som om han skulle behöva ett par tusen lappar extra på kontot efter en tuffare månad senast och även för underhållnings värdet. Finns en handfull spelare till jag skulle kunna tänka mig spela mot(SUSSiväsby, Ölkakan (vet inte vad du nickar på svs men eftersom du verkar ha synpunkter på mitt spel antar jag att du är en av alla jag brukar skriva ”NH” till preflop)   mer än gärna men du Zanken är inte en av dom. 

Jag har aldrig sagt du är dålig! Sa bara att du ändra saker i ditt spel som inte påverkar winrate så mycket som typ preflop sizes osv. Fina resultat iaf!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...