Gå till innehåll

Etiam viviens


Markus8000

Recommended Posts

2 timmar sedan, säger Cyklop :

Det är egentligen bara två steg man behöver följa för att bli en vinnande spelare på pool-spel.
Steg 1: Skapa en algoritm som beräknar den exakta vinstsannolikheten för ett spelobjekt och spela sedan om oddset högre än 1/vinstsannolikheten.
Steg 2:. Avslöja inte algoritmen som används i steg 1 för någon annan person, eftersom om för många spelare använder samma algoritm kommer möjligheten att hitta spelvärda odds försvinna.

Med en vinståterbetalning på endast 65% är det väldigt svårt att hitta +EV spel. Vid en jackpotomgång kommer dock vinståterbetalningen öka samt att det i ett flerloppspoolspel kommer uppstå en viss multipliceringseffekt. Om man antar att man hittar hästar som har ca 8% större vinstchans än streckfördelningen kommer det totala ROI:t hamna på ca (1,08^7)*0,65=111%. Detta är dock en grov överslagsräkning eftersom man måste beakta de olika vinstpoolerna och annat.

I bästa fall kan man använda en bookmakers odds som referens. Bookiesarna ligger runt 15 % i vigg på lördagar. Ett odds på 3,50 innebär 24 % chans (85/3,5= 24 %). Nu måste kupongen lämnas in innan första avdelningen så även om du lämnar in sent kommer oddsen ändras på efterföljande avdelningar. Bra påpekande där med skatten. De flesta glömmer att det inte räcker med att bara vara understreckad. 

Nu delgav jag ett ytterst approximativt värde, men jag förmodar att forumet fortfarande är till för att dela med sig. Dessutom spelar jag inte streckspel särskilt ofta så det bekommer mig inte speciellt mycket. Med tanke på alla hjälpmedel som finns och kommer att finnas så kommer chans och insatsfördelning närma sig varanda i framtiden. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Om vi ska vara riktigt noggranna så är det återbetalningen som blir 111%. ROI:t blir 11%.

Jag vet hur man normalt definierar Return On Investment men i spelsammanhang använder nästan alla ROI när de egentligen menar vinståterbetalning, så jag använder det också för att inte förvirra genomsnittsspelaren.

 

3 timmar sedan, säger Lobo :

I bästa fall kan man använda en bookmakers odds som referens. Bookiesarna ligger runt 15 % i vigg på lördagar. Ett odds på 3,50 innebär 24 % chans (85/3,5= 24 %). Nu måste kupongen lämnas in innan första avdelningen så även om du lämnar in sent kommer oddsen ändras på efterföljande avdelningar. Bra påpekande där med skatten. De flesta glömmer att det inte räcker med att bara vara understreckad. 

Nu delgav jag ett ytterst approximativt värde, men jag förmodar att forumet fortfarande är till för att dela med sig. Dessutom spelar jag inte streckspel särskilt ofta så det bekommer mig inte speciellt mycket. Med tanke på alla hjälpmedel som finns och kommer att finnas så kommer chans och insatsfördelning närma sig varanda i framtiden. 
 

Det stämmer att spelbolagens odds ofta ger ett hyfsat estimat av vinstsannolikheten. I smalare sporter som t ex svenskt trav är dock oddsen ganska ofta felsatta, Man får även beakta att den faktiska vinståterbetalningprocenten inte är linjjär, utan är  oftta högre bland lågoddsare och lägre bland högoddsare. Om teoretiska RTP:t är 85% kan det i praktiken vara 90% för odds 2.0 och lägre och 80% för odds 20 och högre.

Streckfördelningen i trav och teckenfördelningen i stryktipset kan även bli ganska trubbigt att använda. Via dem kan man inte se exakt vilka radkombinationer som spelats. I förtroende kan jag berätta att vi körde ett stryktipsspelbolag förut där oddsen från Pinnacle eller Betfair användes som beräkningsbas för vinstsannolikheten och som sedan jämfördes med teckenfördelningsprocenten. När vi till slut fick 13 rätt blev den faktiska utdelningen mindre än 20% av vad den teoretisk borde blivit utifrån teckenfördelningsprocenten. Det tydde på att det var betydligt flera system än vårat som använde sig av samma speltaktik. För att kunna göra en korrekt spelvärdesbedömning skulle man behöva spelfördelningsstatistik för alla 3^13=1594323 radkombinationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Cyklop :

Jag vet hur man normalt definierar Return On Investment men i spelsammanhang använder nästan alla ROI när de egentligen menar vinståterbetalning, så jag använder det också för att inte förvirra genomsnittsspelaren.

Det bästa du kan göra är att använda ordet återbetalning i stället för ROI. Dels är det korrekt och dels blir ingen förvirrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Cyklop :

Det är egentligen bara två steg man behöver följa för att bli en vinnande spelare på pool-spel.
Steg 1: Skapa en algoritm som beräknar den exakta vinstsannolikheten för ett spelobjekt och spela sedan om oddset högre än 1/vinstsannolikheten.
Steg 2:. Avslöja inte algoritmen som används i steg 1 för någon annan person, eftersom om för många spelare använder samma algoritm kommer möjligheten att hitta spelvärda odds försvinna.

Med en vinståterbetalning på endast 65% är det väldigt svårt att hitta +EV spel. Vid en jackpotomgång kommer dock vinståterbetalningen öka samt att det i ett flerloppspoolspel kommer uppstå en viss multipliceringseffekt. Om man antar att man hittar hästar som har ca 8% större vinstchans än streckfördelningen kommer det totala ROI:t hamna på ca (1,08^7)*0,65=111%. Detta är dock en grov överslagsräkning eftersom man måste beakta de olika vinstpoolerna och annat.

Hej Cyklop och snyggt beskrivet. Problemet vad gäller v75 i synnerhet är väl att en sån algoritm skulle ha en avsevärd edge av information som inte står allmänheten till buds. Kan tycka att det finns en del vidriga element i hela resan från lördag eftermiddag till kvällen. Saker som sägs i publika kanaler ger inte direkt någon spelsäkerhet eftersom kretsen nära respektive häst har exakt information.

 

Jag kan dock förstå att tränare formulerar sig mindre polariserat i intervjuer eftersom någon som spänner bågen och sen misslyckas blir attackerade på sociala medier efteråt.

14 timmar sedan, säger Lobo :

Jag tror inte det är så vanligt. Det var ju i och för sig inte så många som spelade robotspel heller, men tillräckligt många för ATG att ändra om spelreglerna så svaret är väl relativt. Det går ju inte att hindra folk att spela från olika konton, men absolut misstänker de syndikatspel så finns det kanske en möjlighet att konfiskera vinsten om de vill och kan lägga fram bevis, speciellt om någon regel kan påpeka det. 

Kanske är cynisk men tror själv sånt här förekommer och att svenska bolagen saknar spets för att öht upptäcka det. 

12 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Om vi ska vara riktigt noggranna så är det återbetalningen som blir 111%. ROI:t blir 11%.

Hej Folke. Kanske en petitess för många men jag uppskattar förtydligandet då jag själv använt begreppet fel.

11 timmar sedan, säger Lobo :

I bästa fall kan man använda en bookmakers odds som referens. Bookiesarna ligger runt 15 % i vigg på lördagar. Ett odds på 3,50 innebär 24 % chans (85/3,5= 24 %). Nu måste kupongen lämnas in innan första avdelningen så även om du lämnar in sent kommer oddsen ändras på efterföljande avdelningar. Bra påpekande där med skatten. De flesta glömmer att det inte räcker med att bara vara understreckad. 

Nu delgav jag ett ytterst approximativt värde, men jag förmodar att forumet fortfarande är till för att dela med sig. Dessutom spelar jag inte streckspel särskilt ofta så det bekommer mig inte speciellt mycket. Med tanke på alla hjälpmedel som finns och kommer att finnas så kommer chans och insatsfördelning närma sig varanda i framtiden. 
 

Är antagligen trög här men måste man räkna hem skatten på samma sätt när det handlar om ett poolspel? Med min logik borde det primära vara att ha edge mot övriga som spelar.

7 timmar sedan, säger Cyklop :

Jag vet hur man normalt definierar Return On Investment men i spelsammanhang använder nästan alla ROI när de egentligen menar vinståterbetalning, så jag använder det också för att inte förvirra genomsnittsspelaren.

 

Det stämmer att spelbolagens odds ofta ger ett hyfsat estimat av vinstsannolikheten. I smalare sporter som t ex svenskt trav är dock oddsen ganska ofta felsatta, Man får även beakta att den faktiska vinståterbetalningprocenten inte är linjjär, utan är  oftta högre bland lågoddsare och lägre bland högoddsare. Om teoretiska RTP:t är 85% kan det i praktiken vara 90% för odds 2.0 och lägre och 80% för odds 20 och högre.

Streckfördelningen i trav och teckenfördelningen i stryktipset kan även bli ganska trubbigt att använda. Via dem kan man inte se exakt vilka radkombinationer som spelats. I förtroende kan jag berätta att vi körde ett stryktipsspelbolag förut där oddsen från Pinnacle eller Betfair användes som beräkningsbas för vinstsannolikheten och som sedan jämfördes med teckenfördelningsprocenten. När vi till slut fick 13 rätt blev den faktiska utdelningen mindre än 20% av vad den teoretisk borde blivit utifrån teckenfördelningsprocenten. Det tydde på att det var betydligt flera system än vårat som använde sig av samma speltaktik. För att kunna göra en korrekt spelvärdesbedömning skulle man behöva spelfördelningsstatistik för alla 3^13=1594323 radkombinationer.

Mycket intressant läsning angående radkombinationerna. Det är också slående när man tittar på v75 och hur streckprocenten på vissa vinnare rent matematiskt borde gett hög utdelning, men i själva verket blir rätt mellanmjölkig. Antar att den brutala andelsförsäljningen kommer i spel såna gånger också. Ett andelslag som har sin idé på säg två hästar i två olika lopp streckade under 5 %. Vinner dessa så smäller det i alla sålda system, vilket innebär att konkurrensen sker internt så att säga. 

 

Kanske har man bättre chans till bink att spela samma rad livet ut, anpassad efter någon slags statistik, oavsett vilka hästar som ställs upp. Läste exempelvis att spår 11 2140 auto har mer än dubbla vinststatistiken i finaler på solvalla jämfört med övriga bakspår. Segrarna överstiger till och med spår 1 och 2 över 10 års tid. Något som inte motsvaras av streckprocenten. Man skulle alltså hypotetiskt kunna skaffa sig en edge genom att kategoriskt spika hästarna därifrån varje finalomgång. 

 

---

Vet inte om detta diskuterats i någon egen tråd men Tritons cash game är som vanligt underhållande. Denna hand är ganska sjuk. Förstår inte alls Dwans linje eller size men det finns ju en anledning till att han steker runt med dessa summor och jag knappt slår 1/2.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Markus8000 :

Vet inte om detta diskuterats i någon egen tråd men Tritons cash game är som vanligt underhållande. Denna hand är ganska sjuk. Förstår inte alls Dwans linje eller size men det finns ju en anledning till att han steker runt med dessa summor och jag knappt slår 1/2.

Ett exempel på fördelen med position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger Cyklop :

Det stämmer att spelbolagens odds ofta ger ett hyfsat estimat av vinstsannolikheten. I smalare sporter som t ex svenskt trav är dock oddsen ganska ofta felsatta, Man får även beakta att den faktiska vinståterbetalningprocenten inte är linjjär, utan är  oftta högre bland lågoddsare och lägre bland högoddsare. Om teoretiska RTP:t är 85% kan det i praktiken vara 90% för odds 2.0 och lägre och 80% för odds 20 och högre.

Streckfördelningen i trav och teckenfördelningen i stryktipset kan även bli ganska trubbigt att använda. Via dem kan man inte se exakt vilka radkombinationer som spelats. I förtroende kan jag berätta att vi körde ett stryktipsspelbolag förut där oddsen från Pinnacle eller Betfair användes som beräkningsbas för vinstsannolikheten och som sedan jämfördes med teckenfördelningsprocenten. När vi till slut fick 13 rätt blev den faktiska utdelningen mindre än 20% av vad den teoretisk borde blivit utifrån teckenfördelningsprocenten. Det tydde på att det var betydligt flera system än vårat som använde sig av samma speltaktik. För att kunna göra en korrekt spelvärdesbedömning skulle man behöva spelfördelningsstatistik för alla 3^13=1594323 radkombinationer.

Det är svårt att veta hur felsatta travoddsen är. Dessutom är det väldigt svårt att sätta odds på trav. Definitivt har i alla fall gemene man väldigt svårt att uppskatta varje häst vinstchans. När bolagen släpper oddsen på trav överstiger den sammanlagda återbetalningen från alla bolag ganska ofta 100 %. De flesta gånger slashas oddsen väldigt snabbt. Om fyra bookmaker har satt en häst odds mellan 2,20-2,35. Det femte bolaget ligger på 3,15. Då slashas det oddset direkt utan någon sorts vetskap om det faktiskt är spelvärt. Det som händer är att spelarna har fått ett kvitto från övriga bolag att oddset troligen är felsatt. De allra flesta som spelar då har absolut ingen aning om värdet utan de är mest glada att de hann spela innan bolaget sänkte oddset. Med tanke på att den sammanlagda återbetalningen var hög när oddsen släpptes så kommer de i sämsta fall inte ligga långt efter breakeven. När det har lugnat ner sig på lördagarna brukar den sammanlagda återbetalningen från samtliga bolag ligga runt 95 %. Bolagen i sig själv ligger på 85 % i regel. Inte mer i alla fall på vinnare-och plats. Om den nu skulle ta fart igen så brukar det följa samma mönster.

Oddsen är faktiskt inte helt linjära hos Pinnacle heller trots den låga viggen. Jag har beskrivit det ganska bra i denna tråd. Sportsbetting: Stängningsodds - Sports betting och skicklighetsspel - Pokerforum.nu

Intressant där med 20 %. Har du några siffror där från respektive match? Det var inte Hatten du spelade med? Jag vett att han ett tag sysslade med sådant.

2 timmar sedan, säger Markus8000 :

Är antagligen trög här men måste man räkna hem skatten på samma sätt när det handlar om ett poolspel? Med min logik borde det primära vara att ha edge mot övriga som spelar.

Det var om Unibet hade ett odds som motsvarar 24 % vinstchans. Poängen då var att den var streckvärd om insatsfördelningen låg på 20 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, säger Lobo :

När bolagen släpper oddsen på trav överstiger den sammanlagda återbetalningen från alla bolag ganska ofta 100 %. De flesta gånger slashas oddsen väldigt snabbt. Om fyra bookmaker har satt en häst odds mellan 2,20-2,35. Det femte bolaget ligger på 3,15.

Det lär finnas något som heter Kambi som levererar odds till spelbolag. Bolagen sätter inte själva sina odds? Men en viss skillnad blir det tydligen ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Det lär finnas något som heter Kambi som levererar odds till spelbolag. Bolagen sätter inte själva sina odds? Men en viss skillnad blir det tydligen ändå?

Yes. Kambi levererar till en del bolag. Bl.a Unibet. Sen finns det Betsson-koncernen. Svenska Spel, Bet365 och Coolbet har egna hantverk. Vid oddssläpp är det normalt med höga återbetalningar om man tar det bästa oddset från vart bolag. Om oddset 3,15 skulle kommit ut först spelas det inte alls i samma utsträckning på det oddset eftersom det inte finns något att referensera till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Ett exempel på fördelen med position.

Jag skulle kunna ha position livet ut mot Dwan och ändå aldrig våga göra det där med 87o. Rui Cao har naturligtvis övertag rangemässigt givet preflopspelet men du ska ju nånstans vara gode säker på att du får gå för guldet sista gatan.

4 timmar sedan, säger Lobo :

Det var om Unibet hade ett odds som motsvarar 24 % vinstchans. Poängen då var att den var streckvärd om insatsfördelningen låg på 20 %.

Ok. Då förstår jag bättre. Tror mycket på att generellt bygga reducering efter begränsat antal såna vinnare då de inte betalar något och heller inte har procentuellt streckvärd vinstchans eftersom det sällan stannar där. Åtminstone om man går för lite högre utdelning. Ta Laredo boko i lopp 1 imorrn. Berghs andreman värderar galopprisken till 70 % från spår 9 men hästen är ändå favorit och streckad till 25 % i skrivande stund. Det är hårt att skippa helt i ett lopp som kräver många garderingar, men det finns inget reellt spelvärde.

--

Den här artikeln hade en del sentimentalt värde. Jeppe Blomqvist ganska bortglömd i svensk fotbollshistoria och att han droppar fenomenet som bäst är mäktigt. Inte supermånga som sätter sex bollar i VM med ungefär 10-15 kilos övervikt i rent bukfett. 

 

Jesper Blomqvist avslöjar den allra bästa spelaren han mött världsstjärnan – och tvekar inte en enda sekund (msn.com)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Lobo :

Oddsen är faktiskt inte helt linjära hos Pinnacle heller trots den låga viggen. Jag har beskrivit det ganska bra i denna tråd. Sportsbetting: Stängningsodds - Sports betting och skicklighetsspel - Pokerforum.nu

Antar att det var nedanstående stycke du hänvisade till. Håller som sagt med dig om att spelbolagen vanligtvis verkar vikta en större vigg mot underdog-högoddsen. Som du framförde beror det antagligen på att folk är mindre oddskänsliga vid höga odds samt att volatiliteten är högre vilket medför en större risk för spelbolaget. Jag har dock inte kört några historiska simuleringar för att verifiera detta statistiskt.

Citat

Det räcker ändå inte enbart att slå stängningsoddset om vi räknar in skatten på spelet och det måste man givetvis göra. Dessutom måste det tilläggas att marginalen på spelet fördelas inte jämnt heller. Om ett bolag har 5 % i marginal på ett tvåvägsspel så är det inte säkert att de lägger 2,5% på var sida. Detta påverkar också sannolikheten vid stängning, men troligen mer då på de högre oddsen eftersom folk är mindre oddskänsliga vid höga odds. Det spelar inte så stor skillnad om oddset är 6 eller 7 gånger, man spelar ändå helt enkelt. 

 

5 timmar sedan, säger Lobo :

Intressant där med 20 %. Har du några siffror där från respektive match? Det var inte Hatten du spelade med? Jag vett att han ett tag sysslade med sådant.

Undrar du över hur man räknar ut den teoretisk förväntade utdelningen på stryktipset, eller något annat? Jag skulle ev kunna leta fram siffror och resultat från den aktuella omgången, men det var för ett par år sedan. Har inte haft något spelbolag tillsammans med Hatten, men för länge sedan hade vi lite kontakt för utbyte av spelteorier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, säger Cyklop :

Antar att det var nedanstående stycke du hänvisade till. Håller som sagt med dig om att spelbolagen vanligtvis verkar vikta en större vigg mot underdog-högoddsen. Som du framförde beror det antagligen på att folk är mindre oddskänsliga vid höga odds samt att volatiliteten är högre vilket medför en större risk för spelbolaget. Jag har dock inte kört några historiska simuleringar för att verifiera detta statistiskt.

 

Undrar du över hur man räknar ut den teoretisk förväntade utdelningen på stryktipset, eller något annat? Jag skulle ev kunna leta fram siffror och resultat från den aktuella omgången, men det var för ett par år sedan. Har inte haft något spelbolag tillsammans med Hatten, men för länge sedan hade vi lite kontakt för utbyte av spelteorier.

Nu svarade du ju Lobo men helt klart är spelbolagen oerhört försiktiga med högoddsare generellt. En sak jag alltid haft väldigt bra ROI på är UFC och där har många spelbolag varit rent bedrövliga. Nu håller dom nere oddsen på riktiga högoddsare tyvärr och det är väl en del i processen gissar jag. Kommer fortfarande ihåg när Dustin Poirier fanns till 5.70 i andra mötet med Conor. Det var en riktigt fin skopa. I hela hypen kring Khimaev värderade bolagen honom till 1.12 mot Leon Edwards i matchen som sen blev inställd pga covid. Känns fortfarande som att jag blev rånad av pandemin där då lastet var obligatoriskt. Hela hösten som kommer av de matcher som är spelbara så är oddsen mycket mer jämkade. Det finns inte samma överjordiska värde längre.

 

Redogör gärna för statistiken och utfallet. Det är säkert superspännande för fler än mig. När det sen gäller hatten så var han väl med i något tv-program om poker när boomen slog som hårdast? Har nåt minne av att han hade en stor svart hatt och blev lite av en gimmick, men antagligen är en smart snubbe som haft ett roligt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lovat mig själv att pausa från dejting och allt annat som löddrar ett mer långsiktigt tänk för ett tag. Så idag har jag tränat för första gången på en månad och så kollat alla avsnitt från denna turre. Fick lite gåshud över vinsten då han ändå körde en del streetpoker. Häftigt upplägg på turre och icke att förglömma, en helt sjuk summa till välgörenhet som antagligen gör gott. Sen måste man ju inse hur små marginaler det handlar om på dessa stakes när det väl blir grunt. Tänkte hela tiden att Chidwick spelade helt perfekt i allt fram tills han valde 3bet postflop med AA mot Kenney på Q44 btn vs bb för 45 % av stacken. Säkert mycket man inte vet men hur ska det någonsin vara bra? Kan nån förklara det för mig?

 

Bill Perkins pratade sen i en intervju om hur det var GTO att vika 10 10 i sb vs en open från co hållandes ca 25 bb. Extremt tveksam på hur det är korrekt utan att ha kört nån simulator. Jag hade haft mer respekt för hans resultat om han sa som det var: ingen aning om nånting och jag försöker hålla mig levande efter mina förutsättningar. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Lobo :

Yes. Kambi levererar till en del bolag. Bl.a Unibet. Sen finns det Betsson-koncernen. Svenska Spel, Bet365 och Coolbet har egna hantverk

Tack för intressant information.

En gång i tiden var oddsen helt fasta, det vill säga det spelade ingen roll hur mycket spel som kom in på ett visst alternativ, oddsen var som dom var. Det var tider det.

Men numera ändras oddsen i takt med att spelen kommer in. Om jag har fattat rätt så strävar bolagen alltid efter "jämn bok", vilket innebär att det inte spelar någon roll hur matcherna slutar, bolagen vinner ändå. Har du någon känsla för hur väl bolagen lyckas? Är det alltid jämn bok när spelen stängs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Tack för intressant information.

En gång i tiden var oddsen helt fasta, det vill säga det spelade ingen roll hur mycket spel som kom in på ett visst alternativ, oddsen var som dom var. Det var tider det.

Men numera ändras oddsen i takt med att spelen kommer in. Om jag har fattat rätt så strävar bolagen alltid efter "jämn bok", vilket innebär att det inte spelar någon roll hur matcherna slutar, bolagen vinner ändå. Har du någon känsla för hur väl bolagen lyckas? Är det alltid jämn bok när spelen stängs?

Toton är central om vi pratar hästar. Därför det finns incitament att gå på jokersystemets idé om att spela mot trenderna. Inte ovanligt att en häst går från 10x till under 2x en lördag. Men det är ju återigen en strategi för att slå massan, inte oddssättarna.

 

Spelar du nån poker idag Folke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju inget travforum. Spelar du nån poker Markus? Vore mer intressant att se dina ofta så fina texter om just det istället. Lite händer, analyser och resultat som kanske får en att komma ihåg det gamla fina forumet när det faktiskt handlade om poker.

Redigerad av pulverpysen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, säger pulverpysen :

Det här är ju inget travforum. Spelar du nån poker Markus? Vore mer intressant att se dina ofta så fina texter om just det istället. Lite händer, analyser och resultat som kanske får en att komma ihåg det gamla fina forumet när det faktiskt handlade om poker.

Hej pulverpysen. Du har helt rätt. Blev faktiskt riktigt sugen på grind när jag kollat Triton så gör nog ett försök med några tusingar inom kort. Har ju förlorat mycket pengar på att spela i games jag inte borde så blivit lite bränd, men kärleken till spelet består konstigt nog. Det är som en tjej som verkligen stulit ens hjärta. Känslan består hur många tjejer man än försöker släta över det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Markus8000 :

Spelar du nån poker idag Folke?

Ja jag spelar nätpoker i stort sett varje dag. Jag spelar bara anonyma bord eftersom jag vill vara helt okänd för motspelarna. Min erfarenhet är att det är lättare att gå plus vid anonyma bord jämfört med "vanliga" bord.

Dessutom spelar jag livepoker på Casino Cosmopol i Stockholm ett par gånger i veckan.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Ja jag spelar nätpoker i stort sett varje dag. Jag spelar bara anonyma bord eftersom jag vill vara helt okänd för motspelarna. Min erfarenhet är att det är lättare att gå plus vid anonyma bord jämfört med "vanliga" bord.

Dessutom spelar jag livepoker på Casino Cosmopol i Stockholm ett par gånger i veckan.

Grymt starkt. Om du känner dig lite modstulen en dag så har du lösningen här. Fantastiskt sjuk låt men helt suverän.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger Markus8000 :

När det sen gäller hatten så var han väl med i något tv-program om poker när boomen slog som hårdast? Har nåt minne av att han hade en stor svart hatt och blev lite av en gimmick, men antagligen är en smart snubbe som haft ett roligt liv.

Hatten kör på med bland annat sin blogg https://gamblersvardag.se/ och Twitter https://twitter.com/HattenHelander. Har för mig det fanns ett inlägg i bloggen där han förklarade var nicket "Hatten" kom ifrån. Han kör en ny omgång av sitt GS75 bolagsspel (https://gamblersvardag.se/gs75-jackpotsyndikat-startar-om) som kanske fortfarande har andelar kvar för den som är intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger Markus8000 :

Redogör gärna för statistiken och utfallet. Det är säkert superspännande för fler än mig

Den 2022-09-24 kl 11:07, säger Markus8000 :

Jag är tillbaka.  Kan bli sporadiskt då jag får deg på andra siter. Gillar dock friheten i att skriva om allt jag vill. Du gillar ju trav Lobo om jag kommer ihåg rätt. Vilka två spikar har du i eftermiddag?

Du får pengar för att skriva på andra siter? Jag har frågat mig själv många gånger varför jag ägnar tid till att skriva inlägg på forum-siter utan ersättning, när tiden kan användas till avlönat kvalificerat konsultarbete istället.

Om du och Lobo beräknar och presenterar den teoretiska V75-utdelningen jämfört med den faktiska för de senaste fem omgångarna, skulle jag ev kunna avsätta tid för att försöka hitta fördelningen, statistiken och utfallet för omgången med mindre än 20% .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...