Gå till innehåll

Att skotta


Lobo

Recommended Posts

1 timme sedan, säger Folke Rosvall :

Jag har räknat lite på det där. Om 48 spelare gav ett förstapris på €4680 så borde 60 spelare (om andelen är densamma) ge 60/48 x 4680 = €5850.

Men det kan ju tänkas att PAF räknar på ett annat sätt i år.

Om du hade brytt dig om att kolla vad andrapriset (Dennis Karlström, €5650) och tredjepriset (Jari-Pecka Rattya, €4670) så hade du sett att det gjordes en deal när de var tre spelare kvar.

https://pokerdb.thehendonmob.com/event.php?a=r&n=790085

Jag fattar dock inte varför vi diskuterar det här, i och med att du ändå inte kommer komma till tävlingen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Jag fattar dock inte varför vi diskuterar det här, i och med att du ändå inte kommer komma till tävlingen?

Det fanns väl 8 platser kvar att kvala in till? Utöver detta finns ju sannolikheten att du tillsammans med PAF bjuder Folke, mig och Lobo på varsitt VIP-paket för att vi är så trevliga, engagerade, kunniga och diplomatiska personer samt är kända och respekterade personer inom den svenska nöjesindustrin :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, säger Cyklop :

Det fanns väl 8 platser kvar att kvala in till? Utöver detta finns ju sannolikheten att du tillsammans med PAF bjuder Folke, mig och Lobo på varsitt VIP-paket för att vi är så trevliga, engagerade, kunniga och diplomatiska personer samt är kända och respekterade personer inom den svenska nöjesindustrin :).

Folke spelar enbart på Svenska Spel. Svårt att kvala in då.

Redigerad av Ola Brandborn
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Om du hade brytt dig om att kolla vad andrapriset (Dennis Karlström, €5650) och tredjepriset (Jari-Pecka Rattya, €4670) så hade du sett att det gjordes en deal när de var tre spelare kvar.

Då drar jag slutsatsen att förstapriset i år (utan deal) kommer att landa någonstans runt €7500. Den totala prissumman lär vara €25000 och runt 30% brukar tillfalla segraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Denna uppgift hämtade jag från:

Kvaldags till Destination Poker 2022 - satelliter igång (pokersidan.se)

Men det slog mej just att Ola nämnde €30000. I så fall blir förstapriset snarare cirka €9000.

Det har blivit lite off-topic i denna tråd.
Om hela paketpriset på 500 EUR går till pris-poolen plus att det ingår resa, hotell och måltider för två personer, är det en bra deal. Positivt med detta av PAF i så fall efter alla försämringar. Jag skulle försöka kvala in om det inte vore för Covid, ap-kopppor, sjösjuka, Rysslands-hot mot Åland, diselfartygsskam, penningtvättsmisstankar och dåliga växelkurser. Btw, får vinnarna ett officiellt vinstbevis de kan visa för skattemyndigheten och finansinspektionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...