Gå till innehåll

aquariumm


corgi

Recommended Posts

2 timmar sedan, säger Lobo :

Har du vaknat på fel sida idag? ?

Var kommentaren riktad mot mig och inlägget om ett politisk poker-parti? Vad var det i så fall du tyckte var negativt? Var det kommentaren "Tyvärr är ju en majoritet av pokerspelarna individualister och generellt dåliga på att organisera sig", eller något annat? Om vi pokerspelare hade varit bättre på att organisera oss likt tennisspelarna med ATP, hade vi kunnat driva en egen poker-tour och finansierat alla startavgifter och prispengar med hjälp av sponsorer, reklam och TV-sändningsrätter.

2 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Jag ser det som helt orealistiskt. För att komma in i riksdagen krävs cirka en kvarts miljon röster och så många pokerspelare finns det knappast i vårt land?

Under poker-boomen fanns det nog uppåt en kvarts miljon personer i Sverige som spelade poker mer eller mindre regelbundet. Det skulle ändå vara väldigt osannolikt att sådant enfrågeparti skulle få mer än några promille av rösterna. Främsta anledningen till att bilda ett sådant parti skulle vara för att väcka uppmärksamhet i massmedia och bland etablerade partier.

Redigerad av Cyklop
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror historien har visat att enfrågepartier sällan varit speciellt supereffektiva. Som bäst får de ett uppsving när ens fråga blir trendig, för att sedan självdö när hypen dör ut.

Om man vill verka för pokern i Sverige är det klart bästa alternativet att gå med i Svenska Pokerförbundet, samt kryssa någon kandidat som verkar för positiv utveckling av pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Tiburtius :

Är inte ett enfrågeparti. Åtminstone inte sen efter valet 2010. Innan dess, absolut!

Många partier startar som enfrågepartier för att senare ta upp flera frågor. Kristen Demokratisk Samling var från början ett enfrågeparti, liksom Miljöpartiet och Sverigedemokraterna.

Det är väl ofta en fråga man brinner för som är anledningen till att man startar partiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Pokern kändes extremt seg och motriggad tills några dagar sedan, fick en fin upswing på 5k. Så tog mig från startrulle för 1/2 till nu 2.5/5. Börjar komma igång med offtable jobbet mer och mer, roligt att känna man gör lite progress och börjar se fler mönster. Också roligt att se hur kass man är. Lite av en tidskapsel att vara tillbaka på dessa nivåer, samma regs som det var några år sedan jag spelade här sist. Hoppas på en fortsätt rungood och att nå 5/10 så fort som möjligt ? Kul när all rungood kommer på en och samma gång! Rulle 7945

EvFHlLb.png[/

 

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Den 2022-10-05 kl 01:01, säger SantaFish-_- :

Ketchupeffekten ;)

Angående att få in SvS-händer i HM, behöver man någon converter?

Och bara för att klargöra, HM är tillåtet på SvS? Så att man inte skulle riskera någon avstängning om man skulle skaffa det..

Ja, och HM är tillåtet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet fortsätter gå bra och lyckades ta mig igenom hela 2/4, 2.5/5 utan en förslustsession. Har börjat känna av lite winning tilt ibland när det gått lite dåligt vissa sessioner till en början då inser man hur bortskämd man är hehe. Latat mig en del för mycket med offtable jobb när jag känner att spelet ändå går så pass bra, så får jobba på det. Hoppas rungooden fortsätter, runbad kommer såsmåningom. Dags att börja spela lite 5/10, rulle 15005. ?

 

QmxT0WU.png

 

  • Like 10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...