Gå till innehåll

Luxon Pay


qubee

Recommended Posts

Någon som har erfarenhet av betallösningen Luxon Pay? Jag välkomnar all sorts konkurrens till Paysafes (Neteller/skrill) monopol och hutlösa avgifter.
Det mesta man vill göra är gratis. Växlingsavgifterna är högst 2% och faller beroende på vilken VIP nivå man ligger på och vad jag förstått är spot-priser.
Fysiskt kort samt virtuellt kort är på ingång.

Generellt verkar det vara ett klockrent alternativ, men det finns en catch. Enda välkända pokersidan som stödjer tjänsten i dagsläget är Party.
Jag försöker se kritiskt på alla nya tjänster som ploppar upp men har hittills inte riktigt hittat en dealbreaker för denna.

Den spontana funderingen är hur de kan hålla avgifterna så låga och det är gissningsvis ett sätt att ta marknadsandelar från Paysafe, för att senare i framtiden höja dem successivt.

Redigerad av qubee
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger qubee :

Någon som har erfarenhet av betallösningen Luxon Pay? Jag välkomnar all sorts konkurrens till Paysafes (Neteller/skrill) monopol och hutlösa avgifter.
Det mesta man vill göra är gratis. Växlingsavgifterna är högst 2% och faller beroende på vilken VIP nivå man ligger på och vad jag förstått är spot-priser.
Fysiskt kort samt virtuellt kort är på ingång.

Generellt verkar det vara ett klockrent alternativ, men det finns en catch. Enda välkända pokersidan som stödjer tjänsten i dagsläget är Party.
Jag försöker se kritiskt på alla nya tjänster som ploppar upp men har hittills inte riktigt hittat en dealbreaker för denna.

Den spontana funderingen är hur de kan hålla avgifterna så låga och det är gissningsvis ett sätt att ta marknadsandelar från Paysafe, för att senare i framtiden höja dem successivt.

Håller med om att det ser ut som ett bra alternativ till Neteller/Skrill. De verkar försöka hålla nere alla sina kostnader genom att bland annat inte erbjuda något affiliate-partner program. Eftersom de är relativt nystartade finns det inte så mycket recensioner om dem på nätet, men på till exempel Two Plus Two (https://forumserver.twoplustwo.com/28/discussion-poker-sites/new-ewallet-luxon-pay-whats-catch-1774461/) verkar det vara övervägande positiva erfarenheter, bortsett från en del barnsjukdomar.
Jag har testat en del andra alternativ till Neteller som till exempel MiFinity.com och kan direkt avråda från dem. De körde sjuka KYC- och SoW-kontroller i flera omgångar som nästan var omöjliga att genomföra. De blir även sågade på de flesta recensions-siter som exempelvis https://www.trustpilot.com/review/mifinity.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. MiFinity.com har jag inte hört talas om men på temat "alternativ", läste jag också om EcoPayz och Muchbetter. De sägs båda vara bättre än Neteller/skrill sett till avgifter men ingen personlig erfarenhet från någon av dessa. Luxon Pay stod ut för mig om man kan leva med att de bara stöds av Stars för närvarande. Vore intressant att se om någon från forumet använt tjänsten och kan ge lite feedback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...